Studieschuld - wisselen van bank

ABN AMRO te EHAM

ABN AMRO te EHAM

Ben eindelijk van mijn schuld af maar het heeft allemaal maanden (bijna een half jaar!) langer geduurd dan nodig was, gewoon omdat mijn "Preferred Banker" er een puinhoop van maakte! Versnelde aflossingen die niet werden afgeboekt, vervolgens eindeloze emails om de teveel betaalde rente terug te krijgen terwijl mijn hard earned cash (bedoeld voor versnelde aflossing) gewoon maanden bij die club op een lopende rekening stond, overlijdensverzekering die maar niet gecancelled werd nadat ik mijn schuld helemaal had afgelost.

Een andere bank kan ik je helaas niet aanbevelen (ik wacht nog effe voordat ik me opnieuw in de schulden steek :D ) maar het enige wat werkt bij de ABN AMRO in Schiphol is een enorm grote bek hebben, bluffen dat je een betere deal hebt en meteen met (schriftelijke!) klachten dreigen als e.e.a. niet loopt zoals het moet lopen. Dan pas komen ze in actie.
Succes!
 
Last edited by a moderator:
Een tijdje geleden ben ik uiteindelijk naar Van Lanschot in Apeldoorn gegaan, Dhr. Harleman is bekend met vliegers. Voor 10 jaar heb ik 5,7% getekend.

ABN-AMRO SPL ben ik nu weg, wat een zooitje is het daar. Alles maar dan ook alles doen ze fout. Als je belt is niemand te bereiken, afspraken komen ze niet na etc. Bijf er a.j.b. weg!

ABN-AMRO Groningen (die doen alles voor vliegers nu, Eelde niet meer) schijnt betere deals te hebben dan SPL. Maar voor mij was het een principe kwestie geworden, nooit meer ABN-AMRO.

Voor vragen even PM sturen.

Groeten
 
Ik zit nog met 3,9% tot begin 2010, zit bij mijn lokale boerenleenbank alles redelijk goed geregeld. Ben benieuwd of die "recessie" door gaat zetten dit jaar, kan weereens wat schelen in rente.
 
Yo CH,

Was er niets te regelen met je werkgever LH?? Heb een NLer gesproken die via LH bijna renteloos een aardig deel kon lenen en dan terugdokken via salarisinhouding.

Grtz
C
 
Dag allemaal,

even deze discussie nieuw leven in blazen. 1 januari loopt mijn rentevaste periode af en moet ik een klein restbedrag van mijn studieschuld nog herfinancieren. Mijn bank (ING) heeft al tussen neus en lippen laten weten dat de rente veel hoger gaat worden dan ik nu heb (5,6%) omdat het nog maar om een klein restbedrag gaat (ze zien het dan als consumptieve lening), maar dat het maandbedrag aan rente gelijk blijft. Lekker is dat!!

Dus iemand goede ervaringen met een herfinanciering?

Thanks
 
Dag allemaal,

even deze discussie nieuw leven in blazen. 1 januari loopt mijn rentevaste periode af en moet ik een klein restbedrag van mijn studieschuld nog herfinancieren. Mijn bank (ING) heeft al tussen neus en lippen laten weten dat de rente veel hoger gaat worden dan ik nu heb (5,6%) omdat het nog maar om een klein restbedrag gaat (ze zien het dan als consumptieve lening), maar dat het maandbedrag aan rente gelijk blijft. Lekker is dat!!

Dus iemand goede ervaringen met een herfinanciering?

Thanks

Probeer de ABN-AMRO via het VNV.
 
642, alles goed daar bij de klem?

Hier op de scarebus loopt het op rolletjes:yeehaa:

Kleine restschuld...?? kun je niet beter aflossen ipv de woekerrentes van tegenwoordig te dokken?? Banken.... allemaal boeven zijn het bah..

gr C
 
Back
Top