sambo
New member
Net als waarschijnlijk vele anderen twijfel ik enorm tussen een helikopter-opleiding in de VS of hier in Nederland. Beide mogelijkheden hebben voor- en nadelen. Om deze reden lijkt het me dan ook de beste manier om het te combineren. Een deel van de opleiding hier en een deel in de VS. Het plan luidt als volgt:
1. In Nederland PPL
2. Na het PPL via distance learning ATPL theorie halen
3. Tijdens het distance learning 1 of 2 keer naar de VS om ca 100 PIC uren te vliegen.
4. Na het ATPL op een M1 visa naar de VS (Bristow) om FAA IR te doen.
5. Bij terugkomst het FAA IR omzetten naar een JAA IR middels een CPL skills test en een conversie in Denemarken voor het IR gedeelte (min.15 uur en theorie)
6. Een baan proberen te zoeken in de offshore.
7. Mocht stap 6 niet lukken; terug naar de VS op een J1 visa om CFI en CFII te doen en daar aan de slag proberen te komen als instructeur.
8. Weer terug naar Europa en het nogmaals proberen met meer vlieguren.
Nu zou ik graag willen weten of er iemand is die ervaring heeft met conversie van FAA IR naar JAA IR. Is dit goed te doen of is het moeilijk en wat zijn de kosten? Als ik het IR gedeelte namelijk zo doe en uitga van 20 uur voor IR conversie (dus niet eens de vereiste 15) dan scheelt het denk ik minimaal €15000,=. Zijn er misschien dingen die ik over hoofd zie?
1. In Nederland PPL
2. Na het PPL via distance learning ATPL theorie halen
3. Tijdens het distance learning 1 of 2 keer naar de VS om ca 100 PIC uren te vliegen.
4. Na het ATPL op een M1 visa naar de VS (Bristow) om FAA IR te doen.
5. Bij terugkomst het FAA IR omzetten naar een JAA IR middels een CPL skills test en een conversie in Denemarken voor het IR gedeelte (min.15 uur en theorie)
6. Een baan proberen te zoeken in de offshore.
7. Mocht stap 6 niet lukken; terug naar de VS op een J1 visa om CFI en CFII te doen en daar aan de slag proberen te komen als instructeur.
8. Weer terug naar Europa en het nogmaals proberen met meer vlieguren.
Nu zou ik graag willen weten of er iemand is die ervaring heeft met conversie van FAA IR naar JAA IR. Is dit goed te doen of is het moeilijk en wat zijn de kosten? Als ik het IR gedeelte namelijk zo doe en uitga van 20 uur voor IR conversie (dus niet eens de vereiste 15) dan scheelt het denk ik minimaal €15000,=. Zijn er misschien dingen die ik over hoofd zie?