SFA

Netherstorm

New member
Goedemorgen

Ik zou graag bij SFA een opleiding beginnen, De prijs bedraagt 77.000 EUR, bij de KLS is het bijna 2 maal zo duur, Wat is het grote verschil tussen de 2 opleidingen eigenlijk?

Nadat ik een opleiding bij SFA afgerond heb, zal ik beschikken over 243 uren vliegervaring, Ik heb daarna ongeveer nog 50.000 EUR over om een typerating A320, 737 ofzo te volgen en nog enkele vlieguren te kopen (Voor ongv 20.000 EUR) , Heb ik dan een 'veel' grotere kans dan andere piloten of kan ik met 20.000 EUR niet zoveel vlieguren kopen, staan die extra uren (100 ofzo?) mooi op m'n CV of maken die niet zo veel uit?

Dank bij voorbaat :airforce:
 
Goedemorgen

Ik zou graag bij SFA een opleiding beginnen, De prijs bedraagt 77.000 EUR, bij de KLS is het bijna 2 maal zo duur, Wat is het grote verschil tussen de 2 opleidingen eigenlijk?

Nadat ik een opleiding bij SFA afgerond heb, zal ik beschikken over 243 uren vliegervaring, Ik heb daarna ongeveer nog 50.000 EUR over om een typerating A320, 737 ofzo te volgen en nog enkele vlieguren te kopen (Voor ongv 20.000 EUR) , Heb ik dan een 'veel' grotere kans dan andere piloten of kan ik met 20.000 EUR niet zoveel vlieguren kopen, staan die extra uren (100 ofzo?) mooi op m'n CV of maken die niet zo veel uit?

Dank bij voorbaat :airforce:

Met je opmerking over KLS ben ik het niet helemaal mee eens. Ik citeer: 'De huidige prijs bedraagt € 117.500.' 2 x 77K is nog altijd 154 K dus dat vind ik bij lange na niet 'bijna' 2 keer zo veel. Met het verschil (dat jij even lijkt te vergeten) tussen 154 en 117K k kun je een hoop leuks doen.

Als je klaar ben met de opleiding zou ik eerst weken spenderen met brieven sturen naar alle maatschappijen en niet meteen nóg meer geld gaan uitgeven aan een TR en zelfs uren kopen, maar het kan natuurlijk wel. Het is alleen zo lullig als je een TR behaalt voor kist A en dan een baan kan krijgen op kist B. Beetje dubbelop.
SFA heb ik zelf geen ervaring mee.

mvg,

Naud
 
Ik zit net ook even te kijken naar SFA, het lijkt me opzich een goeie school, ik ga me er ook eens wat meer in verdiepen. Hoe zit het met de financiele kant? Ik las iets over de ING, kunnen die ook voor Nederlanders het geld lenen, en hebben ze een beetje een goed garantiefonds? En bij welke maatschapijen kan je na deze school goed terecht, staat deze school een beetje goed bekent qua kwaliteit?
 
bij welke maatschapijen kan je na deze school goed terecht

Most recent graduated SFA students have been recruited, almost all of them by Belgian airlines.

This is the current situation:

Thomas Cook 8
Brussels Airlines 5
DHL 4
TUI 4
Luxair 1
Ryanair 1
SATC 1
Total 24

Hier heb je een overzicht van de rekrutering van de laatste afgestudeerde SFA studenten
 
Goedemorgen

Ik zou graag bij SFA een opleiding beginnen, De prijs bedraagt 77.000 EUR, bij de KLS is het bijna 2 maal zo duur, Wat is het grote verschil tussen de 2 opleidingen eigenlijk?

Nadat ik een opleiding bij SFA afgerond heb, zal ik beschikken over 243 uren vliegervaring, Ik heb daarna ongeveer nog 50.000 EUR over om een typerating A320, 737 ofzo te volgen en nog enkele vlieguren te kopen (Voor ongv 20.000 EUR) , Heb ik dan een 'veel' grotere kans dan andere piloten of kan ik met 20.000 EUR niet zoveel vlieguren kopen, staan die extra uren (100 ofzo?) mooi op m'n CV of maken die niet zo veel uit?

Dank bij voorbaat :airforce:


Hallo Netherstorm,

Waarom wil je meteen 50.000,- over de balk kiechelen om een type te halen? Waarom plan je niet om je eerst de blubber te solliciteren?

Overigens maakt het niet veel uit of je nou 150 uur of 243 uur hebt. Je bent met beide aantallen een low timer. KLS heeft het voordeel dat ze nog steeds 'preferred supplier' van de KLM zijn.
 
Ik zit net ook even te kijken naar SFA, het lijkt me opzich een goeie school, ik ga me er ook eens wat meer in verdiepen. Hoe zit het met de financiele kant? Ik las iets over de ING, kunnen die ook voor Nederlanders het geld lenen, en hebben ze een beetje een goed garantiefonds? En bij welke maatschapijen kan je na deze school goed terecht, staat deze school een beetje goed bekent qua kwaliteit?


Hoi Nielzzzo,

Voor meer informatie over de SFA of andere Belgische scholen (BAFA - OAC) moet je eens op www.piloten.be Forum afdeling gaan kijken
Daar staat veel info over de scholen zelf - leningen - kwaliteit enz..

greets
L-13
 
Hoi Nielzzzo,

Voor meer informatie over de SFA of andere Belgische scholen (BAFA - OAC) moet je eens op www.piloten.be Forum afdeling gaan kijken
Daar staat veel info over de scholen zelf - leningen - kwaliteit enz..

greets
L-13
Merci!
Ik neem aan dat Nederlandse studenten zonder problemen in België een vliegopleiding kunnen volgen net zoals andersom? (Niet dat ik perse in België een opleiding wil volgen, ik verbreed graag het gebied waar ik naar een opleiding zoek ;) ).
 
Merci!
Ik neem aan dat Nederlandse studenten zonder problemen in België een vliegopleiding kunnen volgen net zoals andersom? (Niet dat ik perse in België een opleiding wil volgen, ik verbreed graag het gebied waar ik naar een opleiding zoek ;) ).

Hoi,

nederland, frans, duits, maakt niet uit, iedereen is welkom, er zitten zelf mensen van Malta die bij SFA studeren. Je moet slagen in de selectieprocedure alvorens te kunnen beginnen

ciao
 
Back
Top