Ruimtelijk inzicht

Vliegenier737

New member
Hallo iedereen

Ik wil later heel graag piloot worden maar ik ben eigenlijk niet zo goed in ruimtelijke inzicht en sommige logisch redeneren oefeningen snap ik echt niet (Met die bolletjes, sommige weet ik echt niet ...) wil dit zeggen dat ik niet geschikt ben om piloot te worden of kan ik daar nog iets aan doen

Tevens waar kan ik me medisch laten keuren (voor mijn 18 jaar) in Belgie om te kijken of ik wel medisch in orde ben want ik kan hierdoor eigenlijk niet goed slapen enzo :)
 
Denk dat ruimtelijk inzicht wel iets is waar je een beetje aanleg voor hebt, en het wat gemakkelijker gaat.

Echter denk ik ook dat als je goed oefent, en kijkt naar bijvoorbeeld de vouwfiguurtjes hoe deze in elkaar zitten (KLS test), dat je met oefenen een heel eind kunt komen. Oefening baart kunst, met inzet kom je er zeker!

Kijk ook eens op de meeste iq test sites!
 
ER is in dit geval maar 1 manier om er achter te komen of je voldoende capaciteiten hebt.

Goed oefenen en dan een toelating doen!

Succes!
 
Volgens mij is dit één van de dingen die je juist niet kan trainen. Je zou echter kunnen kijken hoever je komt met training. Niet geschoten is altijd mis namelijk... ;)

Mocht je willen oefenen, kijk dan effe hier -> http://www.skytest.de/
Kost je 50 euro maar dan heb je dezelfde test als bijv. de DLR.
 
Ruimtelijk inzicht en vermogen tot logisch redeneren is volgens mij niet te oefenen, je kunt het goed, of je kunt het niet goed. Je kan nu wel gaan oefenen en selectie doen bij een maatschapij en door die oefening het halen, maar bedekn je dan wel dat je die capaciteiten wel nodig hebt voor je opleiding en het beroep erna (wat is erger, tijdens de selectie afvallen, of halverwege je opleiding?). Daarvoor zijn die testen er ook, om te kijken of je over de capaciteiten beschikt om de opleiding aan te kunnen. Als je die testen voor de gek houd, hou je alleen jezelf voor de gek. Probeer gewoon de selectie te doen zonder "vals te spelen", heb je veel meer aan. De testen voor de KLS zijn behoorlijk makkelijk (mening, geen feit), niet geschoten is altijd mis.
Dit zal je ook meteen antwoord geven op je vraag, "wil dit zeggen dat ik niet geschikt ben om piloot te worden".
 
Ik ben het eens met Nielzzo. Je hebt het of je hebt het niet. Als je het hebt dan fiets je er waarschijnlijk goed door en dan zal de opleiding ook goed te doen zijn. Ga je echter jezelf anders voordoen dan je bent dan kom je alleen maar met jezelf in de knoop tijdens de opleiding. Als je het dus niet hebt kun je het misschien wel trainen maar dan moet je jezelf afvragen of je dat wel zo graag wilt.
 
Ruimtelijk inzicht is wel degelijk iets wat je kunt verbeteren.
Je kunt dit doen door hele simpele dingen zoals bijvoorbeeld computerspelletjes etc.
Tevens kun je je goed voorbereiden op de testen door ze gewoon een keertje te doen, dat zorgt ervoor dat je minder zenuwachtig bent omdat je niets onverwachts krijgt.

Overigens, ik vind dit echt geen vals spelen je goed voorbereiden is in mijn ogen volledig legitiem.

Heel veel succes met je testen !
 
Kijk maar naar spelletjes als nintendo's Brain Training. Hier kun je toch wel degelijk met oefenen ervoor zorgen dat je er beter aan wordt.

Als jij bijv. met ruimtelijk inzicht er voor kunt zorgen dat je het "kunstje" door krijgt, en dit het enige is dat jou eventueel in de weg zou kunnen staan, zou je haast gek zijn dat je er niet voor gaat!

Het is zeker niet slechts je hebt het, of je hebt het niet, dat is te kort door de bocht!

Primair
 
Zoals bij alles: Je moet er aanleg voor hebben, dat speelt de grootste rol. Maar ik ben er ook zeker van overtuigd dat het gedeeltelijk te trainen is.

Ik heb 2 november me PO1 gehad en ik heb veel testjes gemaakt op internet.
(zie: http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=5882)
Wat ik bijvoorbeeld heb gedaan is veel besproken met mijn wiskundeleraar (iemand die naar mijn mening toch wel goed moet zijn in deze dingen). Bepaalde redenaties of uitklapfiguurtjes die ik niet snapte heb ik aan hem voorgelegd en gevraagd hoe hij dat in z'n hoofd oplosde.
Zoals PrimAir zegt: 'het kunstje' kreeg ik zo wel door

Resultaat!?
een 8 op logisch redeneren en een 6 op ruimtelijk inzicht, beide bovengemiddeld.

(nu moet ik ook wel zeggen dat ik nooit slecht scoorde op deze onderdelen, maar ik weet zeker dat mijn oefeningen/voorbereiding heeft geholpen)

Succes en bij vragen hoor ik het!
 
Back
Top