metrodriver
New member
We hebben de threads gehad met de mooiste vliegvelden en de mooiste approaches, nu is het tijd voor de slechtste, gevaarlijkste meest irritante velden en approaches ter wereld.
Ik doe de aftrap: Lagos Nigeria
Zodra je ze te pakken krijgt (nadat je dus na een half uur in hun luchtruim uitgevonden hebt dat ze weer eens een nieuwe frequentie hebben die niet bekend gemaakt is) dan willen ze weten waar je vandaan komt, registratie nr, personen aan boord en estimates voor de volgende 10 way points, inclusief landing. De kerel laat de microfoonknop te vroeg los zodat alles herhaald moet worden. Rwy 18R, no delay expected. Nadat iedereen weer eens over elkaar heen gepraat is kun je er eindelijk tussen krijgen dat je naar beneden wilt (20 mijl voorbij TOD) en wat het weer is sinds de ATIS er al een paar maanden uitligt. Nu naar Lagos approach. Weer de estimates, reg nr, distance LAG VOR. Rwy 18R, no delay. Hmmmmm! Ik hoor zeker 3 kisten in de hold over LAG en natuurlijk worden wij daar ook heen gestuurd met nog 20 mijl te gaan. EFC 15 minutes from now. Blijkt iemand anders ook nog even onze squake te hebben. 40 minuten later krijgen we eindelijk een approach clearance.
Na de landing komt het vrouwtje van immigratie aan boord voor onze gen/dec en ze vereist maar liefst 4 pakken sap en een aantal cokes (ik vraag me af waar haar winkeltje is). Op weg naar het hotel moeten we nog even bij de oude zee-container langs waar de immigratie gevestigd is om in een oud kassaboek onze paspoort gegevens op te schrijven.
Op de terugweg moeten we nu door de terminal voor een bag check (hoefde tot voor kort niet), trap op, trap af, door een stinkend gebouw, weer langs de zee-container om ons uit te schrijven. Push back komt en GND zegt ons dat we op de cargo ramp moeten blijven maar die is vol en dus worden we vrolijk naar de taxiebaan geduwd. De ground crew heeft geen headset (zeker te duur, of iemand heeft hem verkocht), en op het laatste moment kan ik nog door de cakofonie op de GND frequentie er tussen krijgen dat we de taxibaan worden opgeduwd. Tower is ook gigantisch druk met 4 vliegtuigen, en uiteindelijk krijgen we een ATC clearance als we maar willen zeggen wat onze reg nr, POB en endurance zijn. Staat dat allemaal niet op het flight plan? Wat een opluchting als we eindelijk weer met Accra control praten.
Lagos, wat een ramp
Ik doe de aftrap: Lagos Nigeria
Zodra je ze te pakken krijgt (nadat je dus na een half uur in hun luchtruim uitgevonden hebt dat ze weer eens een nieuwe frequentie hebben die niet bekend gemaakt is) dan willen ze weten waar je vandaan komt, registratie nr, personen aan boord en estimates voor de volgende 10 way points, inclusief landing. De kerel laat de microfoonknop te vroeg los zodat alles herhaald moet worden. Rwy 18R, no delay expected. Nadat iedereen weer eens over elkaar heen gepraat is kun je er eindelijk tussen krijgen dat je naar beneden wilt (20 mijl voorbij TOD) en wat het weer is sinds de ATIS er al een paar maanden uitligt. Nu naar Lagos approach. Weer de estimates, reg nr, distance LAG VOR. Rwy 18R, no delay. Hmmmmm! Ik hoor zeker 3 kisten in de hold over LAG en natuurlijk worden wij daar ook heen gestuurd met nog 20 mijl te gaan. EFC 15 minutes from now. Blijkt iemand anders ook nog even onze squake te hebben. 40 minuten later krijgen we eindelijk een approach clearance.
Na de landing komt het vrouwtje van immigratie aan boord voor onze gen/dec en ze vereist maar liefst 4 pakken sap en een aantal cokes (ik vraag me af waar haar winkeltje is). Op weg naar het hotel moeten we nog even bij de oude zee-container langs waar de immigratie gevestigd is om in een oud kassaboek onze paspoort gegevens op te schrijven.
Op de terugweg moeten we nu door de terminal voor een bag check (hoefde tot voor kort niet), trap op, trap af, door een stinkend gebouw, weer langs de zee-container om ons uit te schrijven. Push back komt en GND zegt ons dat we op de cargo ramp moeten blijven maar die is vol en dus worden we vrolijk naar de taxiebaan geduwd. De ground crew heeft geen headset (zeker te duur, of iemand heeft hem verkocht), en op het laatste moment kan ik nog door de cakofonie op de GND frequentie er tussen krijgen dat we de taxibaan worden opgeduwd. Tower is ook gigantisch druk met 4 vliegtuigen, en uiteindelijk krijgen we een ATC clearance als we maar willen zeggen wat onze reg nr, POB en endurance zijn. Staat dat allemaal niet op het flight plan? Wat een opluchting als we eindelijk weer met Accra control praten.
Lagos, wat een ramp