engels probleem

Ik denk dat het snelste inderdaad is gewoon in het diepe gegooid te worden en een paar weken/maanden naar de UK te vertrekken. Pak ook een stukkie grammatica mee zodat je bij thuiskomst snel onbekende woorden aan de vertaling kan koppelen.
 
Ik was ook een beetje onzeker over mn Engels. Ben 4 maanden naar Australië en Nieuw Zeeland gegaan. Op die manier moet je wel veel Engels spreken en je gaat met de dag vooruit.
 
Ik ben zelf, net als First Choice, ook een aantal weken weggeweest met EF Language Schools. Ook al sprak ik al goed Engels, het is echt een enorme aanrader. Na die cursus (die ik op mijn 15de deed, ben nu 19) vragen mensen mij nog steeds regelmatig of ik wel mijn hele leven in Nederland heb gewoond.
Het principe van EF is het combineren van leren en kennismaken met de cultuur (in andere woorden; veel vrije tijd). Ik ben zelf 6 weken in Santa Barbara, Californie geweest en heb daar 6 weken bij een host family gezeten. Je zit nooit alleen bij een gast gezin, er is altijd een andere EF student in het huis. Op deze manier moet je gewoon de hele dag Engels praten (EF students komen van de hele wereld, van Nederland, tot Duitsland en China). Bij ons was het dan zo dat je de helft van de dag op school zat. Hier worden leerlingen constant gemotiveerd om heel veel te praten. Je wordt overigens vantevoren ingedeeld in een bepaald level, dus je wordt niet uitgelachen door iemand die vele malen beter engels praat dan jij. De andere helft van de dag kan je vrij besteden. Meestal gingen we er gewoon op uit met andere students, het strand op, hikes door de bergen maken, naar pretparken, enz.
Ik zou EF echt aan iedereen aan willen raden. Twee van mijn zussen hebben het ook gedaan en hebben er ook veel aan gehad. Er zijn uiteraard genoeg andere mogelijkheden, ik vertel alleen maar mijn ervaring.
Succes ermee!
 
Ik kijk al heel lang enorm veel films en tv series zonder ondertiteling, en dat is voor mij heel goed geweest om mijn engels te verbeteren (in de brugklas nog net aan een voldoende voor engels, en nu voor mijn eindexamen met een 9 geslaagd, en dat terwijl ik dyslectisch ben (dyslexie+talenvakken gaan nooit goed samen)).
Dit is iets wat ik heel erg kan aanraden, op de voorwaarde dat je er wel de tijd voor hebt (ik had nooit veel tijd nodig voor huiswerk+ik ben een kortslaper). En het is natuurlijk niet zo'n heel erg vervelende manier om de taal te leren.

Ik zal hier maar niet hardop zeggen wat een goeie manier is om gratis aan Engels talige (nieuwe) films te komen zonder ondertiteling, omdat auteurs dat niet leuk vinden, maar dat is niet al te moeilijk ;) .

Boeken kunnen helpen voor je engels lees/schrijf niveau, TV kan helpen voor je uitspraak en het luisteren.

Gefeliciteerd met je aanname bij de NLS, en succes ermee!

PS. Ik heb dan wel nog 1 voordeel, omdat ik dyslectisch ben lees ik zoiezo bijna nooit de ondertiteling (omdat ik het vaak toch niet bijhoud), en daarom word ik zoiezo wel gedwongen om mee te luisteren, dit is natuurlijk ook zo aan te leren om bij gewoon TV kijken niet naar de ondertiteling te kijken (alleen bij woorden die je niet snapt).

Dyslectisch ??? Knap stukje (bijna foutloos ... sowieso [heb ik uit de DvDale]). Of een goede spellingschecker!
 
Dyslectisch ??? Knap stukje (bijna foutloos ... sowieso [heb ik uit de DvDale]). Of een goede spellingschecker!
Merci :) Ik gebruik geen spellingschecker, maar ik zal in de toekomst letten op dat ik "sowieso" in ieder geval goed schrijf!
 
Back
Top