EU wil ook pax gaan screenen

76-er

Active member
Zojuist verschenen op NOS-TT:

EU:luchtvaartpassagiers screenen

***************************************
` De Europese Commissie wil de gegevens
opslaan van vliegtuigpassagiers die van
buiten Europa naar de EU komen.Deze
screening is een wapen in de strijd
tegen terreur en misdaad,en doet denken
aan een soortgelijk Amerikaans systeem.

Dinsdag bespreken de Europese ministers
van Justitie het voorstel om telefoon-,
adres- en betaalgegevens op te slaan
voor een periode van 13 jaar.Religie,
ras en seksuele geaardheid worden niet
geregistreerd.

Minister Hirsch Ballin staat positief
tegenover het plan.Europarlementariërs
die het Amerikaanse systeem afwijzen,
willen ook niets van dit plan weten

Aldus TT



Meteen doen, en dan vooral voor pax ex de US, inclusief fingerprint, foto en kruisverhoor. Hoewel ik groot Amerika-fan ben (na 15 jaar nog altijd heimwee) is 't nu wel een keer payback time.

Ik heb het helemaal zat iedere keer bij aankomst daar wederom te worden behandeld als een lower lifeform, tijd dat de Yanks ook zelf eens meemaken hoe dat voelt. Wanneer er dan maar genoeg bij hun lokale Congressman aan de bel trekken komen ze daar eindelijk eens bij zinnen. En kunnen we hier ook overgaan op een wat normaler systeem.
 
In Brazilie geld of gold deze screening ook alleen voor Amerikaanse paxen, heerlijk! Toen waren de yanks wel over de zeik uiteraard!
 
"Zo meneer en wat is de reden van uw verblijf in Nederland?"
"Uhh drugstoeristje?"
"Mm juist ja dat zeggen ze allemaal maar daar geloven wij tegenwoordig niks meer van! Komt u maar eens even mee..."
 
Kan me ook niet voorstellen dat er nog een terreuraanval komt, ze hebben immers al gewonnen! Ze wilden onze vrije manier van leven kapot maken. Nou, dat is ze al gelukt, ze zijn zelfs zo ver dat we vrijwillig alles inleveren! :S
 
Meteen doen, en dan vooral voor pax ex de US, inclusief fingerprint, foto en kruisverhoor.

Precies :D, de oliedomme en oorlogsgeile Yanken zijn zelf de aanstootgever in dezen.
 
Ik ben persoonlijk meer voor het Israelische systeem van persoonlijke ondervraging, betere beveiliging van de luchthavens en check in balies; onderzoek van alle bagage en skymarshals aan boord van elke vlucht.
Het schijnt te werken als je kijkt naar de statieken, al 20 jaar is er geen incident meer geweest.
 
Precies :D, de oliedomme en oorlogsgeile Yanken zijn zelf de aanstootgever in dezen.

Precies. Ze waren maar al te blij toen een paar vliegtuigen hun gebouwen in vlogen.

Heb jij nog wat slimmers te melden?

Enehhhh domme YANKEES ?? je kent US/NL geschiedenis een beetje? New Amsterdam > New York... Jan Kees >> Yankees.. Niet vergeten dat als je met je vingertje naar iemand wijst er 3 vingers naar jou wijzen.
 
Last edited by a moderator:
La maar FD, de GEMIDDELDE nederlander zal het nooit begrijpen. Verspilde moeite...

Valt me nog mee dat het woord 'oppervlakkig' nog niet eens gevallen is.
 
GBOF -

Luister, als jij met een beter systeem om de hoek komt, horen ze graag van je in D.C.

Tot die tijd vind ik dat ze het volste recht hebben om de beslissen wat en hoe ze mensen screenen die op HUN bodem staan, of de intentie hebben om op US soil te gaan staan.

Daar tegenover staat dat ik er als beroeps piloot en als mens ook een stront hekel aan heb, en het prima vind als NL/EU in het kader van de strijd tegen het terrorisme :)grijns:) ook alle non EU citizens vanaf nu gaat finger printen bij de poortjes....

76 -

Als je in de VS vliegt mag je gelukkig gewoon je water en tandpasta in je carry on meenemen, mits je maar in uniform met pasjes bent. Verder hoef je ook nooit in de normale rij te staan, en TSA heeft eindelijk door dat pilootje pesten geen zin heeft. Vergeleken met de UK valt de VS heel erg mee. Verder zijn er altijd en overal wel wat high school drop outs met een powertrip, maar steeds minder.

FD
 
In uniform mag je ook in NL van alles in je carry-on stoppen. En de Melkert poppetjes by security, tja, die doen ook maar gewoon hun werk..
 
Ja zeker waar. Rotte is dat je (in uniform) niet veel meer kunt doen als blijven lachen en meespelen met de poppenkast. Heb ook (oudere) collega's uit hun slof zien schieten, heeft echter allemaal zo weinig zin.

Maak voor de gein praatje met ze, lijken het net mensen af en toe.
Let the show go on ! 41 years till retirement !

Ooit eens deadhead naar CMH toe.

TSA: Bent u hier gestationeerd?
FD : Nee, kleine charter maatschappij. Deadhead moet kist ophalen.
TSA: Waarom bent u dan in uniform ?
FD: Krijg elke keer teveel aandacht als ik naakt naar mn werk ga...

FD
 
Heb jij nog wat slimmers te melden?

Great Balls of Fire heeft meer brains en levenservaring dan jij jochie. Je zou meneer tegen hem moeten zeggen, het is je green card empty head niet die je te pas en onpas loopt af te zeiken.
 
Last edited by a moderator:
Kan wel zijn, maar het was wel een bijzonder domme, kortzichtige, typsich NEDERLANDSE opmerking van GBOF waar bijna iedere Europeaan die aan de overkant van de plas woont of heeft gewoond zich groen en geel aan ergert.
 
Kan wel zijn, maar het was wel een bijzonder domme, kortzichtige, typsich NEDERLANDSE opmerking van GBOF waar bijna iedere Europeaan die aan de overkant van de plas woont of heeft gewoond zich groen en geel aan ergert.
Heb er zelf een aantal jaren gewerkt. Zal wel de uitzondering zijn.
 
Zucht................
Wereldpolitiek in een notedop:

De VS begint al te schieten voordat de diplomatiek ook nog maar een kans heeft gehad en Europa blijft net zo lang l*llen totdat de zaal leeg is en het licht uit.

Ooh en gulden middenweg zou toch zo mooi zijn

Enne, screenen die hap, niks mis mee, want vliegen is geen recht maar een privilege
 
Ik ben persoonlijk meer voor het Israelische systeem van persoonlijke ondervraging, betere beveiliging van de luchthavens en check in balies; onderzoek van alle bagage en skymarshals aan boord van elke vlucht.
Het schijnt te werken als je kijkt naar de statieken, al 20 jaar is er geen incident meer geweest.

Ja haha en al 20 jaar geen cent winst gemaakt, dat werkt idd reuze goed!!
 
Great Balls of Fire heeft meer brains en levenservaring dan jij jochie. Je zou meneer tegen hem moeten zeggen, het is je green card empty head niet die je te pas en onpas loopt af te zeiken.

Zo zo wat een volwassen en inhoudelijke reactie zeg... en dat van iemand die met het grootste gemak een heel land + volk over 1 kam scheert.
You've convinced me.

Maare... waarom moeten we hem 'meneer' noemen? omdat we jonger zijn? omdat hij de waarheid in pacht heeft?
Ben ook wel benieuwd wat een GCEH is trouwens. Is dat iemand die met bloed zweet en tranen, en niet te vergeten zeer grote financiele risico's, in de VS een carriere maakt in de luchtvaart?
En ach... dat u FD zijn opbouwende cq sfeermakende comments als afzeiken ziet zegt meer over u dan over FD, meneer.

Diana gaat t druk krijgen met spanken geloof ik... :grijns:
 
Het is de tijd van het jaar zeker, de blaadjes van de bomen enzo.

Nu geen persoonlijke berichten meer s.v.p.
 
Back
Top