Lymfklierkanker en piloot

Hallo iedereen,

Incocknito, wat betreft verzekeringen. Mijn vader werkt toevallig in het bedrijfsleven en volgens hem moet je een doktersverklaring kunnen overhandigen dat er geen risico is.

Ja jouw medical license is jouw dokterspapiertje dus heb je die dan mag de werkgever niets zeggen.
 
Het (gaan) vliegen met een kanker verleden, zal het minste probleem zijn.

Het afsluiten van financiële overeenkomsten en(of) levensverzekeringen zal daarentegen hopeloos zijn.

Zelf (45) heb ik een bottumor in m'n rechter bovenbeen/heup en m'n partner heeft een borstcarcinoom verleden.

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat geen enkele financiële instelling en(of) verzekeraar bereidt is om ook maar iets te financieren, zonder een oerdegelijk onderpand.

Just my 2 cents.

Sterke.
 
Hallo Grote Ballen van Vuur ;),

Hoe heb jij de financiering dan geregeld? En verzekeraars hebben toch geen inzage in je medisch dossier, slechts op jouw woord der waarheid?

Maar ja, ik zie wel waar het schip strandt. Het belangrijkste op dit moment is dat ik beter word en ik er weer volop tegenaan kan.

Bedankt voor de leuke reacties allemaal :)
 
Met een bepaald medisch verleden zullen bepaalde verzekeraars niet happig zijn op bepaalde risico's. Je moet een vragenlijst invullen en daaruit blijkt je medisch verleden en dus zal je als je eerlijk bent toch niet om bepaalde zaken heen kunnen.

Kansloos is het zeker nooit. Ik heb klanten met HIV die een levensverzekering hebben.

Als je meer wilt weten, stuur me dan maar een PM.

succes!
 
Hoe heb jij de financiering dan geregeld?

Ik had (destijds) GEEN financiering (zweefvliegen 14 jr. en motorvliegen 16 jr.) nodig.
Een goede paps :kiss: veel vliegtuigen wassen, tanken, FBO werk en grasmaaien in ruil voor vlieguren :cool:

En verzekeraars hebben toch geen inzage in je medisch dossier, slechts op jouw woord der waarheid?

Neen, maar je moet (vaak) wel een medische (eigen)verklaring invullen die ter beoordeling (medisch geheim) naar hun medische dienst gaat.

Voor personen met een medisch verleden, wringt hier het schoentje.
 
Ik weet weinig van kanker en ik wil je geen valse hoop geven, maar ik heb meerder collega's die kanker hebben gehad. Sommigen voordat ze bij ons werkten. Sommigen hebben het gehad terwijl ze al vlieger waren en hebben daarna hun medical terug gekrgen. Bij mij op de luchtvaartschool zaten ook 2 jongens die kanker gehad hebben. Veel sterkte, geef de moed niet op.
 
Ik kan geen zinnig woord zeggen over wat de gevolgen hiervan zijn voor je vliegopleiding omdat ik het gewoonweg niet weet. Ik wil je wel heel veel sterkte wensen, hopelijk komt alles in orde, en kun je aan je opleiding beginnen. De berichten hierboven zijn in ieder geval positief, dus dat geeft goede moed. Sterkte
 
Bij mij in de familie hebben ook veel mensen kanker gehad en ook een aantal sterfgevallen dus ik weet een beetje wat voor een uitermate kl*te ziekte het is (ook al zijn er allerlei vormen). Belangrijk is dat je probeert positief te blijven en alles geeft om beter te worden. Maak je om je examen geen zorgen, zelfs als je dat niet haalt is er nog niets aan de hand.

Ik kan me ook wel indentificeren met je verhaal helaas. Ik ben nu ook 18 en toen ik 10 was ben ik doodziek geweest als gevolg van roodvonk en een hersenvliesontsteking tegenlijk, met daarbij veel complicaties erbij en heb weken en weken in het ziekenhuis gelegen in soms kritieke toestand (41,5' C). Dit is niet bedoeld om aandacht te vragen, maar om jou een hart onder de riem te steken. Het klinkt absoluut niet leuk voor jou waarschijnlijk om dit te horen, maar uiteindelijk maakt zoiets je sterker. Ik heb nu meer energie en doorzettingsvermogen dan ooit tevoren, en blijf altijd maar positief. Het woord opgeven bestaat voor mij gewoon niet. Gelukkig lees ik dat jij precies hetzelfde erover denkt, dus dat gaat helemaal goedkomen! Veel sterkte.
 
PH-1296

100% op je herstel richten! Dat is het nu het allerbelangrijkste!

Vliegen is fantastisch, maar een gezond leven hebben kun je echt waar geen prijskaartje aan hangen. Gezondheid van jezelf en familie op 1. Werk op 2.

Tell you what buddy, ik ga binnenkort ff een kleine brommer (C172 ofzo) huren en een beetje door Nederlands luchtruim tuffen. Als je zin hebt om mee te gaan om en een beetje te sturen moet je me maar een PM sturen ok! Gaat je uiteraard niks kosten behalve angst zweet als je naast een dikke amerikaan zit ;)

Get better soon buddy! we bewaren een stoel voor je voorin.

FD
 
Last edited:
@Topicstarter: Heel veel sterkte en beterschap!!

@FD: Weet je het zeker? Als iedereen rond je in het luchtruim 330 als Trie-Trie-Sero uitkraamt?:D;)
 
Zo hoog komt mn sjesna niet!

Had het meer over heading;) Maar als je meefietst toch wel?:haha: Doe maar ff zwaaien mocht je over EHLE komen, daar ben ik nu aan het rondfietsen in een TB10!:radar:

Anyways, back ontopic!
 
PH-1296

Als je zin hebt om mee te gaan om en een beetje te sturen moet je me maar een PM sturen ok! Gaat je uiteraard niks kosten behalve angst zweet als je naast een dikke amerikaan zit ;)

Get better soon buddy! we bewaren een stoel voor je voorin.

FD

FD, ik vind het echt super van je dat je dit aan PH-1296 aanbiedt!
Een echt hart onder de riem.
 
PH-1296, heel veel sterkte gewenst. Met jouw instelling red je het wel! Ga ervoor!!

Beterschap!
 
Wat een prachtig aanbod FD, hulde!

PH-1296: je ziet je staat er niet helemaal alleen voor ;) Komt goed met jou!
 
Ook ik wens je veel sterkte toe. Ik heb erg veel bewondering voor je doorzettingsvermogen. Gelukkig is de kans op genezing goed en kun je daarna een goede start maken!

Het allerbeste!
 
Hallo allemaal!

Ik wil even vertellen dat alles hier naar ziekenhuisbegrippen erg goed gaat! Ik word er wel ziek van, maar ben gelukkig wel fit om naar school te gaan :). Bedankt voor alle leuke berichten. Als het zo doorgaat, ben ik denk ik wel in januari / februari er vanaf (ik blijf optimistisch!). De feestdagen gaan we in ieder geval met veel blijdschap tegemoet! :) :). Ik wil ook nog even zeggen dat ik me nog niet ga aanmelden voor een vliegschool. Ik denk dat ik eerst ff een paar jaartjes lekker moet gaan genieten en me verder ontplooien dus lekker een studie gaan doen. Verder is een back-up altijd handig! En om nog een schepje er bovenop te doen. Ik ga geen gewone studie doen, maar ik ga / wil (als alles meezit) aviation management studeren aan de European Business School in Duitsland :). Dit vind ik een ontzettende interessante studie, omdat er laatst een jongen op school kwam en die had daar General Management gestudeerd. Ik was zo gegrepen door deze school, dat ik er meer informatie over heb opgevraagd en veel emails heb gestuurd. In ieder geval zul je mij absoluut tegenkomen in het luchtvaartwereldje! Vliegend of niet!

Oja, ik had trouwens een mail gestuurd naar het Aeromed en zij konden niet van een afstand zeggen of ik door was of niet met betrekking tot kanker. Maar als het zich minimaal een paar maanden of jaar (ben ik al vergeten) en het niet meer terug kan komen, het geen probleem hoeft te zijn. Ze zeiden zelfs dat er beroepspiloten zijn die een vorm van kanker hebben gehad en nog steeds vliegen!

Groeten,

PH
 
Back
Top