12 hours between bottle and throttle

Status
Not open for further replies.

wall fly

New member
Het is een populaire vraag tijdens interviews.... wat zou je doen als je collega (crewmember) drinkt voor de vlucht of je denkt dat hij gedronken heeft. Hieronder een manier om het aan te pakken.........


Japan: ANA Captain Drank Alcohol 9.5 Hours Before Flight
Source: Japan Today Author: 10/24/2007

Subject Concerned: Aircrew Airlines


On Oct. 23, All Nippon Airways Co said a 38-year-old pilot flew an Airbus A320 after drinking alcohol nine and a half hours before a flight in September last year in violation of its in-house rules that prohibit crew members from drinking within 12 hours of a flight.

ANA has suspended the captain from flying. Although the airline did not detect alcohol from the captain during its pre-flight inspection, it plans to severely punish him, ANA said.

According to ANA, the captain drank two jugs of beer and three cups of shochu and water with an acquaintance in Nagoya at night on Sep. 3 last year even though he was scheduled to fly the next morning.

He also drank beer until 10 p.m. that night at the hotel he was staying in, the airline said.

On the following day, he flew four flights including one from Chubu airport in Aichi Prefecture on 7:25 a.m. to Niigata airport in Niigata Prefecture.

On the advice of his acquaintance, the captain told the airline in this January that he had drunk before the flights, but later retracted the statement.

But he then admitted to violating the rules following the airline's investigation after his acquaintance reported the incident, ANA said.
 
Zucht...Gaan we weer.

Bespaar je de moeite en plak de hele pprune-thread maar hieronder.
 
Last edited:
@Jaap,
Zullen we dan het hele PBB maar opheffen? Ik denk dat zo'n beetje alles wel op PPrune behandeld wordt dus waarom niet?

Wel in leuke in deze context uit de Telegraaf van vandaag:


Boeing aan de kant: piloot moet blazen

door Coen Springelkamp


SCHIPHOL, zaterdag
Een Boeing 737 van de KLM is op Schiphol onderweg naar de startbaan door de luchthavenpolitie aan de kant gezet. Het vermoeden bestond dat de vliegers te veel hadden gedronken. De melding zou via 112 zijn gedaan door een lid van het cabinepersoneel. Na een blaastest bleken de piloten echter 100% alcoholvrij.
Het incident deed zich vorige week vrijdag al voor, maar is stilgehouden. Volgens goed ingelichte bronnen zou een lid van het cabinepersoneel ernstig hebben getwijfeld aan de nuchterheid van de cockpitbemanning die het toestel naar Scandinavië zou vliegen. Onderweg naar de startbaan is 112 gebeld. De luchthavenpolitie nam de melding uiterst serieus.
De vliegers kregen volgens ingewijden kort daarop van de verkeerstoren de instructie het toestel stil te zetten op een taxibaan. Beide piloten kregen daarna agenten van de luchtvaartpolitie in de cockpit op bezoek. Ook werd een tijdelijk startverbod opgelegd.

Beide vliegers moesten vervolgens blazen. Omdat uit de test niet bleek dat ze hadden gedronken kregen ze toestemming de reis te vervolgen. De beide piloten zouden daar wegens gebrek aan vertrouwen in de rest van de bemanning absoluut ’geen zin’ meer in hebben gehad. Ze taxieden terug naar de gate, waar de complete bemanning is gewisseld. De purser van de betreffende vlucht zou ziek thuiszitten.
Een woordvoerder van de dienst luchtvaartpolitie van het KLPD bevestigt dat er kort voor de start van het toestel een ’uiterst serieuze melding’ is binnengekomen over de vliegers in combinatie met alcohol. „Er is daarna een blaastest afgenomen. Daaruit bleek dat ze niet hadden gedronken”, aldus de woordvoerder.
De KLM bevestigt dat het toestel tot stoppen is gedwongen op de taxibaan en dat de vliegers een blaastest is afgenomen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top