Heeft iemand ACMS MNEMONICS-codes B747?

vlieg zelf de 747 en heb geen idee wat je zoekt of bedoelt!
 
Begon al bang te worden dat dit keer toch echt bewezen was dat het boek "how to fly for dummies" voor mij echt onmisbaar is geworden.....
 
Mnemonics:

Het woord mnemonics wordt in de informatica gebruikt voor een woord of symbool dat dient ter vervanging van een binaire instructie. Het werd vooral gebruikt in het begin van het computertijdperk om het programmeren in Assembly makkelijker te maken, omdat ze meer menslogisch zijn dan numerieke waarden.

Volgens mij wil bovenstaande schrijver deze code via een scanner opvangen en daar iets mee doen.

Ik heb dat wel vaker gehoord. Is misschien zijn fetish.....
 
Nu weet ik eindelijk het verschil tussen een KLS'er en een VM'er ! ;)
 
Met Mnemonic codes kan je informatie uit het ACMS op het middelste cdu projecteren die in sommige gevallen voor de vlieger verder nergens is af te lezen.
Mooi voorbeeld is GPSALT, dan hoef je bij gedwongen daling over hoog terein niet zelf je hoogte te corrigeren voor druk en temperatuur maar lees je gewoon de gps hoogte af.
In het geval van KLM geeft het kastje ook zelf aan waar je de codes terug kan vinden. Die informatie vind je achter de help prompt. Die ergens in het ACMS menu zit.
 
De kist houdt nu éénmaal een hele grote hoeveelheid parameters bij en dit is de plek waar je ze af kunt lezen.
Het best helpen ze tegen verveling. Je kunt bijvoorbeeld de g-krachten aflezen tijdens turbulentie. Of de maximum g-kracht die je had tijdens de landing als je een wedstrijdje zacht landen tegen je maat wilt doen.
 
Of je leest de krant... Staan altijd lekker veel plaatjes in...
 
Geen idee of dat bij de MD11 en de 74 het zelfde is.
Bij de 11:

ptch voor pitch
vacmaxla = vertical accelaration maximum at landing (hoe hard je geland bent dus)
ias
cas
roll

Je kan allicht eens proberen.
 
ik zit op de classic, die communiceert alleen dmv een FE!!!:D
14 jan -400 course:huilt:

k
 
ik zit op de classic, die communiceert alleen dmv een FE!!!
nog beter: de loadmaster (die zit achterste voren in een kleine donkere ruimte en voelt dus iedere beweging): dat was een hele mooie landing!

De f/e: I don't know what de N1 button or de SPD-mode knob are for on the autothrottles, that is pilot stuff.

Burton: Het best helpen ze tegen verveling.
In mijn geval zijn dat: I-pod, krant, tijdschrift, computer, eten. Zeker 's nachts boven donker afrika of over de grote koude oceaan
 
Dat heb je snel gedaan CH, 4 dagen geleden zat onze grote vriend nog aan je uit te leggen wat het was. :grijns:

Trouwens Ganzebos, come to think of it, hebben wij niet in de klas gezeten bij elkaar?
 
Back
Top