Een vleugel zonder wingtip, waar er voorheen wel een wingtip zat, ziet er heel erg derdewereldlands uit. Van dichtbij lijkt het alsof er met aluminiumfolie en plakband aan de haal is geweest. In werkelijkheid is het stompje afgeplakt met high speed tape, maar dat weet de gemiddelde passagier niet. Ik kan me de commotie enigszins voorstellen, zeker gezien het land van herkomst van de kist( no offence 19077)!
Phoenix, dan ook aan jouw mijn verklaring van oprechtheid :kiss:
Als je op de 320 familie een wing tip fence verwijderd dan wordt het stompje afgeplakt zoals omschreven. Ik neem aan dat dat ook geldt voor de grotere kisten. Hoe dan ook, ik kan me niet voorstellen dat er een mooie conventioneel afgewerkte vleugeltip overblijft als je de winglet van een grotere bus verwijdert.
Ik krijg vaak dezelfde commentaren; 'er kwam een vliegtuig heel dicht bij, er lekt brandstof, olie, iets anders uit de romp, vleugels, motoren, ik denk dat hij een terrorist is, er zat een gat in de vleugel tijdens de takeoff, landing'. etc etc.
Het is weer bijna winter. Het seizoen voor passagiers om deicing fluid voor olie aan te zien.
Niet dat ik het ze kwalijk neem overigens.
Take off weight is reduced by just over 17000kg in our CDL.
Fuel burn is increased by 1.2%
The weight reduction is far more than I would have guessed. 17000kg of payload is serious $$$$.