Stel uw vraag aan Peter Hartman

642
Ken ook iemand die bij BA is aangenomen, maar er 2 jaar later nog steeds niet vliegt omdat BA totaal niet meewerkt aan zijn overgang (brevet conversie etc.). Eind van het verhaal......hij blijft waar hij zit!!

Zonder het specifieke van dit geval te weten... Maar is het niet zo bij elke maatschappij dat je gewoon klaar (eigen verantwoordelijkheid) moet zijn om met je type-rating te kunnen beginnen, dwz de juiste brevetten, het recht om in de UK te wonen, geen bond bij de vorige maatschappij. Ik snap niet hoe een maatschappij iemand moet helpen?

Vanuit mijn eigen situatie weet ik dat BA meer dan behulpzaam (door mij de juiste persoon bij de CAA aan te wijzen) was toen IVW ontzettend tegen werkte, maar je moet er wel zelf achteraan zitten...
 
Hey, dan ook wel een grote vent wezen en het rest van je krantje ook op het net gooien.. Ipv enkel een zin naar keus..

Ten eerste begon het artikel (3e alinea ongeveer) met;

"Wij weten uit ervaring dat de markt met vliegers die bij een A-merk als KLM passen, niet zo groot is. Toch gaan we weer proberen om 150 tot 160 nieuwe vliegers per jaar aan te nemen. De KLS heeft het aantal opleidingsplaatsten inmiddels uitegebreid van 120 naar 140.

DE REST VAN DE NIEUWE VLIEGERS ZAL VAN DE VRIJE MARKT MOETEN KOMEN EN VAN ANDERE OPLEIDINGEN ZOALS DE NLS.

Voor het Flight Operations betekent het in elk geval opnieuw maximale opleidingscapaciteit en een voortdurende grote druk op de units. Laten we hopen dat we het ongekenede groeitempo kunnen bijbenen."
---
 
Last edited:
FD,

M'n laatste post in dit topic is wellicht wat dubbelzinnig:

Als je jaren bij de organisatie waar je uiteindelijk ook overstapt naar de vliegdienst zou je eenzelfde discussie kunnen voeren.

maar ik bedoelde het om het onderwerp niet bij vorbaat onbespreekbaar te laten, niet het omgekeerde. Beetje onduidelijk verwoord alleen. Om deze discussie relevant te laten, zal ik het niet aanpassen. Hopelijk is het nu wel duidelijk hoe ik het bedoelde.

Groeten,

Q-Nimbus.
 
Last edited:
Verschil is dat je bij BA tenminste op een beetje kist begint. Bij KLM kan jeerst nog 'es 5 jaar of hoeveel is het tegenwoordig ciyhopperen.
Heb ik al genoeg gedaan. IK weet echter ook wel dat een KLM niet op mij zit te wachten, dus even goede vrienden.

Wat is er in godsnaam mis met beginnen op een kleine kist!
Ik kan je uit ervaring vertellen dat je daar meer leert en dat het vliegen leuker is dan op de grote jongens. Bovendien weet je dat je na een aantal jaren zowiezo toch wel naar de groten gaat. (bij KLM)
Of ben je vlieger geworden voor het geld en de vakantiebestemmingen?

En nee, ik ben geen ex KLCer.
 
642

Zonder het specifieke van dit geval te weten... Maar is het niet zo bij elke maatschappij dat je gewoon klaar (eigen verantwoordelijkheid) moet zijn om met je type-rating te kunnen beginnen, dwz de juiste brevetten, het recht om in de UK te wonen, geen bond bij de vorige maatschappij. Ik snap niet hoe een maatschappij iemand moet helpen?

Vanuit mijn eigen situatie weet ik dat BA meer dan behulpzaam (door mij de juiste persoon bij de CAA aan te wijzen) was toen IVW ontzettend tegen werkte, maar je moet er wel zelf achteraan zitten...

Natuurlijk is er een eigen verantwoordelijkheid. Maar het is heel lastig als er geeist wordt dat je bij indiensttreding al een Engels JAA brevet moet hebben, terwijl je een dag daarvoor nog voor je oude werkgever buiten Engeland moet vliegen. Ze hadden daar kunnen meewerken door te zeggen dat die brevet conversie direct bij indiensttreding geregeld moet worden.

Ik heb zelf voor de KLM nog een tijdje op een Duits brevet gevlogen, KLM heeft dat bij de Duitse IVW geregeld......zo kan het ook.
 
Wat is er in godsnaam mis met beginnen op een kleine kist!
Ik kan je uit ervaring vertellen dat je daar meer leert en dat het vliegen leuker is dan op de grote jongens. Bovendien weet je dat je na een aantal jaren zowiezo toch wel naar de groten gaat. (bij KLM)
Of ben je vlieger geworden voor het geld en de vakantiebestemmingen?

En nee, ik ben geen ex KLCer.

Na 5200 uur en 2076 landingen op shorthaul routes ben ik persoonlijk van mening dat ik genoeg in zo'n operatie heb gevlogen. Het is natuurlijk leuk, maar een beetje variatie is ook niet slecht. Ook betaal ik graag mijn huis, familie, studielening etc.
Dus ja, ik heb geen zin om nog 'es 5 jaar hetzelfde te gaan doen, anders was ik wel bij mijn vorige werkgever gebleven.
Ieder z'n meug. Maar aangezien jij ook bij typeratings "Heavy" hebt staan in je profiel, had jij die itch ook eens in het verleden. Of heb je die "12000+" op de Fokker 50?
 
Back
Top