Momenten die je niet meer vergeet..

Mech, wat een heerlijke verhalen zeg. Vertel ook eens wat onder het genot van een Bitburger :grijns:.

Ik zal van je verhalen genieten als ik aan de andere kant van het kanaal zit kerel ;)!
 
"Ongeveer 0,3 seconden later, kan ook 0,4 zijn geweest, "

Genieten met een grote (mag ook zachte) G! Bundelen die hap en uitbrengen :D
 
CPL check PHX/AZ

CPL check PHX/AZ

Mijn 2 centjes dan maar.... Een stressvolle maar ook heel leuke ervaring waarin maar eens blijkt dat al die "navigatietechnieken" heel accuraat kunnen werken (ondanks mij).

Ik was due voor mijn CPL/ME check in PHX/AZ met none other dan Barry Darwin, aka "Barry from ZOG". Een aging old man die al jaren met pensioen aan het gaan was maar op een of andere manier altijd rond bleef hangen. Wel bekend bij de CPL takers als een eerlijke doch strenge meneer die er ook wel een handje van heeft om in slaap te vallen tijdens je check.

Goed, ondergetekende zou zijn CPL vliegen (om een uur of 6 's ochtends T/O). Het was echt kristalhelder weer en eenbeetje fris in phoenix waardoor ik zo'nbeetje letterlijk Tuscon kon zien liggen. Ik op 8000 met 15 knopen wind aan het navigeren naar een meer ten zuiden van phoenix, dat op dat moment droog stond. Gelukkig was dat allemaal wel redelijk bekend voor iedereen en geen probleem ondervonden om daar op tijd aan te komen.

Tot ik mijn diversion kreeg. Ik was goed bekend met phoenix en zeker dat gebied waar we in vlogen op dat moment dus ik maakte me niet zo'n zorgen totdat hij ook daadwerkelijk zei waar we heen moesten, "Rittenhouse". Een of ander klein veldje een paar mijl ten zuidoosten van Williams Gateway. Nog nooit van gehoord, hij moest het aanwijzen op de map. Ik lijntje trekken, distance, windcorrectie, time. Nog geen reden tot zorgen. Tijd bijhouden met checkpoints en ploegen met die bak.

Op den duur vloog ik langs wat bergen ten zuiden van chandler en toen chandler langs mijn linkerzijde dus ik was lekker op track. Ik had een tijd en correctie berekend voor mijn bestemming dus ik dacht dat zit wel goed. Kom ik daar aanzetten precies op een bepaalde tijd en ik kan dat grafveld maar niet zien. Dus ik tegen Barry, "Stop the time, we're here." (Ik denk ik hou iig die tijd binnen limieten) Maar dat veld was dus echt echt echt niet te zien. En ik maar circlen. Hij tegen mij: "Are you sure that it's here?" Ik zeg: Positive! Na wat dingen gelokaliseerd te hebben van de map geloofde hij me dus ook dat ik wist waar ik was. En ik maar circlen. Ik heb echt een stuk of 5 of 6 360's gemaakt met Barry hijgend in m'n nek om dat veld te lokaliseren maar het lukte gewoon niet. (Was overigens een of andere dirtstrip in de woestijn..)

Barry was het op het moment zat en zegt "You've been circling the field for a good ten minutes now, I have control." Hangt dat ding in een hoek waarin ik nog nooit had gevlogen en begint ineens uit dat raam te wijzen naar een dirtstrip waar je niet eens een fiets in kan stallen laat staan een vliegtuig kan landen. Toen nog koste het me moeite om het te zien maar uiteindelijk drong het wel door. Dus ik in de stres "GVDDDDDDDDDDD... wat nu? Verder vliegen dan maar, dan sleep je er tenminste nog een partial uit".

Hij: Ok take me to chandler for the circuits, and don't worry I won't hold that diversion against you. (PHEW! Thanks!) Zo gezegd zo gedaan, paar touch and go's gedaan en de normale CPL meuk en toen weer terug naar Goodyear voor de fullstop. Tijdens het taxi'en zegt ie tegen me: "You've passed! However, with a bollocking." en ik natuurlijk hooray! Heel blij. Even snel debrief gedaan en hij zegt "The main comment I would have is about your diversion. You were there and you were on time so I don't hold it against you, just beware that these dirtstrips are very hard to see so you might want to fly a bit lower next time. But it was really hard to see." Gelukkig was ik niet de enige denk ik dan maar!

Ik naar de parasol met een maatje van me lekker in de zon zitten en genieten van mijn net verdiende wings. En wat zien we daar ineens aankomen? Barry from ZOG! Zwaait naar ons en zegt in heel deftig engels "Just one moment gentlemen!" en loopt naar zijn wagen. Haalt daar een grote witte doos uit en komt bij ons zitten. Open up, congratulations on your CPL! Met een koelbox afgeladen met bier nog even na zitten genieten van die dag. Om een uur of 11. Toch een mooi idee dat een examinator om een uur of 5 's ochtends een koelbox bier in zijn auto trapt omdat er een CPL gevlogen wordt.

Puts a smile on my face every time I think back.
 

Yooooo, ik weet nog een vlucht van je die je nooit gaat vergeten.....

EL Stevo in de 406 holding point 25 op Seppe....... FD op final in zijn grob.... En gewoon bijna de lucht uitgevlogen worden door een idioot die never nooit niet een position report had gemaakt en uberhaupt gekeken (en geluisterd) of er nog ander verkeer in het circuit zat....

Groeten Steef
 
Ja die kan ik moeilijk vergeten.. Was net oud genoeg om legaal een club in te mogen. Had een goeie 10 uur solo volgens mij.... Man, toen die Duitser als een Mach 3 scheermes aan kwam knallen begon ik goed in mn broek te poepen. Met gevolg dat ik op een mooie 100' AGL strak over je 406 recht over de taxiway the go-around in moest... Heb Seppe nog nooit zo Nederlandsch-Duits horen schelden tegen een Duitse kist :grijns:

Ook nooit meer te vergeten...

.. Met El Stevo in die zelefde 406 naar SPL (famous quote from Steef; "disregard the red lights FD!")

.. Uit de bar gegooid worden -5 jaar later- met mn S.I.C. in Vancouver, BC (de term gegooid worden kunt u zeer letterlijk nemen)

.. Met een KLM maatje van me in een strip tent in Athene zitten, door local pimps naar een ATM gereden worden omdat we de bar tap van 400 Euro nog moesten betalen

.. In het Dorint in Amsterdam achter Air France stewardessen aanzitten om 03:15 local. En 3x worden afgewezen (ik zal de Airworkers die hier getuige van waren achterwege laten)

.. In Las Vegas, NV met een Arke crew en Monarch stessen op de strip een feestje bouwen

.. In Boise, ID erachter komen dat je in een illegale strip tent zit

.. In Chicago, IL een politie escort krijgen naar je hotel omdat je nieuwe maatje die je net in een bar hebt leren kennen de clan baas van West Chicago blijkt te zijn en dus de Chicago PD in zn acherzak heeft...
 
Afwijzing in het Dorint

Afwijzing in het Dorint

FD,

.. In het Dorint in Amsterdam achter Air France stewardessen aanzitten om 03:15 local. En 3x worden afgewezen (ik zal de Airworkers die hier getuige van waren achterwege laten)

Het mooie is dat daar nog professioneel genomen foto's van zijn!!!

Maar ik moet zeggen dat ik er wel respect voor heb, het laat in iedergeval zien dat je niet bang bent, en een kenner bent van het adagium " If the B*tch is below your standards............ Lower your standards!!!!"

Groeten

:radar: André :radar:
 
Tja, had er weer zin in om een happening te vermelden, dus komtie weer. Deze keer weer eentje waar ik niet zelf bij was, maar wel bij betrokken was (het was een kist van ons). Kan natuurlijk niet steeds m’n eigen stommiteiten op blijven schrijven, maak mezelf al genoeg onsterfelijk belachelijk.

Prachtige verhalen FM, met veel plezier gelezen; geen ambities om schrijver te worden???

Gr,
PL
 
@ Andre,

Dank voor de uitnodiging aan mij en Overload om even op vakantie te komen, echter, het moet wel enige credibiliteit hebben.
Vooralsnog niet geheel aannemelijk, want. i.v.m.Dorint,

Andre, 9/3/08, - 12.42
Het mooie is dat daarvan professioneel genomen foto's van zijn.

En,
PH=1296, 30/9/07, - 20.42
En er zijn ook foto's gemaakt.

Waarom hebben we die dan nog steeds niet gezien? Er klopt hier iets niet.
Wie A zegt moet ook B zeggen, zo werkt dat op Airwork.
We should be told the truth.:eek!:

Cheers
Art
 
Omdat ivm privacy sommige lieden dergelijke foto's liever niet online zien allicht ? (ik roep maar iets).


:grijns:
 
Andre en Beer -

Die foto's waar jullie het over hebben overigens waren gemaakt rond 22:00 en waren 2 Nederlandse (KLM grondstewardessen ??? -- I don't remember anymore). Die Air France meiden, waar FD 3x de deur werd gewezen, is een ander hoofdstuk. Maar daar de vrouw van de getuige ook op dit board meeleest zal ik mij verder onthouden van details :grijns:

FD
 
Last edited:
Hahaha, wilde al zeggen FD....ik kan me herinneren dat het er 2 waren....en ze iig geen frans spraken!:grijns::biertje: (Ennuh, KLM-grondstewardessen? Ik dacht dat ze rechtstreeks uit de Lost&Found-bak kwamen!;) )
 
Credibiliteit

Credibiliteit

@ arthorizon,

@ Andre,

Dank voor de uitnodiging aan mij en Overload om even op vakantie te komen, echter, het moet wel enige credibiliteit hebben.
Vooralsnog niet geheel aannemelijk, want. i.v.m.Dorint,

Andre, 9/3/08, - 12.42
Het mooie is dat daarvan professioneel genomen foto's van zijn.

En,
PH=1296, 30/9/07, - 20.42
En er zijn ook foto's gemaakt.

Waarom hebben we die dan nog steeds niet gezien? Er klopt hier iets niet.
Wie A zegt moet ook B zeggen, zo werkt dat op Airwork.
We should be told the truth.

Cheers
Art

Helaas heb ik zelf de foto's niet, had ik ze wel, had je ze AL LANG gekregen! :)

Hou namelijk zelf ook van credibiliteit! Vandaar dat ik autohandelaren, makelaars, telemarketeers en flightschool eigenaren van nature wantrouw!

Het Airwork lid dat de foto's gemaakt heeft leest mee, misschien kan ie even contact opnemen met je via de PM en de foto's even mailen.

Maar ja, ik zie ze ook liever op Airwork, eventueel met zwartebalkjes :) Ik moet zeggen dat ie ene mevrouw echt HEEEEL groot was, oftewel zoals AC/DC het al beschreef, "a whole lot a lovin" maar ze was wel aardig. :)

V.w.b. de uitnodiging om indien we in Italie gebased zouden worden op LIPX en resideren in de buurt van het wonderschone Bardolino. Die staat, helaas heb ik zelf niet in de hand of ik daar een baan krijg of niet, vandaar.

Groeten

André

(PS: link op de naam Bardolino is foto van m'n favourite hangout de "jachtbar" zitten, drinken en kijken. SUPER!)
 
Prachtige verhalen FM, met veel plezier gelezen; geen ambities om schrijver te worden???

Gr,
PL

Mwah... De geringe ambities die ik daaromtrent heb kan ik op dit forum wel botvieren. Kan me maar beter bezig houden met kleine SEP's. Wel bedankt voor het compliment. Ik bedenk op dit moment nog welke achterlijke acties van ondergetekende ik nog zou kunnen melden, zonder dat IVW of FAA personeel zich binnen een etmaal zich bij mijn voordeur komt melden om papieren per ommegaande in te trekken. Er zit nog wel wat in de pijpleiding. Intussen wacht ik in spanning af totdat iemand het niet meer kan houden en begint te vertellen wat zich met FD en aanverwant addergebroed ;) heeft voorgedaan in combinatie met al dan niet Franse stewardessen. Mijn nieuwsgierigheid is gewekt!
 
Back
Top