Welke boeken moet ik aanschaffen

Misschien is het handig om te vermelden voor welk doel je de boeken wilt aanschaffen. Dan kan er gerichter antwoord gegeven worden.

Als je ze voor een voorbereiding op een selectie wilt kopen, zijn er meerdere boeken te vinden. Maar het is maar net wat je met de boeken wilt.

Gr
 
Ik ga momenteel nog naar school, ik dacht aan boeken die me een beetje meer vertellen over wat ik mag verwachten van de opleiding, wat de theorie inhoud enzo
 
Zelf heb ik eerder van de Kerstman dit boek gekregen: Jeppesen Instrument Commercial Manual (gekocht via de Pilotshop in Lelystad). Het is erg duur (en daarom zeer geschikt om cadeau te krijgen!), maar echt een naslagwerk met veel prachtige illustraties waarmee alles rond het vliegen duidelijk wordt gemaakt. Dezelfde stof krijg je ook tijdens je toekomstige ATPL-opleiding, dus je hebt meteen al voorkennis.
 
Zelf heb ik eerder van de Kerstman dit boek gekregen: Jeppesen Instrument Commercial Manual (gekocht via de Pilotshop in Lelystad). Het is erg duur (en daarom zeer geschikt om cadeau te krijgen!), maar echt een naslagwerk met veel prachtige illustraties waarmee alles rond het vliegen duidelijk wordt gemaakt. Dezelfde stof krijg je ook tijdens je toekomstige ATPL-opleiding, dus je hebt meteen al voorkennis.

Deze ga ik waarschijnlijk ook aanschaffen. Ik zou alleen eerst Theorie van de Privevlieger kopen en vervolgens de Instrument commercional! Succes ermee.

PS. dat eerste boek zijn toch gewoon n heleboel examenvragen of zie ik dat nou heel erg verkeerd?
 
Is dat boek wel begrijpelijk als je eigenlijk nog nooit in een cockpit hebt gezeten of er sowieso weinig van afweet?
 
Is dat boek wel begrijpelijk als je eigenlijk nog nooit in een cockpit hebt gezeten of er sowieso weinig van afweet?

Theorie voor de Privevlieger of Instrument Commercional van Jeppesen?
 
Tja, het is in het Engels, op ATPL niveau, dus moeilijk. Aan de andere kant: het staat vol met plaatjes en uitleg. Hoe dan ook: als je het nu niet snapt, dan over een paar jaar wel. Gaat wel een tijdje mee.
 
Theorie voor de privevlieger snap je wel. Ik denk dat die IR commercional ook wel lukt maar dat je er gewoon meer tijd voor moet nemen. Hoe gaat dat anders met ATPL distance learning?
 
theorie voor privevliegers lijkt me een iets makkelijkere start om te beginnen; de theorie die daar in staat helpt je prima tijdens je theoriefase. Je praktijkfase begint eerst met visueel vliegen en daarna is het vooral praktijk oefenen voor wat betreft de instrument fase; Ook zijn instrumenten maar een klein gedeelte van de theorie en is misschien de algemene kennis eerst wat handiger voor het overzicht.

p.s; Waarom juist deze nickname?
 
Het is mijn favoriete film en ik heb zeer veel respect voor de passagiers aan boord van Flight 93 omdat ze zich hevig verzet hebben etc

Als de naam United_93 niet gepast is op dit forum wil ik gerust van naam veranderen

Er zijn wel meerdere privevlieger boeken, kan je een beetje specifieker zijn aub ?
Maar ik denk dat Jeppesen - Instrument commercial manual ook wel zal lukken :)
 
Het gaat om het Theorie voor privevliegers van de schrijver Mosbach.
Met dat IR boek dat ik noemde kun je maar beter even wachten tot later, denk dat het even te hoog gegrepen is, ook omdat het in het Engels is. Beide boeken zijn dikke pillen, voorlopig ben je wel even zoet met het Mosbach boek. Dat IR boek kan later altijd nog.
 
Wat misschien ook handig is is de volgende link:

http://www.faa.gov/library/manuals/aircraft/

Hier staan gratis de FAA flight manuals van:
* Aircraft Weight and Balance Handbook (PDF)
* Airplane Flying Handbook
* Amateur-built Aircraft & Ultralight Flight Testing Handbook (PDF)
* Balloon Flying Handbook (PDF)
* Glider Flying Handbook
* Parachute Rigger Handbook (PDF)
* Powered Parachute Flying Handbook (PDF)
* Rotorcraft Flying Handbook (PDF)
* Seaplane, Skiplane, and Float/Ski Equipped Helicopter Operations Handbook

Gratis en uitgebreid!
 
Back
Top