Ex-Stella Aviation studenten

Nordin

New member
Ik vraag me af of er al Ab initio vliegers van Stella Aviation Academy zijn aangenomen bij een Nederlandse maatschappij, die dus de opleiding daar ( bij STELLA) de afgelopen 2 jaar hebben afgerond.

Als dat het geval zou zijn, dan betekent dat dat ze nu aardig aan de weg timmeren en hun status gelijk begint op te gaan als dat van de NLS/ KLS ( natuurlijk hebben deze scholen nog wel een aardige staat van dienst omdat ze wat langer bestaan natuurlijk).
Maar iedere school is natuurlijk ooit begonnen, en vraag me af of iemand hier iets meer over weet!. En of er natuurlijk reeds vliegers aanwezig zijn hiero die zich als 1 van de gelukkigen kunnen noemen

Groetjes!!!
 
Hoi Nordin,

Stella Aviation Academy is voortgekomen uit de vroegere vliegschool Rob van den Sigtenhorst. Dit was een kleine vliegschool in Teuge en de jongens (en meisjes) die de laatste tijd hun opleiding hebben afgerond waren oorspronkelijk studenten van deze school. Hiervan zijn er zeker een aantal bij Transavia aangenomen, maar ik durf geen getallen te noemen. De komende tijd zal het aantal studenten dat de opleiding afrondt flink toenemen, waarvan er denk ik ook een hoop naar CLH zullen gaan. Verder hoor ik hier vaak Ryanair noemen, maar ik ken persoonlijk geen mensen van Stella die daarnaartoe zijn gegaan.
 
[Hoi Papa Hotel,

Dank je zeer voor de info, weet je toevallig ook sinds wanneer de school is veranderd in de naam Stella?
Met CHL bedoel je denk ik City Line uit Duitsland toch?, maar die Transavia vliegers, weet je of die er direct als ab initio zijn aangenomen of dat ze eerst elders een flink aantal uren hebben moeten opbouwen alvorens ze uberhaupt mochten solliciteren.

Zit je zelf trouwens bij NLS?
 
Hey Nordin,

Stella heeft zo'n 2 tot 3 jaar geleden RvdS overgenomen. CLH is inderdaad Lufthansa Cityline en ja, de mensen die ik ken zijn als AI naar Trans gegaan.

Nee ik zit niet bij de NLS. :grijns:

Groetjes, PH
 
Hai,

Ik ben 6 september 2004 begonnen bij Stella. Ik werd aangenomen bij RvdS en op 1 september is de naam veranderd. De verandering van eigenaar is daar ver voor al gebeurd.
Oktober 2006 was ik klaar. 6 weken daarna mocht ik dankzij Stella op gesprek komen bij trans. nog eens 4 weken later aangenomen.
Verder worden er idd veel mensen bij Ryanair aangenomen. Ik kan er zo 10 opnoemen, en nog een paar die een uitnodiging hebben. Al doen die mensen dat hoofdzakelijk zelf, en heeft ryanair ontzetend veel mensen nodig.
Lufthansa gaan idd ook mensen naar toe. Tijdens de opleiding moet je al een keuze maken of je wel of niet naar Lufthansa zou willen gaan, en dan moet je al gaan trainen voor de initiele selectie van oa Lufthansa, de DLR..

Hoop dat je wat aan deze info hebt.

mvg
Commander
 
Ik heb gisteren van een insider gehoord dat Stella een overeenkomst heeft met transavia, om dit jaar 50 studenten daar rechtstreek af te leveren.

HAHAHAHAHAHAHA :grijns:

Sorry maar dat is gewoon een regelrechte bullshit..
De klassen van Trans zitten al zo goed als vol!. zit in totaal 1 stella vlieger bij!
Geloof niet al die mooie praatjes..

ps. ik kan me echt vet pissed maken over dergelijke nonsens.. Wie was die zogenaamde insider dan ?? iemand van hun eigen PR ?

groeten
 
Ik heb dit gehoord van een KLM captain, die instructeur is bij de vliegclub op teuge.


Hmm niet om te zeiken , maar denk niet dat een KLM captain weet wat er bij de aannames van Transavia gebeurd.
Verder wordt er statistisch gezien de laatste 2 jaar bij Trans rond de 45 man aangenomen. Jou statement zou betekenen dat dus iedereen die dit jaar wordt aangenomen van stella komt..

Feiten voor de aannames van trans dit jaar: er is niemand van stella dit jaar op selectie is geweest.
De gene die nu de opleiding in gaat was vorig jaar al aangenomen.
Dus wanneer die 50 man nog gaat komen jij mag het zeggen...

EDIT, heb je btw gelezen wat commander zei?:

Heb ik gelezen.. Maar wat moet ik er lezen dat jou argument kracht bij zet ?

Groeten..
 
Beste RubenTC,

Iedereen kan bij Lufthansa solliciteren en een cursus doen die je voorbereidt voor de selectie. Stella plaats helemaal niemand bij Lufthansa.

Ik snap ook niet wat de uitbreiding van Stella te maken heeft met de mogelijkheid om je ergens “te plaatsen”!

Sinds wanneer bepaald Stella waar de mensen naar toe gaan? Natuurlijk wil Stella 50 mensen hier en 150 mensen daar!!

Zie het al voor me. Stella heeft 200 man opgeleid en aan het einde van het jaar is er een soort veiling voor alle grote maatschappijen. De volgende dag in de krant koppen als “KLM directie teleurgesteld over toegewezen quotum van Stella” “Lufthansa krijgt maar 25 vliegers van Stella, maar had er op 75 gerekend” “Transavia gelukkige winnaar dit jaar met 75 vliegers van Stella!!”

Welterusten RubenTC!!

Grtz Mike5
 
Jullie ook allemaal nog een 747 poster naast je bed hangen?

Kool-aid sure as shit tastes good these days dont it?
 
Last edited:
Ik heb gisteren van een insider gehoord dat.... bla bla bla

Ruben, ik kan je alvast verklappen dat als een verhaal met deze zin begint, het op voorhand al complete bullshit is.
De hele luchtvaart hangt aan elkaar met "ik heb gehoord dat-verhalen". ;)

Kunnen we niet het grote "ik heb gehoord dat-topic" openen? :grijns:
 
Ik heb gehoord dat stella morgen rijkserkenning krijgt, alle studenten in aanmerking komen voor studiefinanciering, een OV-jaarkaart (bestaat die nog?) en belastingaftrek en dat de koningin zelf een selectieprocedures komt doen op Teuge om een nieuwe prive-vlieger uit te zoeken voor haar nieuw te kopen Boeing Business jet.
Ook hoor ik dat stella hofleverancier gaat worden voor Air France/KLM, British Airways EN Lufthansa en dat ze volgend jaar verwachten 1200 man te kunnen opleiden.;)

Verder heb ik gehoord dat ik dit jaar weer met Sinterklaas en Zwarte Piet mee mag in de zak naar Spanje, omdat ik zo'n lieve jongen ben geweest.

MG

P.S. Bedankt voor deze nieuwe tribune.
 
hahaha natuurlijk leuke verhaaltjes allemaal..

wanneer komen de echte cijfers? Ik neem aan dat ex Stella studenten toch wel weten waar hun klasgenoten terecht zijn gekomen na de opleiding?

Ben benieuwd..
 
Stella raakt haar studenten voorlopig inderdaad niet kwijt bij Transavia. Dat geldt voor alle opleidingen die ab initio's opleiden. Trans heeft net 7 klassen van 4 mensen in opleiding genomen. Tot juni 2008 gaat zei nog eens 6 klassen van 4 opleiden. Echter neemt Trans op het moment alleen vlieger aan met een TR 737 en het liefst met veel ervaring.
 
Ok, dat is heel spijtig dat Stella de studenten niet meer kwijt kan aan HV. Maar waar hebben ze wel een regelmatige afzet?

Het kan toch niet zo zijn met nu c.a. 50 (?) afstuderende studenten per jaar dat het gaat onder het mom van: hier ééntje en daar ééntje. Ze moeten toch ook wel grotere groepen leveren ergens?
 
Last edited:
Back
Top