Verzoek tot updaten Kennisbank

Diana

Active member
Het is alweer een tijdje geleden dat het KLu deel van de Kennisbank is geupdate. Het kan niet anders dan dat er nieuwe ontwikkelingen zijn, zowel in de selectie als in de opleidingen in Nederland en Amerika. Zou het zeer op prijs stellen als jullie er doorheen willen lopen en waar nodig informatie aanpassen. Onderaan ieder artikel is een "edit"knop te vinden.

Link: Kennisbank KLu selectie en opleiding
 
Diana,

Ik heb een paar zaken nu even snel tussen mijn lessen door aangepas onderwerp KMA, ik zal even kijken of ik wat meer info kan opdoen voor je, kan ik deze naar je toe PM-en?

MVG Nitro
 
Vrienden,

Afgelopen woensdag heb ik een poging gewaagd voor PO-1, maar helaas het mocht niet zo zijn. Ik heb het niet gehaald. Jaren had ik er naar uitgekeken, maar helaas. Bij de luistertoets had ik één reeks fout en de instrumenten interpretatie had ik ook ruimschoots gehaald en nog aardig wat tijd over. De test met de lijntjes (hidden figures) had ik ook gehaald, was wel goed te doen. Eerst had ik het idee dat alle figuren op elkaar leken wat volgens de vrouw van het CML niet zo bleek te zijn. Ondanks dat ik mijn best ervoor had gedaan telde deze niet mee voor het eind resultaat. Bij Sensomotorische Aanleg (hand/voetcoördinatie) ging het iets minder. De prioriteit lag hem bij het recht houden van het taart puntje. Hier werd een grenswaarde van 30 gehanteerd alles wat hier onder zat was dus goed. Khad 18,7. maar omdat ik alle aandacht had gericht op het overeind houden van het taartpuntje had ik iets minder oog voor het in het midden houden van het puntje. Rechter voet moest onder de 57.2 liggen ik had 58,2. De linker voet had een grenswaarde van 87,4 ik had 93,2. Dus mijn advies aan de genen die deze test nog krijgen probeer je voeten goed in de gaten te houden maar geef de prioriteit wel aan het overeind houden van het puntje met de joystick.
Jullie zullen hier weinig aan hebben maar wou het toch noch ff kwijt, wel balen als je hoort dat je er niet bij zit. But thats life.. Maar toch ben ik jullie erg dankbaar voor alle informatie die ik hier heb kunnen vergaren.

Trouwens wat mij verbaasde was, dat de meneer die het negatieve nieuws bracht, mij wist te vertellen dat je kan solliciteren tot je 25 jaar en 11 maand oud bent. Terwijl op de opendag van KLu een voorlichter mij vertelde dat je voor je 26e moest beginnen op de KMA of de NLDA zoals dat tegenwoordig zo mooi heet.

Tijdens de testen zat er ook een jongen naast mij die eerder zijn PO-1 niet gehaald had, ook door de Sensomotorische Aanleg (hand/voetcoördinatie) test. Maar hij moest alle testen opnieuw doen, ondanks dat hij deze de vorige keer wel had behaald.

Ik heb ook nog een kleine bijdrage voor de kennisbank.

Een voorbeeldje voor de Instrumenten Interpretatie.



Oefenopgave 1)

opgave 1 kennisbank klu.jpg



Stel jezelf de vraag bij elke opgave,

1) Bepaal de richting N, O, Z, W?
2) Klimt hij of daalt hij? En hoeveel.
3) Do u bank to left or right?




Antwoord, Je vliegt naar het noorden, je daalt, de F-15 staat onder de horizon, en je hangt niet naar rechts of links. Het antwoord is dus plaatje 1.
Oefenopgave 2)

opgave 2 kennisbank klu.jpg



Antwoord, Je vliegt bijna naar het westen, je stijgt, de F-15 staat boven de horizon, en je hangt naar rechts. Want het pijltje staat links. (De horizon blijft immers staan!!) Het antwoord is dus plaatje 5.


En een voorbeeldje voor de “hidden figures” test.

Bij het antwoord moet de afbeelding exact dezelfde grootte hebben als in het samengestelde figuur. En je mag de antwoorden niet draaien of spiegelen etc…

opgave 3 kennisbank klu verborgen figuren.jpg

De bovenste opgave is het antwoord: A
De middelste opgave is het antwoord: B
De onderste opgave is het antwoord: A


Wat is jullie subjectief? Is dit geëigend om toe te voegen bij de kennisbank?

Met vriendelijke groet,

PH GRUNN.

Succes allen!!
 
Trouwens wat mij verbaasde was, dat de meneer die het negatieve nieuws bracht, mij wist te vertellen dat je kan solliciteren tot je 25 jaar en 11 maand oud bent. Terwijl op de opendag van KLu een voorlichter mij vertelde dat je voor je 26e moest beginnen op de KMA of de NLDA zoals dat tegenwoordig zo mooi heet.

Dat klopt dan toch? :p:

Wat is jullie subjectief? Is dit geëigend om toe te voegen bij de kennisbank?

Het geeft heel duidelijk weer hoe de testen zijn ja, maar of het CML er zo blij mee is dat je alles tot in detail op dit forum zet, dat is wat anders. Bijv over die 4e test, mij werd toen gevraagd niks te zeggen. En ik denk dat ze dat bij jouw "klasje" ook wel op een bepaald moment gezegd hebben.
 
Dat klopt dan toch?

Hoezo?? Heb ik je weer een beetje hoop gegeven ;)


Bijv over die 4e test, mij werd toen gevraagd niks te zeggen. En ik denk dat ze dat bij jouw "klasje" ook wel op een bepaald moment gezegd hebben
.

Ik heb de vrouw er niet over gehoord, maar kan het me wel voorstellen.
Heb er niet zo bij stil gestaan. Ook om het feit dat het met BLOKLETTERS in de
kennisbank zelf staat!!

Groetjes PH GRUNN.
 
Dat klopt dan toch?

Hoezo?? Heb ik je weer een beetje hoop gegeven ;)


Bijv over die 4e test, mij werd toen gevraagd niks te zeggen. En ik denk dat ze dat bij jouw "klasje" ook wel op een bepaald moment gezegd hebben
.

Ik heb de vrouw er niet over gehoord, maar kan het me wel voorstellen.
Heb er niet zo bij stil gestaan. Ook om het feit dat het met BLOKLETTERS in de
kennisbank zelf staat!!

Groetjes PH GRUNN.

Als je in de SvZ kijkt zie je dat ik al bezig ben. ;)

Staat het als zodanig al in de kennisbank? Naar mijn weten stond dat er nog niet in.
 
Back
Top