Recruitment ban Aer Lingus

Q

qzqsd

Guest
Aangezien niet iedereen toegang heeft tot de VNV website post ik het onderstaande bericht omdat het mogelijkerwijs ook betrekking heeft op niet VNV leden. Het lijkt mij van belang dat zij ook op de hoogte zijn van de reqruitment ban bij Aer Lingus.

------------VNV - NIEUWSFLITS AIR LINGUS------------ *Recruitment Ban Aer Lingus* Via IFALPA heeft de Ierse vliegervereniging Irish ALPA een Recruitment Banuitgevaardigd voor de nieuwe basis in Belfast van Aer Lingus. De Ierse vliegervereniging heeft op dit moment een conflict met Aer Lingus over deopening van deze nieuwe basis. De maatschappij wil hiervoor vliegers aannemen op een ander contract dan de reguliere Aer Lingus vliegers. De arbeidsvoorwaarden zijn minder dan die welke met Irish ALPA zijn overeengekomenvoor de Aer Lingus vliegers in Ierland. Irish ALPA heeft bij dit conflict steun gevraagd aan haar zusterorganisaties in het buitenland. De VNV steunt Irish ALPA in dit conflict, zoals ook op de website van de VNV vermeld staat. Vanuit Irish ALPA komen signalen dat mogelijk enkele Nederlandse vliegers aan het solliciteren zijn bij Aer Lingus op vacatures in Belfast. Het bestuur roept hierbij nogmaals nadrukkelijk op niet te solliciteren op een vacature bij Aer Lingus in Belfast. Vliegers die toch zo’n functie aanvaarden ondergraven daarmee hun eigen positie en die van hun collega’s en zullen geen lid kunnen worden van Irish ALPA.
 
Vanuit Irish ALPA komen signalen dat mogelijk enkele Nederlandse vliegers aan het solliciteren zijn bij Aer Lingus op vacatures in Belfast.

Is heel leuk dat het VNV dit roept maar als ik als niet klm/trans/martinair etc geen lid ben komt deze info dus in principe nooit bij mij aan.
Ergo zou ik die l*lhannes kunnen zijn die gewoon solliciteert.
 
Het is gewoon duidelijk dat IALPA in ierland hun Nederlandse collega's(DALPA) om hulp vraagt aangezien ze beide onderdeel zijn van IFALPA welke deze ban al enige weken op hun website hebben staan.

Dat ze mischien maar een relatief klein deel van de vliegers in NL bereiken is mischien informatie die niet bij IALPA bekend is maar een post op dit bord zal het in ieder geval onder een groter publiek bekendheid geven
 
Leuke baas hebben ze daar bij Aer Lingus. Van PPRuNe:
CEO letter to all Aer Lingus Pilots

Re: Belfast Base Start Up

Further to my letter of Monday 8th October 2007, as you are aware Aer Lingus is establishing a base in Belfast on 10th December 2007. In order to ensure that this base is set up on time and to the highest standards, that are the hallmark of Aer Lingus, it is crucial that this base is set up with the unreserved cooperation of all Aer Lingus Pilots. In order to meet this requirement, we request that you contact Crew Control by 1pm on Monday 15th October 2007, to confirm your willingness to engage unreservedly in any or all of the following duties as may be required:

Flying with the newly hired recruits in order to familiarise them with Aer Lingus Standard Operating Procedures
Attend any training courses that you may be required to attend relevant to this endeavour
Any other duties relevant to your post as a Pilot, that may be required and requested of you by Aer Lingus

For those who hold Instructional or other special qualifications and are in receipt of an allowance in this regard:

the screening, assessment, interviewing and appraisal of candidates for the Belfast base.
the instruction, training and checking of successful candidates before they commence flying in Belfast
Any work that is required with respect to the legalities of operating a base from the UK

If you choose not to confirm your willingness, you can put forward in writing, to be received no later than 1pm on Monday 15th October 2007, reasons why you choose not to do so. Please note that your trade union may respond on your behalf should you so wish. Such correspondence should be addressed to Peter O'Neill, Head of Operations and Crew Planning, 4th Floor Tech Building, Dublin Airport.

It is important that you understand that if you fail to confirm your willingness to unreservedly engage in your full range of duties, by 1pm on Monday 15th October 2007 you will be suspended from the payroll from 3am on Tuesday 16th October 2007.

Dermot Mannion
CEO
10th October 2007
Lijkt me best een gezellig bedrijf.
 
leuk voor ifalpa dat ze het er niet mee eens zijn, maar wat doet ifalpa voor mij? juist, geen donder.
ik heb het sollicitatieformulier aangetekend verstuurd en mocht het onmogelijke toch gebeuren (lees: addy krijgt een job offer) dan neem ik die ook aan.

ik heb ifalpa of welke vakbond dan ook nooit horen janken over SSTR of line training of wat voor nazi praktijken dan ook, dit is selectief janken om niks en dus ook totaal niet serieus te nemen.

Of zouden ze daar bij aer lingus alleen maar sollicitaties binnen hebben gekregen van onwetende mensen? juist, ik dacht het niet. als ik het niet doe doet iemand anders het wel. dan maar ruzie met ifalpa of medevliegers, als het mij na drie jaar boevenpraktijken een baan oplevert interesseert het me geen donder met wie ik ruzie heb, dat is namelijk totaal ondergeschikt aan een baan voor mij op het moment.

overigens: is het echt zo vreselijk verschrikkelijk wat ze nu vragen? dat je nieuw aangenomen mensen begeleidt etc etc?


zoals ik al zei, ifalpa mag wat mij betreft een doos tissues gaan halen bij de buurtsuper op de hoek en die hele doos voljanken (al geloof ik er geen bal van dat ze er ook maar 1 traantje om zullen laten) tenzij ze me ergens anders aan een baan kunnen helpen, dan zal ik met alle plezier de baan bij aer lingus aan me voorbij laten gaan mocht het onmogelijke toch gebeuren.

groetjes hoiiiiiiiiiiiiii

p.s. waar had ik deze informatie kunnen vinden, als ze het echt zo vreselijk belangrijk vinden had ik wel wat in de brievenbus/mailbox gehad.
van tevoren actie ondernemen heet dat, niet achteraf lopen janken omdat je een stel incompetente janklasuhs bent.
 
Beste Addy,

Je onervarenheid in de luchtvaart laat zich zeer duideijk zien. Naar aanleiding van je bovenstaande bericht hoop ik dat ik nooit een cockpit met jou hoef te delen.

De hele luchtvaart sector wordt ten gronde gericht door mensen zoas jij. Zolang er mensen met jou instelling rond blijven lopen zal het voor ons heel erg moeilijk worden om onze Terms and Conditions te verbeteren.

.
dan maar ruzie met ifalpa of medevliegers, als het mij na drie jaar boevenpraktijken een baan oplevert interesseert het me geen donder met wie ik ruzie heb, dat is namelijk totaal ondergeschikt aan een baan voor mij op het moment.

Over bovenstaande uitspraak zou ik toch nog eens heel erg goed nadenken. Kijk maar eens een keertje op Pprune over de vliegers die aangenomen werden bij Cathay Pacific toen ze daar een Recruitment ban hadden. Die vliegers hebben het, terecht, niet gemakkelijk aangezien ze uitgekotst worden door de rest van het personeel.

Misschien weet je het niet maar er worden vliegers bij Aer Lingus op non aktief gezet omdat ze voor de Terms and Conditions van de NIEUWKOMERS vechten. Op dit moment zijn hun eigen Terms and Conditions gegarandeerd maar worden de T's and C's van de nieuwkomers (belfast base) aanzienlijk slechter.

Herhaling van mezelf. Mensen met jouw instelling verzieken de sector en ontnemen ons de kans om onze terms and conditions te verbeteren. Je wordt hartelijk bedankt.

FT.
 
Het is inderdaad zo dat IFALPA je geen stap zal helpen een baan te krijgen, dat ze niks doen aan SSTR of wat voor praktijken dan ook. Het helpen van vliegers met dit soort bans doen ze wel. Je moet goed begrijpen dat een IFALPA ban niet iets is wat je bij de supermarkt cadeau krijgt bij de aankoop van waspoeder.

Het is duidelijk een van de laatste stappen die je als vakbond kan doen om te zorgen dat management luistert. Het feit dat je hetzelfde werk voor slechtere omstandigheden wil gaan doen is zoals FT zegt de reden dat de luchtvaart zo verziekt is.

Zeker in deze tijd zou een bedrijf alles aan moeten doen om vliegers bij te maken omdat er een behoorlijke stoelendans aan zit te komen bij o.a. EK, EY, CX, KA

De SSTR zou eigenlijk moeten worden aangevochten door de tak die de bedrijven waar dit plaatsvind maar ja........ Bedenk heel goed in wat voor wespennest je je steekt zo vroeg in je carriere, en het moeilijk maken door collega's kan veel verder gaan dan het sociale vlak, dan ben jij bv. die eikel die z'n profcheck faalt.

P.s. Ik meen dat IFALPA nog steeds een lijst bijhoud met namen van scabs, maar of dit nog steeds gebeurd weet ik niet
 
Beste Addy,

Je onervarenheid in de luchtvaart laat zich zeer duideijk zien. Naar aanleiding van je bovenstaande bericht hoop ik dat ik nooit een cockpit met jou hoef te delen.

interessant hoe jij het presteert om op basis van 1 stukje tekst tot deze conclusie te komen. die ook nog eens zo tegenstrijdig als de pest is by the way. ik ben toch zo onervaren en onwetend? dat betekent dus dat ik nog een hele hoop te leren heb, wellicht dat als ik dezelfde ongetwijfeld reusachtige ervaring van jou heb, dat ik dezelfde wijze mening ben toegedaan. en misschien blijkt dan dat ik toch niet zo'n hele nare vent ben als jij nu beweert.

De hele luchtvaart sector wordt ten gronde gericht door mensen zoas jij. Zolang er mensen met jou instelling rond blijven lopen zal het voor ons heel erg moeilijk worden om onze Terms and Conditions te verbeteren.

is natuurlijk helemaal een giller. ik ben er persoonlijk verantwoordelijk voor dat het zo verschrikkelijk slecht gaat met de luchtvaart? ten eerste is het natuurlijk van de zotten om dit te beweren, ten tweede zie ik alleen maar mega-orders, dus zo vreselijk slecht zal het wel niet gaan met de luchtvaart, nietwaar?
ten derde, zoals je zelf al zegt, wordt er niet voor JOUW T&C's 'gevochten', maar voor die van de 'nieuwkomers', waar ikzelf onder anderen toe behoor.
Laat het mij op dit moment nu net even geen sodemieter meer uitmaken of ik honderd of tweehonderd of achthonderd euro in de maand meer of minder op de bankrekening gestort krijg, alles wat voor mij telt is dat ik aan vliegen toekom.
Maargoed, ik begrijp je gedachtengang wel hoor, het is namelijk ontzettend makkelijk praten als je veilig een baan hebt, en niet in financiele- carriere- en sociale problemen zit. voor 'enkele' mensen (lees: alles dat NIET meteen aan het werk is gekomen) is dit echter wel het geval, en om eerlijk te zijn heb ik genoeg gezien om te weten dat het, in ieder geval de laatste drie jaar, nodig is dat je TEN KOSTE VAN ALLES die baan moet zien te krijgen. zoals ik al zei, als je het zelf niet doet, ach er zijn vast nog wel ergens een stel engelsen die in dezelfde situatie zitten die er vast niet zo'n probleem mee hebben. weg baan, hop hop hop naar de nieuwe job dan maar.

Over bovenstaande uitspraak zou ik toch nog eens heel erg goed nadenken. Kijk maar eens een keertje op Pprune over de vliegers die aangenomen werden bij Cathay Pacific toen ze daar een Recruitment ban hadden. Die vliegers hebben het, terecht, niet gemakkelijk aangezien ze uitgekotst worden door de rest van het personeel.

cathay is natuurlijk net even een iets andere maatschappij dan aer lingus he? mensen die voor een baan bij cathay gaan kunnen met zes vingers in de neus ergens anders een baan krijgen. daarom mag het hen WEL worden aangerekend, zij hoeven namelijk niet zo per se van baan te veranderen. voor de mensen die hun kop niet meer boven water kunnen houden en elke halve kans zien als een hele is dat natuurlijk net even wat anders.

Misschien weet je het niet maar er worden vliegers bij Aer Lingus op non aktief gezet omdat ze voor de Terms and Conditions van de NIEUWKOMERS vechten. Op dit moment zijn hun eigen Terms and Conditions gegarandeerd maar worden de T's and C's van de nieuwkomers (belfast base) aanzienlijk slechter.

zie hierboven. sterker nog, als ik een baan zou hebben die zo schandalig slecht zou betalen dat ik mijn vaste kosten niet zou kunnen betalen, dan nog zou de bank geen problemen hebben mij een extra lening te verstrekken. in tegenstelling tot op dit moment. daarbij komt dat aer lingus, even tussen twee haakjes, VERUIT het beste contract heeft dat ik in die markt ben tegengekomen. al zouden ze de helft gaan betalen dan is het nog steeds beter dan menig LCC. waarom zijn er dan geen recruitment bans aan de gang voor al die andere bedrijven van bedenkelijk niveau, waar ECHT malafide praktijken plaatsvinden? of die doodleuk 35 mensen vanuit alle hoeken van europa uitnodigen, om ze vervolgens binnen 2 uur weer naar huis te sturen zonder dat er ook maar 1 gesprek heeft plaatsgevonden? (dit alles natuurlijk op eigen kosten, wat bij enkele personen opliep tot tegen de 1500 euro. 100% zonder enige twijfel puur weggegooid geld dus, en waarom? omdat ze een klein beetje hoop hadden dat dit dan toch eindelijk die baan op ging leveren)
juist, selectief janken dus.

Herhaling van mezelf. Mensen met jouw instelling verzieken de sector en ontnemen ons de kans om onze terms and conditions te verbeteren. Je wordt hartelijk bedankt.

graag gedaan, mijn oprechte excuses dat ik elke halve kans probeer aan te grijpen om dan eindelijk aan die baan te komen waar ik keihard voor heb gewerkt en waar ik mijn financiele situatie totaal mee te gronde heb gericht, zodat mensen zoals jij niet die paar euro meer op hun salarisstrookje kunnen zien. oh nee het ging over de t&cs van de nieuwkomers.
en weet je, als je geld echt zo vreselijk belangrijk vindt dan heb ik nog wel een paar t&cs van contracten voor je liggen hier.

schei toch uit, het enige wat ik probeer te doen is aan de bak komen, is dat werkelijk waar zo erg? oh en plus het feit dat ik niets van een recruitment ban wist op het moment dat ik de hele rotzooi heb verstuurd. goh wat een vervelende jongen ben ik zeg.

garoeten
 
Wow, nu gaan we echt een Nederlandse PPrune creeeren.
Ik ga me even in dit wespennest steken.
Niet omdat ik een uitgesproken mening heb over de recruitment ban, maar wel over mensen die andere mensen chanteren/beoordelen/veroordelen op basis van hun levensstijl.
Om kort te gaan: " Wie de F#*K zijn wij om iemand te vertellen een baan te laten schieten."
Ik heb me er bij Cathay ook kwaad over gemaakt.
Wie kan mij vertellen dat er geen mensen zijn die diep in de (vlieg-)schulden zitten, 5 kinderen te voeren hebben, 3 ex-vrouwen tevreden te stellen (ik geef toe: niet echt getuigen van een "slimme" levenshouding) en dit is de laatste kans voor hen om die welverdiende boterham te smeren, omdat ze inmiddels de 58 gepasseerd zijn.
Nee, niet letterlijk nemen. Ik schets het opzettelijk zwart-wit.
Ieder mens is anders, iedere situatie is anders en wie zijn wij om anderen te veroordelen op basis van hun keuze om ergens voor een hongerloontje en met slechte secundaire voorwaarden te gaan werken.
Het is in de luchtvaart net als in de supermarkt: vraag en aanbod.
Als we met z'n allen geen melk meer kopen, gaat de prijs vanzelf omlaag.
Als we met z'n allen besluiten dat we niet meer gaan solliciteren, gaat inderdaad het aanbod omhoog. Wie bepaalt het moment dat we weer melk mogen drinken/mogen solliciteren?
a)Captain Manyhours, 2 jaar voor z'n pensioen.
b)First Officer Gladtobehere, 1 maand na joining.
c)IFALPA of toch
d)de individuele vent of vrouw die z'n/haar gezin moet voeren.

In de praktijk is het inderdaad antwoord C (IFALPA), maar als ik heel eerlijk ben, moet iedereen toch echt z'n eigen leven indelen en gaan voor wat hem het beste lijkt. Dat wil niet zeggen dat je schijt hoeft te hebben aan wat de rest van je vindt, maar het hoeft ook niet te betekenen dat IFALPA schijt heeft aan de behoeften van de sollicitanten en ze daarna ook nog eens het leven zuur maakt door de andere kansen op de arbeidsmarkt te verpesten.

Een ander vaak opgehaald argument op Pprune: gaan de first officers die op de nominatie staan om door te schuiven naar de linkerstoel nu ook uit protest niet meer op voor hun Commandstoel of gaan ze toch voor die positieverbeterende uitdaging en meer centen.
Dat is namelijk mijns inziens niets anders dan de nu werkloze sollicitant die zijn lege portemonnaie weer wil vullen.
Toegegeven, niet alle sollicitanten zijn over 1 kam te scheren, maar dat is mijn hele punt.
Deze hele markt werkt met vraag en aanbod en het is inderdaad triest dat in de tegenwoordige tijd, waarin het eindelijk een pilot's market zou moeten zijn, nog steeds geen evenredige beloning oplevert voor de man op de werkvloer.
Dit kan en mag m.i. niet afgewenteld worden op de man die net een ton in Euro's heeft neergeteld en een dikke schuld heeft.
Ik denk dat het mede komt door de vele vliegscholen die per jaar een paar honderd "kant en klare" vliegers over de markt uitstorten, die inderdaad de markt verzieken. (Zie eerdere post over stella als voorbeeld).
Kan je het de jongens en meisjes kwalijk nemen? We zijn er (bijna) allemaal geweest. We wilden en willen allemaal graag vliegen en eten en wat hadden we daar veel voor over. Ik heb daar nog steeds veel voor over en ik zal het niemand kwalijk nemen als hij besluit 35000 euro neer te leggen voor een typerating, een uniform en een profcheck op zijn vrije dag. (Gaan we by the way ook een recruitmentban instellen voor Ryanair, want als er 1 maatschappij is die de markt verziekt....)

Addy, ik ben het met de posters eens dat je woordkeus niet erg gelukkig is, want ik hoop inderdaad dat je geen schijt hebt aan de vent met wie je de cockpit deelt. "Dat schept geen band".
Maar ik waardeer wel je gezonde schijt aan mensen die je proberen te chanteren uit een positie die je ambieert.
Realiseer je alleen HEEL goed in welk wespennest je je steekt. Je hebt GEEN idee (denk ik).
Flying Torchwrench verwoord wat een meerderheid van de gevestigde orde vindt.
Realiseer je ook dat die gevestigde orde er niet voor kiest om hun punt te maken door op te stappen. Als ze dit en masse zouden doen, zouden ze ook de condities voor de nieuwkomers verbeteren. (Vraag en aanbod enzovoort)
Dat ze dit niet doen, is heel goed te begrijpen. Ook zij hebben namelijk een boterham en een levensstijl te verdedigen.

FT: Laten we elkaar geen mietje noemen. Is deze recruitment ban ECHT om de nieuwkomers te helpen of zijn we er uiteindelijk op uit om onze eigen positie te verbeteren en in dit geval niet de kans willen lopen om in de toekomst naar Belfast te verhuizen met slechtere condities.
Begrijp me niet verkeerd. Ik ben het deels met je eens dat we met z'n allen de markt aan het verzieken zijn, maar dan moeten we allemaal (niet alleen Aer Lingus) 1 lijn gaan vormen. Als blijkbaar oude rot in het vak, zul je ook weten dat dat NOOIT zal gebeuren. Kijk naar je eigen voorbeeld Cathay.

Ons probleem is onze vraag: We willen VLIEGEN!!!! Onze bazen weten dat en we zijn daarmee chantabel. Het is aan ons om de het hele voorwaardenpakket te accepteren of af te wijzen. Maar mogen wij echt de volgende jonge vlieger vertellen wat hij wel en niet mag of moet accepteren.
Er moeten andere manieren zijn om de aandacht van de baas te krijgen, zonder anderen daarin te betrekken. Ga MET Z'N ALLEN heel stipt te werk, waardoor vluchten vertraagd worden en het hele schema in het honderd loopt. Dat betekent echter wel dat we zelf met de billen bloot moeten als de baas ons om uitleg vraagt en dat we niet het gevaar kunnen afwentelen op potentiele sollicitanten.

Ik realiseer me heel goed dat ik weer tegen windmolens aan het vechten ben en heel naief moet overkomen, dus kom maar op. Ik heb een dikke huid.

Addy, succes. Je zult het nodig hebben.

P.S. Addy. We zijn tegelijk aan het typen geweest.(Ik typ wat langzamer)
We zeggen veel hetzelfde geloof ik, maar alleen de toon is anders (hoop ik).
Ook zie ik het verschil met Cathay niet zo. Ik vind het gewoon principieel fout om mensen te chanteren.
Ik ben wel blij dat ik met 6 vingers in m'n neus kan gaan zitten. Ga ik eens proberen.
 
Last edited:
Chapeau, dat zijn woorden die ergens over gaan, ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden (denk ik)

Addy, ik ben het met de posters eens dat je woordkeus niet erg gelukkig is, want ik hoop inderdaad dat je geen schijt hebt aan de vent met wie je de cockpit deelt. "Dat schept geen band".
Maar ik waardeer wel je gezonde schijt aan mensen die je proberen te chanteren uit een positie die je ambieert.
Realiseer je alleen HEEL goed in welk wespennest je je steekt. Je hebt GEEN idee (denk ik).

Natuurlijk heb ik geen schijt aan degene met wie ik de cockpit deel, ik heb tot nu toe alleen maar positieve ervaringen met een hoop diversiteiten aan persoonlijkheden, en heb nooit maar dan ook nooit communicatieve problemen gehad op wat voor manier dan ook. Als ik als zodanig overkom dan zal dat waarschijnlijk te wijten zijn aan het feit dat ik me over dit soort zaken wel kan opwinden.
Zoals je al zei, wie gaat mij nu eventjes vertellen dat ik een baan moet laten schieten. Waar ik me vooral aan stoor is de verschrikkelijk HYPOCRIETE houding van mensen...Overigens voor de duidelijkheid: verder dan mijn papieren insturen ben ik tot dusverre niet gekomen bij Aer Lingus he!
In welk wespennest ik me steek, daar heb ik inderdaad niet zo'n vreselijk goed idee van, maar wat ik tot dusverre heb begrepen is dat IFALPA je op een europese blacklist kan gaan zetten waardoor je niet zult worden aangenomen door diverse europese maatschappijen. Gelukkig is er inderdaad zoiets als vraag en aanbod, en mocht het ooit zover komen dat je 1500 uur on type hebt ben je ineens weer wel interessant, is het niet voor BA dan is het wel voor een andere europese maatschappij, en als dat niet zo is dan is er buiten Europa ook genoeg werk te vinden en laat ik er nu net even geen problemen mee hebben om in oostelijke richting te vertrekken. Of werkt het wereldwijd? (Zoals ik al zei, zo'n vreselijk groot idee heb ik er nu ook weer niet van, maar het principe dat ze mensen gaan vertellen dat je ergens niet een kans mag proberen te grijpen vind ik al nazi praktijken genoeg om het er niet mee eens te zijn)

P.S. Addy. We zijn tegelijk aan het typen geweest.(Ik typ wat langzamer)
We zeggen veel hetzelfde geloof ik, maar alleen de toon is anders (hoop ik).
Ook zie ik het verschil met Cathay niet zo. Ik vindt het gewoon principieel fout om mensen te chanteren.
Ik ben wel blij dat ik met 6 vingers in m'n neus kan gaan zitten. Ga ik eens proberen.

Eens.
Patrick Kluivert kan het volgens mij trouwens wel, die heeft zulke gigantische neusgaten...
 
Addy,

juich niet te vroeg.
Ik verwacht dat ik tot een HELE kleine minderheid behoor met mijn bovenstaande stelling en ja, zo'n ban kan wereldwijd werken, maar is totaal afhankelijk wat je potentiele werkgever er mee doet.
Daarnaast heb je nog te maken met wat je potentiele collega's er mee doen.
Inderdaad zijn er bij Cathay destijds mensen uitgekotst, zoals FT zegt.
Doe er mee wat je wilt, maar een tip van Flip: pas je toon iets naar beneden aan tot je een wat betere positie hebt.
Alweer succes.

MG
 
@ Addy

de ban breken is voor de rest van je carriere de klos zijn, je begint bij een bedrijf tijdens een ban, en je hebt er de rst van carriere last van. genoeg voorbeelden
ik begrijp je punt van TRSS etc, maar zoals ik al eerder heb gezegd dat wist je van te voren als je je goed voorlicht. en een vakbond is voor vliegers met een baan, niet voor mensen met een CPL en geen baan! een CPL houd niet in dat je verkeersvlieger bent. basta!!

ik heb het met MG erover gehad kusje J.:D , hij komt voor het eerst in de civiele wereld en helaas gaat het er anders aan toe dan dat hij bovenschrijft, en hij is idd een van de weinige met die mening..

woorden die in NL niet zo bekend meer zijn zoals: het collectief, samen sta je sterk
Collectief zorg je voor je werkomstandigheden bij je baas, en dat geld voor ieder 1 nieuwjoiner tot aan senior capt. je bent lid van een vakbond en laat je mening horen.

nu is er een conflict tussen bond en baas bij lingus en wordt door de bond gevraagd om assistentie van andere bonden goh!! weer collectief
hoef het verder niet uit te leggen denk ik.

btw, houd dezen mening voor je in een crewroom of interview, want ga ervan uit dan geen lid van een vakbond een banbreker in zn gelederen wil hebben en ook vakbondsleden doen aannames!!!

Wij bij KA zijn nog steeds aan het klooien met the condities, en hebben helaas de ban niet meer voor de 400, maar die gasten die gejoined zijn als FO worden
toch wel naar de airbus geschopt. want ze halen de simrides niet meer, vreemd he!
en over de nieuwe 400FOs maar te zwijgen, zitten nu allemaal in opleiding, en moeten er binnen 2 jaar weer af omdat ze te junior zijn.

daar is een vakbond voor!
k.
 
schei toch uit, het enige wat ik probeer te doen is aan de bak komen, is dat werkelijk waar zo erg?

Niemand hier zegt dat het proberen aan de bak te komen erg is. Over paradoxen gesproken: Je zegt dat IFALPA niets heeft gedaan tegen self-sponsored type ratings, en volgens mij heb jij juist een self-sponsored type rating gedaan..

Als Aer Lingus je ENIGE kans is, wacht dan gewoon totdat in een paar weken of misschien maanden het conflict voorbij is, en op de dag dat de ban is opgeheven stuur je een brief en bel je naar ze.
 
Back
Top