Oefenen voor EPST Fase 1

Aero

New member
Beste Airworkers,

Zojuist heb ik zowel de kennisbank als het forum grondig doorgespit en ik kan geen handige links vinden ter voorbereiding / oefening voor fase 1 van EPST.
Voor de KLS selectie heb ik wel een post kunnen vinden met handige links waar je je een beetje kan voorbereiden. http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=5882&highlight=epst+test

Misschien is het handig als iemand ook zo'n post wil / kan maken voor de selectie van EPST.

Alvast bedankt,

Aero
 
De uitgebreidere toelichting op de selectie van de KLS staat in de kennisbank. Hier is de lijst iets uitgebreider. Mocht je ook voor de EPST een dergelijke pagina maken, dan zou ik je adviseren om het ook in de Kennisbank te zetten.
 
Beste Airworkers,

Zojuist heb ik zowel de kennisbank als het forum grondig doorgespit en ik kan geen handige links vinden ter voorbereiding / oefening voor fase 1 van EPST.
Voor de KLS selectie heb ik wel een post kunnen vinden met handige links waar je je een beetje kan voorbereiden. http://www.airwork.nl/bulletinboard/...ight=epst+test

Misschien is het handig als iemand ook zo'n post wil / kan maken voor de selectie van EPST.

Alvast bedankt,

Aero

Heb een tijdje geleden zelf fase 1 van EPST gedaan (en met succes). Heb alleen maar geoefend met de linkjes die in die thread staan...

Grtz, PH-BB
 
Weten jullie ook of het nog uitmaakt hoevaak je de IPAS test maakt op de site van EPST? En of ze de resultaten meewegen als je uiteindelijk selectie komt doen?
 
0,0 :) IPAS test is vele malen makelijker.

Ik heb afgelopen vrijdag de EPST test fase 1 gedaan en helaas niet gehaald. Eigen schuld en onderschat. Bij COMPASS tests mis ik net 1 punt. Vooral het onderdeel "het balletje in het midden houden met behulp van een joystick en voetpedalen"/ Controle was niet goed. Omdat toevallig 2x de Windows screensaver tussenkwam bij mijn tests mag ik deze test gratis overdoen.

Het andere onderdeel wat ik niet heb gehaald is natuurkundige kennis. Ook daar mis ik 1 punt :( . Ik kreeg een lijstje mee met welke hoofdstukken van het boek "Havo Natuurkunde SAMENGEVAT (2e fase)" je kan helpen met je natuurkundige kennis.

Ik zal zo even kijken of ik ze misschien even bij de kennisbank kan plaatsen.
 
Vandaag EPST selectie gehaald met 36 punten voor COMPASS en 12 van de 15 vragen goed voor tech. inzicht.
Heb zin in fase 2!
 
Thanks, heb nog geen afspraak voor Fase 2.
Ik heb papieren meegekregen die ik moet invullen en een personal statement moet schrijven. Als alles bij hun binnen is krijg ik een datum voor F2, had gehoord ergens in Februari pas.

Succes Laurents en laat even horen hoe het met F2 gegaan is (over 2 maanden :p).
 
Weet iemand meer over die nieuwe opleiding EPST First Officer, scheelt namelijk nogal qua kosten (€35.000 verschil) met het EUROPILOT programma.
 
Weet iemand meer over die nieuwe opleiding EPST First Officer, scheelt namelijk nogal qua kosten (€35.000 verschil) met het EUROPILOT programma.

Nou ik zou zeggen lees de site van EPST goed door.. Het meest overduidelijke verschil is dat het First Officer programma volledig in Denemarken plaats vindt. En bel ze gewoon even op!
 
Nou ik zou zeggen lees de site van EPST goed door.. Het meest overduidelijke verschil is dat het First Officer programma volledig in Denemarken plaats vindt. En bel ze gewoon even op!

Dat heb ik ook gedaan, maar ik word wel enigszins argwanend door zo´n verschil in kosten terwijl de opleiding alleen in denemarken plaatsvindt.
 
Hoi, ik moet binnekort voor EPST fase 1 en ik heb een korte vraag (waarvan ik het antwoord niet via de zoekfunctie kon vinden :grijns:)
De vraag is niet super belangrijk , maar interessant om te weten omdat ik me dan misschien een beetje op een andere manier kan voorbereiden
Het gaat over het gedeelte van de Compass test waar het kort termijn geheugen wordt getest.
Verschijnen de getallen die je moet onthouden digitaal of moet je ze van metertjes aflezen en dan onthouden?
En heeft iemand nog handige tips behalve die al bij het EPST kennisbank staan over de voorbereiding van het technisch inzicht testje?

mvg

lennystyles :rt:
 
Last edited:
Ik heb een vraagje mbt de Technisch Inzicht test: Kan iemand een indicatie geven van het type vraag wat er wordt gesteld? Bijvoorbeeld bij de werking van een 4 takt motor. Komen er rekenkundige vragen in voor of is het puur verklaren wat er gebeurt en/of waarom het gebeurt?
 
Het is meer een technisch inzicht test. Met een beetje logisch nadenken kom je er wel. Bij mij werd er maar een paar keer gevraagt iets te berekenen, geen moeilijke dingen. Bekijk de onderwerpen die in de kennisbank staan, en als je een beetje technisch inzicht hebt komt het goed.
 
OK bedankt, ik had eerst ook al het idee dat je met logisch nadenken heel ver kon komen, maar toen ik die onderwerpenlijst zag begon ik te twijfelen. Met name wat betreft de 'werking van een 4 takt motor' en 'de buigzaamheid van materialen'

Ik ga in Maart naar de open dag(avond) maar ik zou het volgende willen weten mocht er iemand zijn die het weet: Is het echt ALLEEN mogelijk om de selectie te doen vanaf je 18e of kan je ook de volledige selectie doorlopen als je 17 bent maar dat je vanwege school pas begint op je 18e?
 
Back
Top