Intelligentie+capaciteitenonderzoek

R-G

New member
Hallo,

Over een paar weken heb ik de PO-1, ik ben me daarom ook goed aan het voorbereiden op de test. Maar mij is nog niet helemaal duidelijk wat er precies gevraagd wordt in de intelligentie en capaciteitenonderzoek. Gaat het hier meer om verschillende soorten reeksen oplossen? Als mensen hier ervaring mee hebben, zou ik het fijn vinden om wat meer info hierover te kunnen krijgen.

Groeten,

R-G
 
Ik heb PO-1 vorige week met succes gedaan. Ik weet niet in hoeverre Defensie het leuk vindt als ik hier de gehele PO-1 op ga zitten ratelen maar neem zeker even een kijkje in de Kennisbank van Airwork!
 
Gefeliciteerd!

Ik heb al in de kennisbank gekeken, maar daar staat verder ook geen info hierover.
 
Ja dat heb ik allang 10x gelezen:)

Maar ik bedoelde eigenlijk de Intelligentietest. Die wordt dus niet getest, omdat alles in de kennisbank staat.

Gr.
 
Ja dat heb ik allang 10x gelezen:)

Maar ik bedoelde eigenlijk de Intelligentietest. Die wordt dus niet getest, omdat alles in de kennisbank staat.

Gr.

Denk je dat ze een IQ-test doen, of wat bedoel je met intelligentietest?

gr Zeetsuh
 
Ja ik bedoel een soort van IQ test. Wiskundige reeksen oplossen, ruimtelijk inzicht etc. etc. Of krijg je alleen een persoonlijkheidsonderzoek, en wordt met de intelligentietest die vliegtuigplaatjes, kompas en horizon bedoeld.

Gr.
 
Ik heb geen inteligentie test gehad bij de po1. Alleen ruimtelijk inzicht, oog hand-voet coordinatie test, iets met figuurtjes (zie kennisbank) en selectieve luistertest.
 
Ruimtelijk inzicht en 'iets met figuurtjes' is een onderdeel van je intelligentie:grijns:

Winds,

WvdB
 
Ej beetje late reactie misschien, waarschijnlijk heb je PO1 tegen deze tijd al wel gehad. Maar je hebt je IQ als het goed is al bewezen door een Havo of zelfs VWO diploma te halen toch?
 
De test is er om te kijken of je niet teveel intelligentie hebt. Monkey see monkey do is het motto. Niet nadenken maar precies doen wat the man in the back zegt.
 
De test is er om te kijken of je niet teveel intelligentie hebt. Monkey see monkey do is het motto. Niet nadenken maar precies doen wat the man in the back zegt.

Oh? Bespeur ik hier enige nijd van een trotse verkeersvlieger? :)

En wie moeten er weer eens "onderschept" worden door deze onintelligente jongens als er wordt vergeten de SQUAWK te switchen...? Juist! ;)
 
Last edited:
Tis je squak Makaveli die bepaalt of het een vijandig toestel kan zijn. ADF is een baken, trouwens je moest toch binnenkort PVS doen?!? ;) nog effe goed leren dan
 
Tis je squak Makaveli die bepaalt of het een vijandig toestel kan zijn. ADF is een baken, trouwens je moest toch binnenkort PVS doen?!? ;) nog effe goed leren dan

Haha, right you are! Laat me even snel editen voordat iemand erachter komt wat voor'n ezel ik ben! ;)
 
Tja ik denk dat je het heel druk gaat krijgen Makaveli als jij F16 piloot bent en voor iedere foute ADF naar boven moet, tis dat ik je die vlieguren wel gun maar het niet echt functioneel is.
 
De test is er om te kijken of je niet teveel intelligentie hebt. Monkey see monkey do is het motto. Niet nadenken maar precies doen wat the man in the back zegt.

Oh? Bespeur ik hier enige nijd van een trotse verkeersvlieger? :)

Maar gelijk heeft ie

Tja ik denk dat je het heel druk gaat krijgen Makaveli als jij F16 piloot bent en voor iedere foute ADF naar boven moet, tis dat ik je die vlieguren wel gun maar het niet echt functioneel is.

Je bedoeld squawk ident neem ik aan?

Winds,

WvdB
 
Back
Top