Vraagstelling intake GVSS

deBanjoo

New member
Ik heb afgelopen week mijn PO-1 gehaald. Nu heb ik het boekje met leerstof meegekregen voor de intake GVSS.
Kan iemand mij vertellen wat voor soort vragen je kunt verwachten? En zijn die open vragen, of meerkeuze?

groeten,

deBanjoo
 
1) Vooral goed de handelingsprocedures en crosschecks leren! De stof over aerodynamica/neveneffecten wordt wel gevraagd, maar die antwoorden zijn simpel te geven met logisch nadenken. Crosschecks zijn toch wat moeilijker. Het duurt wat langer om de antwoorden te lezen en goed de verschillen te zien tussen de mogelijkheden. Als je ze zo uit je kop kan opdreunen dan zit je goed. RPMs worden ook wel gevraagd, maar ook dat is simpel stampwerk.

2) Het zijn meerkeuze vragen.

Ik vond de intake best meevallen. :) Succes ermee!
 
Geloof dat je uit 5 antwoorden kan kiezen per vraag, en dat je zo'n 24 vragen krijgt (weet 't niet meer precies).

Je mag vier fout hebben als ik me niet vergis, maar als je de stof goed kent haal je dat echt makkelijk, zijn geen hele moeilijke vragen. GVSS zelf is een stuk moeilijker!

Succes ermee
 
@deBanjoo:

heb je heet boekje wel opengehad? als je niet kan vinden wat cross-checks zijn, dan moet je toch nog is even goed zoeken:p

(ben zelf ook ant leren)

maakt de VOLGORDE van de cross-checks trouwens uit? of mag dit in willekeurige volgorde?

wim
 
@ tuuttuut
ik heb het boekje wel opengehad hoor... maar ik zie nu dat Crosschecks pas in hoofdstuk 11 aan bod komen, en zover was ik nog niet gekomen met leren.
 
maakt de VOLGORDE van de cross-checks trouwens uit? of mag dit in willekeurige volgorde?

wim

Ik denk wel dat de volgorde uitmaakt, anders zouden ze het er niet zo inzetten toch? Maar ik moet nog naar de GVSS dus misschien vinden ze het daar helemaal niet erg. Het zou de GVSS wel makkelijker maken. ;)
 
Het maakt denk ik wel wat uit. Als je eenmaal je instrumenten aan het scannen bent kom je in iedere cyclus langs alle instrumenten. Je zou misschien denken dat het niet zoveel uitmaakt omdat je toch alles langs komt. Maar ik denk dat de prioriteit van de instrumenten de volgorde bepaalt. Niet voor niets is er iedere keer als eerste Neustand/dwarshelling. Dan zie je gelijk of je een afwijking van je patroon gaat maken.

Ik moet zelf nog gvssen dus correct me if i'm wrong !
 
ach, ik leer ht gewoon in de volgorde die er staat.....dan kant iig niet fout zijn:)

maar ja...al die cross-checks zijn zo logisch als wat...dus echt moeilijk is het niet.
 
De volgorde van de Crosscheck is erg belangrijk. als je rustig de volgorde aanhoudt, krijg je namelijk het meest heldere ''plaatje'' en zijn afwijkingen het snelst opgemerkt EN hersteld.(dat is iets wat ze heel graag zien in het GVSS).
 
Laat ik je even uit je droom helpen. Als er iets is wat je bij de KLu NIET moet doen is het wel een eigen draai geven aan de procedures, het is echt niet voor jan met de korte achternaam verzonnen op een zondagmiddag.

Winds,

WvdB
 
Laat ik je even uit je droom helpen. Als er iets is wat je bij de KLu NIET moet doen is het wel een eigen draai geven aan de procedures, het is echt niet voor jan met de korte achternaam verzonnen op een zondagmiddag.

Winds,

WvdB

Hoe bedoel je?
 
Back
Top