Piloot... Als vrouw?

Als enige vrouw door welke selecties? Aangezien ik me dat absoluut niet kan voorstellen (de ENIGE)...
 
Ik vraag me af of zo een vrouwelijke piloot dan wel over Saudi- Arabie mag vliegen? (omdat autorijden voor vrouwen daar niet is toegestaan)
 
Haha, en opeens in Engels luchtruim is de F/O Captain, en de Captain wordt F/O. Het stuur zit in GB immers ook aan de rechterkant. :grijns:
 
Ik vraag me af of zo een vrouwelijke piloot dan wel over Saudi- Arabie mag vliegen? (omdat autorijden voor vrouwen daar niet is toegestaan)

Daarom 'zit er bij de meeste maatschappijen een 'opplaksnor' in je crewtas...... Anders moet je namelijk volledig gesluierd in de cockpit zitten.
 
Zo vreemd is de vraag van UH-60 niet hoor. Als westerse landen als Frankrijk mogen bepalen dat vliegers ouder dan 60 niet over hun grondgebied mogen vliegen (discriminatie op leeftijd), dan zou het niet vreemd zijn als een land waar men nog steeds stenigingen en onthoofdingen aan de kant van de weg doet, datzelfde zou doen op basis van geslacht.

Het is echter niet zo. Reken er echter op als vrouw dat je daar in ieder geval niet hoeft te solliciteren.
 
Ik zit er ook over te denken om 20 oktober even naar aalsmeerderbrug te gaan, ik heb 10 oktober de laatste ronde van de KLS (op medisch na), en als ik die niet haal is het zeker handig voor mij omdat ik dan naar een andere school op zoek ga :grijns: . Ook als ik deze ronde wel haal, en word aangenomen op de KLS vind ik het nogsteeds interesant. Voor andere geintereseerde:
http://www.aviationmegastore.com/news/page171.php?shopid=LM46f3fcda4eca6120916826ef5c

Hartstikke bedankt voor de tip!!
 
Zo vreemd is de vraag van UH-60 niet hoor. Als westerse landen als Frankrijk mogen bepalen dat vliegers ouder dan 60 niet over hun grondgebied mogen vliegen (discriminatie op leeftijd), dan zou het niet vreemd zijn als een land waar men nog steeds stenigingen en onthoofdingen aan de kant van de weg doet, datzelfde zou doen op basis van geslacht.

Het is echter niet zo. Reken er echter op als vrouw dat je daar in ieder geval niet hoeft te solliciteren.

Er vliegt een vrouw bij Saudi Arabian Airlines, ooit eens een artikel over gelezen in de Flight International. Maar dat is wel een uitzondering.

Ze nemen het inderdaad wel nauw met de regels; Stessen zijn gesluierd zolang ze boven Saoedi Arabië vliegen. Zodra ze uit het land zijn, gaan de sluiers af, en wordt er ook opeens drank geschonken. Zo was het iig de laatste keer dat ik met ze vloog, maar dat is al een tijdje geleden.

Tja...
 
Gewoon doen als je het wilt. En als in vorige posts al is uitgelegd er is een zekere kijk op vrouwen die bij de luchtvaart komen. En ik heb een paar verschillende types gevlogen, eentje die alleen maar uren wou maken om zo snel mogelijk bij een airline te komen. Zodra het vliegtuig in de lucht zat, lag zij achterin te slapen. Kon iedereen onder te tafel lullen en zag er best wel gezond uit. Het nu een typerating op een 744, maar op en of andere manier nooit verder gekomen als een second officer. (al 10 jaar trouwens) Vraag me af waarom....

Tweede type was een hele goede pilote, hard werkend en gewoon goed als piloot. Dus geen verbazing dat zij snel was aangenomen bij UPS en daar ook iedereen alle kanten van het luchtruim liet zien. Paar maanden later getrouwd, paar maanden later in verwachting en nu al een kleine 10 jaar niet meer gevlogen. Tja, ik denk nog steeds dat de luchtvaart haar meer mist dan andersom.

Derde type redelijke pilote, hardwerkend en alles ervoor over om pilote te blijven.
Ook getrouwd en kindje (van haar man en zijn eerste vrouw), maar bleef pilote en nu Captain voor redelijke grote airline hier in USA.

De vraag is maar net wat voor pilote jij wilt zijn, als je van plan bent om een familie te hebben moet je dus wel precies weten waarvoor je jezelf mogelijk een jaartje of 10 voor kapot werkt en dan besluit om het maar aan de wilgen te hangen. Je bent nog redelijk jong om nu al daar een besluit over te nemen, maar dat is zeker iets waarover je wilt nadenken. En je kans best wel een familie en luchtvaart combineren, je moet alleen wel een partner hebben die dat begrijpt en daar ook actief aan met wilt werken.
 
Dit onderwerp is toch best interessant, zeker voor de aspirant dames die zich in hun minderheid misschien toch wat onzeker voelen over dit onderwerp. Ik denk dat de gemiddelde vrouw die zich aan dit beroep waagt een bewustere keuze maakt dan de gemiddelde heer, mede door reacties en misschien vooroordelen die uit de samenleving komen.
Ook al zijn vrouwen geaccepteerd en hoor je er genoeg over de frequentie, wil je niet weten hoeveel reacties je krijgt van als je met een 'all female crew' komt aanzetten. Zowel positief als negatief.

Je moet hoe dan ook je mannetje kunnen staan, zowel tijdens je training als wanneer je later aan het werk gaat, maar ik denk dat dat een karakter trek is die bij het beroep hoort, onafhankelijk van je sexe.

Uiteindelijk willen we allemaal (lees m/v) gerespecteerd worden voor de manier waarop we onze taak uitvoeren. En als vrouw mag je best af en toe je charmes gebruiken (zorgen dat je mannelijke collega de boeken van en naar het vliegtuig zeult :))

Hoe dan ook het is te gek werk als je het eenmaal zo ver (hoog) hebt geschopt en zeker de moeite van al het harde werken, de frustraties, ups & downs en eindeloze inspanning, wat voor cup maat je ook hebt. ;)
 
Back
Top