10-abreast configuration

Branson

New member
Allen,

kennelijk krijgt KLM B773ER's met high density configuration. Ik begrijp dat er meer stoelen in moeten, maar als ik nu al mensen om me heen hoor klagen over o.a. beenruimte weet ik niet of dat de goede kant opgaat.
Onze 200ER's hebben al zoveel stoelen als je het vergelijkt met andere carriers.
Air France zet deze variant ook al in op Carribbean en Indische Oceaan.
Wij straks op Antillen? South America?...KUL? we zullen zien...
massa vervoer op niche route...

reacties? meningen?...
 
heb nog nooit in de 777 van de klem gezeten maar een beetje fatsoenlijke beenruimte is wel erg belangrijk op de longhaul!!
Aan de andere kant.... meer mensen in 1 toestel is meer opbrensten en potentieel meer winst. dus ja.. dat snap ik ook weer wel. Moet je ze wel vol krijgen natuurlijk.
 
Las ook dat ze een soort comfort class of economy "deluxe" willen gaan introduceren zoals bij BA en een hoop aziaten. Zou een verklaring kunnen zijn voor deze move.
 
Laatste keer 12 uur in een 777 eco-stoel gezeten. Prima te doen, pitch verandert toch niet met een stoeltje ernaast extra?
 
Tja, in een kist die 10 meter langer is, kun je niet 100 man meer kwijt. Dus die ruimte moet ergens vandaan komen, en die doen ze door er 10 stoelen op een rij in te gooien. Pitch verandert niet of nauwelijks; er is zelfs ruimte voor een doorsteek voor het cabine-personeel.
 
Ik verheug me er nu al op om over een half jaartje de -300 te mogen vliegen!
 
net alsof de klm de enige ma. is die een dergelijke config vliegt..

een van de weinige wel ja....alleen Air France dus vanuit Orly.
China Southern heeft het op de 200ER.
Ik heb het wel over de 200ER's en 300ER's, en niet over
de standaard 200 en 300.
Waarschijnlijk toch om prijzen omlaag te krijgen.
 
Emirates ook.

Heel scherp ! Was me ook opgevallen.
Zou je van een airline -welke zich financieel nogal wat kan permiteren- nicht erwarten. Bij EK zit je idd 2-4-2 !
Moet wel zeggen dat bij de T7 igv het 3-3-3 concept de ruimte in de gangpaden aan de ruime kant is.

Edoch , het wordt wel een hoog charter/cattle class vervoersgehalte bij 10-abreast.

Doet me denken aan de oude MP A310 , waar je 3-3-3 zat ipv 2-4-2 , of bij Air Holland in de 762 ,2-4-2 ipv 2-3-2.

Kortom ; mi een slechte ontwikkeling !!!
 
Back
Top