Gewoon doen als je het wilt. En als in vorige posts al is uitgelegd er is een zekere kijk op vrouwen die bij de luchtvaart komen. En ik heb een paar verschillende types gevlogen, eentje die alleen maar uren wou maken om zo snel mogelijk bij een airline te komen. Zodra het vliegtuig in de lucht zat, lag zij achterin te slapen. Kon iedereen onder te tafel lullen en zag er best wel gezond uit. Het nu een typerating op een 744, maar op en of andere manier nooit verder gekomen als een second officer. (al 10 jaar trouwens) Vraag me af waarom....
Tweede type was een hele goede pilote, hard werkend en gewoon goed als piloot. Dus geen verbazing dat zij snel was aangenomen bij UPS en daar ook iedereen alle kanten van het luchtruim liet zien. Paar maanden later getrouwd, paar maanden later in verwachting en nu al een kleine 10 jaar niet meer gevlogen. Tja, ik denk nog steeds dat de luchtvaart haar meer mist dan andersom.
Derde type redelijke pilote, hardwerkend en alles ervoor over om pilote te blijven.
Ook getrouwd en kindje (van haar man en zijn eerste vrouw), maar bleef pilote en nu Captain voor redelijke grote airline hier in USA.
De vraag is maar net wat voor pilote jij wilt zijn, als je van plan bent om een familie te hebben moet je dus wel precies weten waarvoor je jezelf mogelijk een jaartje of 10 voor kapot werkt en dan besluit om het maar aan de wilgen te hangen. Je bent nog redelijk jong om nu al daar een besluit over te nemen, maar dat is zeker iets waarover je wilt nadenken. En je kans best wel een familie en luchtvaart combineren, je moet alleen wel een partner hebben die dat begrijpt en daar ook actief aan met wilt werken.