Stel uw vraag aan Peter Hartman

PH-Chucky

New member
Geplukt van de voorpagina van het AD van vandaag (zat 6 oktober)

(Kon digitaal niets vinden dus heb het artikel ff overgetikt)

--------

Dichterbij de baas
Stel uw vragen aan KLM-topman Peter Hartman

Maakt KLM, de vliegmaatschappij in Franse handen, zich naast winstcijfers ook zorgen over het duurdere vliegticket? Wat heeft KLM eigenlijk met duurzaamheid? Hoe veilig is vliegen op dit moment, technisch en maatschappelijk gesproken? Hoe staat het met de filevorming in de lucht? Biedt een KLM-ticket nu echt zo veel meer dan dat van een 'prijsvechter'?

Heeft u ook een vraag aan KLM-topman Peter Hartman?
Stel uw vraag tot en met 15 oktober via peterhartman@ad.nl of schrijf naar Mijn mening, postbus 8983, 3009 TC Rotterdam. Vermeld altijd uw naam, adres, woonplaats en telefoonnummer. De redactie van het AD maakt een selectie en legt circa tien scherpe en vooral actuele vragen voor aan Hartman. Het resultaat van het lezersinterview publiceren wij zaterdag 27 oktober.
 
Wat is de reden van jullie, nogal vreemde, aannamebeleid?

Edit: Flying_pizza_service was me voor...
 
Peter heeft niets met het aanname beleid van doen, heb het hem al meerdere malen gevraagd.

Hartman is President van KLM, Ype de Haan zit meerdere keren per week bij Hartman aan tafel (zijn leidinggevende), dus hij heeft ALLES met het aannamebeleid te maken.

Wie oh wie stuurt er een vraag in?
 
Dat 'vreemde aannamebeleid' wordt binnen nu en een jaar aangepast zodat vraag en aanbod in evenwicht blijven.
 
Dat 'vreemde aannamebeleid' wordt binnen nu en een jaar aangepast zodat vraag en aanbod in evenwicht blijven.

Dat dacht ik 2 jaar geleden ook maar ik vind de laatste column van Ype weinig hoopgevend:

---> "De markt voor vliegers in Nederland die bij een A-merk passen als KLM is heel erg krap".
 
Last edited:
zullen we na het debacle Burlage en familie, de dochter van de Haan er gewoon níet in betrekken?

@ Avian, waar op is die informatie gebaseerd?

Daarnaast weet Hartman natuurlijk alles van het aannamebeleid en heeft dat al jaren weten te verdedigen of door de Haan laten verdedigen. Een vraag aan het AD gaat daar niets noppes nada aan veranderen, je krijgt gewoon het zelfde antwoord nóg een keer.
 
@ Avian, waar op is die informatie gebaseerd?

In 2008 heeft KLM, mede door beoogde groei, meer vliegers nodig dan de eigen KLS kan leveren, bovendien wordt niet iedere KLS'er aangenomen. De KLM kan dus kiezen tussen een toekomstig personeelstekort of een andere aanpak m.b.t. aanname.
 
Hartman is President van KLM, Ype de Haan zit meerdere keren per week bij Hartman aan tafel (zijn leidinggevende), dus hij heeft ALLES met het aannamebeleid te maken.

Leg ik het nog een keer uit voor hen die het niet snappen.

Ik ken Peter en ik heb het er meerdere keren met hem over gehad (en met Leo ook overigens) hij heeft niets met het aannamebeleid te maken.
Ik ken Ype ook en heb het hem ook wel eens gevraagd. Hij is erg tevreden over het huidige beleid.
 
This is Airwork!

This is Airwork!

Overload,

People here don't want to hear the truth - they'd much rather buy into the rumours. The more bizarre/unlikely the rumour - the larger the group that will buy into it.

Trying to educate people on this Forum is a waste of time imho - they'll simply have to learn the hard way.
 
Overload,

Ik zei het iets verkeerd, en jij begreep iets verkeerd. Hartman heeft misschien niets met het huidige aannamebeleid te maken, maar hij heeft natuurlijk wel de authoriteit om dat te veranderen.

Stel Peter Hartman zegt morgen dat de KLS te veel geld kost, en dat ze die tent gaan verkopen, en voortaan hun vliegers van de 'vrije markt' gaan halen.

Denk je dan dat Ype kan zeggen: "sorry maar daar heb jij niets mee te maken!"

Natuurlijk niet.

Het wordt overigens hoog tijd dat we stoppen met het gebruiken van het woord `vrije markt´. Vroeger toen er nog een rijksopleiding was was dit van toepassing, sinds de ´R´ in een ´K´ is veranderd is de KLS net zo vrije markt als elke andere school.
 
Back
Top