Ik ben op dit moment bezig met de selectie voor de Luchtmacht. Nu begon ik me toch af te vragen wat de voor- en nadelen zijn t.o.v. de burgerluchtvaart. Want ik heb eigenlijk alleen met mensen gesproken die voor de luchtmacht gaan en niet van de burgerluchtvaart. En aangezien de burgerluchtvaart me ook wel interesseert wil ik me hier een beetje in verdiepen.
Dus waarom zou je voor de luchtmacht kiezen of waarom voor de burgerluchtvaart?
En dan had ik nog een aantal algemene vraagjes:
- Wat zijn goede opleidingen naast de KLS? Hoeft niet perse in Nederland te zijn.
- Kan je als piloot bij de burgerluchtvaart makkelijk vrij vragen? Of heb je gewoon een max. aantal vrije dagen en de rest moet je gewoon verdienen zoals in normale bedrijven?
- Hoe lang duurd de selectie voor de burgerluchtvaart? (bv. bij de KLS)
- Aan wat voor salaris moet ik denken als captain en co-pilot op internationale
vluchten. (Gewoon een schatting want ik weet dat het van heel veel factoren afhangt)
- Hoelang duurd de overstap van co-pilot naar capatain gemiddeld?
- Stel dat ik voor de luchtmacht zou kiezen. Is de overstap naar burgerluchtvaart op je 32e makkelijk? Want je maakt bv. maar weinig vlieguren. Is er een manier om aan die vlieguren te komen zodat een overstap makkelijker is. En ik neem aan dat je dan ook gewoon als co-pilot moet beginnen totdat er een plek vrijkomt voor captain?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen zodat ik een keuze kan maken tussen de burgerluchtvaart en de luchtmacht.
Dus waarom zou je voor de luchtmacht kiezen of waarom voor de burgerluchtvaart?
En dan had ik nog een aantal algemene vraagjes:
- Wat zijn goede opleidingen naast de KLS? Hoeft niet perse in Nederland te zijn.
- Kan je als piloot bij de burgerluchtvaart makkelijk vrij vragen? Of heb je gewoon een max. aantal vrije dagen en de rest moet je gewoon verdienen zoals in normale bedrijven?
- Hoe lang duurd de selectie voor de burgerluchtvaart? (bv. bij de KLS)
- Aan wat voor salaris moet ik denken als captain en co-pilot op internationale
vluchten. (Gewoon een schatting want ik weet dat het van heel veel factoren afhangt)
- Hoelang duurd de overstap van co-pilot naar capatain gemiddeld?
- Stel dat ik voor de luchtmacht zou kiezen. Is de overstap naar burgerluchtvaart op je 32e makkelijk? Want je maakt bv. maar weinig vlieguren. Is er een manier om aan die vlieguren te komen zodat een overstap makkelijker is. En ik neem aan dat je dan ook gewoon als co-pilot moet beginnen totdat er een plek vrijkomt voor captain?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen zodat ik een keuze kan maken tussen de burgerluchtvaart en de luchtmacht.