Hogerop komen? Wordt piloot!

"We leiden op dit moment ongeveer 300 piloten per jaar op tot verkeersvlieger.
Het is een tweejarige opleiding, dus studeren er jaarlijks 150 af."

Dacht dat Cruijff alleen zulke uitspraken kon doen. Wat gebeurd er met die andere 150?
;)
 
"We leiden op dit moment ongeveer 300 piloten per jaar op tot verkeersvlieger.
Het is een tweejarige opleiding, dus studeren er jaarlijks 150 af."

Dacht dat Cruijff alleen zulke uitspraken kon doen. Wat gebeurd er met die andere 150?
;)

Die studeren het volgende jaar af..

Als het een vierjarige opleiding is waar 300 mensen op zitten, dan studeren er per jaar zo'n 75 af.. etc.
 
Heeft Stella niet onlangs haar capaciteit verdubbeld? Waardoor men nu 300 studenten per jaar aanneemt, maar er nog 150 in de pijplijn zitten? Neemt niet weg dat ik dan alsnog hun redenatie niet snap. En ik ben inderdaad ook wel benieuwd naar wat men bedoelt met een terroristentest...
 
Neos, in beide uitspraken staat ''per jaar'' c.q. ''jaarlijks'' dus jouw redenatie gaat niet op.

P.S. Heb leuk gesproken met die journalist waarop hij vertelde dat hij moeilijk alle feiten kon controleren en hoofdzakelijk moest afgaan op de geinterviewde. Hij bood me aan mijn mail als lezersbrief te plaatsen als ''tegenhanger'' van het artikel. Door de redactie is dit afgewezen omdat het aanbod lezersbrieven te groot was...
 
Yeah! jeuj joehoe! Wat is het gras groen deze dagen...

Sinds wanneer verdient elke beginnende piloot 3000 euro bruto per maand en loopt dit al gauw op tot boven de 10.000 euro?

Maar als ik de reply's van de piloten in andere topics op dit forum zie, dan zitten ze er toch ook niet naast?

Of bedoelen jullie dat je als piloot niet gegarandeerd aan het werk komt?
 
Tot nu toe verdient er nog niemand boven de 10k in het Take-Home Pay topic dacht ik? En dat zijn toch echt niet allemaal 20-jarigen...
 
Er zijn er genoeg op dit forum die aangeven ruim boven de 10.000euro (netto) mee naar huis te nemen iedere maand. Wat daar van waar is blijft natuurlijk altijd de vraag.

Maar in dit topic gaat het niet over take home pay, maar over bruto-loon. En 3000 bruto is toch niet zo gek veel in de pilotenbusiness? Ook niet als startsalaris voor een ab-initio?

Dat haal je mijn inziens alleen niet als je gaat werken op een prop. vliegtuig of niet aan de bak komt.

Maar dat gezegd, ik ben een "outsider".

Komen er dit moment bijvoorbeeld veel mensen uberhaubt niet aan een baan als piloot na de opleiding?
 
Denk niet dat er veel zijn met 10.000 euro netto pm.... misschien alleen als seniore captain.. (minimaal 10-15 jaar in dienst).
Er zijn er genoeg op dit forum die aangeven ruim boven de 10.000euro (netto) mee naar huis te nemen

Ik denk dat je alleen overlaod hebt horen insinueren dat ie zo veel netto verdient, maar hij geeft zn getallen niet..
 
Denk niet dat er veel zijn met 10.000 euro netto pm.... misschien alleen als seniore captain.. (minimaal 10-15 jaar in dienst).


Ik denk dat je alleen overlaod hebt horen insinueren dat ie zo veel netto verdient, maar hij geeft zn getallen niet..

Hehe, Overload is inderdaad iemand op dit forum die erg veel flapt met geld dat niemand nog heeft gezien ;) Dat is waar.

Ik moet de opleiding nog doen, en ik wordt zeker geen piloot voor het geld. Dat wil zeggen, niet voor de volle 100% procent. Een (ruim) bovenmodaal salaris is geen slecht uitzicht natuurlijk en daarnaast (en dat ik de hoofdreden waarom ik geintreseerd ben in de salarissen DIRECT na opleiding) moet er een schuld van 150.000 euro terugbetaald worden. Dat naast de 800 euro rente (van de lening) en 850 euro hypotheek die ik iedere maand moet ophoesten. Daarbovenop komen nog vaste lasten en leefgeld.

Vandaar dat ik geen piloot wil worden voor het geld, maar dat een goed salaris wel een vereiste is voor mij. (en bijna iedereen die zijn opleiding haalt met geleend geld.)
 
moet er een schuld van 150.000 euro terugbetaald

Zoals elke goed business plan, denk eerst na of je die kosten echt niet kan beperken.
Het valt me steeds vaker op dat mensen met bedragen als 150k slingeren zonder de echte waarde ervan in te schatten.

Je kan je papieren halen voor de helft van de prijs (en minder), met een zeer goed jobperspectief...
Het gaan om goede planning, niet om hoeveel geld je er tegen aan smijt.
 
Zoals elke goed business plan, denk eerst na of je die kosten echt niet kan beperken.
Het valt me steeds vaker op dat mensen met bedragen als 150k slingeren zonder de echte waarde ervan in te schatten.

Je kan je papieren halen voor de helft van de prijs (en minder), met een zeer goed jobperspectief...
Het gaan om goede planning, niet om hoeveel geld je er tegen aan smijt.

Mee eens, maar ik ben de Duitse taal niet voldoende machtig om daar een opleiding van bijvoorbeeld lufthansa of air berlin te volgen. Andere opleidingen in het buitenland (want daar moet je volgens mij heen als je voor minder dan 75000 euro inclusief (in mijn geval 50.000 euro living) klaar wilt zijn)) zijn voor andere/ jongere personen zonder veel verplichtingen wellicht aantrekkelijk. Maar in mijn geval niet aangezien ik hier een koopwoning heb waarvan de kosten gewoon doorlopen. En daarnaast een vriendin heb die (zeker tijdens mijn opleiding) haar baan niet opzegt waarvoor ze toch echt hier moet wonen. Ook volledig begrijpelijk natuurlijk.

Daarom is voor mij de keus gevallen op een opleiding in Nederland, en die kosten (voor zover ik weet) minimaal 100.000 euro. Als je daarnaast je living- en rentekosten niet gegarandeerd kunt dekken uit inkomen, moet je dat geld er ook bijlenen. Ik besef me maar al te goed wat voor een smak geld dat is, maar het is niet anders. Ik heb voor mijn gevoel echt alle opties overwogen.

(maar ik laat me graag positief verrassen natuurlijk)

ps. geen dingen roepen over honkvast zijn enzo, want dat valt allemaal best mee. Ik kan alleen niet verwachten van mijn vriendin dat we voor mijn opleiding waarvoor ik mijn (goede)baan al opzeg ook nog eens ons huis verkopen en haar baan opzeggen. Na de opleiding ben je daarnaast ook weer aanzienlijk minder afhankelijk van je woonplaats.
 
Mee eens, maar ik ben de Duitse taal niet voldoende machtig om daar een opleiding van bijvoorbeeld lufthansa of air berlin te volgen.

:mad:

Nee, gelijk heb je. Dan liever 25.000 Euro meer in een dure opleiding investeren als 1000 Euro in een goeie cursus Duits.
 
En dan bijna op het eind zegt hij: En wie slaagt hoeft zich geen zorgen te maken!

Pilotentekort, veel geld, gelijk aan de bak & livin' the dream!!!

Zo'n praatje heb ik en jaartje of 11 terug ook al eens gehoord van iemand anders.
Some things never change
 
:mad:

Nee, gelijk heb je. Dan liever 25.000 Euro meer in een dure opleiding investeren als 1000 Euro in een goeie cursus Duits.

Een dergelijk complexe opleiding in het Duits volgen vergt meer dan een "goede cursus Duits".

En dan bijna op het eind zegt hij: En wie slaagt hoeft zich geen zorgen te maken!

Pilotentekort, veel geld, gelijk aan de bak & livin' the dream!!!

Zo'n praatje heb ik en jaartje of 11 terug ook al eens gehoord van iemand anders.
Some things never change

Sorry voor de, nu ook, ietwat botte reactie van mijn kant, maar ten eerste mag je wel iets doen aan je toon. Het feit dat ik nog geen pilotenopleiding heb afgerond betekent niet dat ik een idioot ben en net om de hoek kom kijken.

Helaas krijg ik, en andere mensen die serieus op zoek zijn naar informatie, op dit forum te vaak van dit soort uit de hoogte reacties van personen die denken dat ze alles al gezien en gehoord hebben omdat ze enkele tot tientallen jaren als piloot hebben gewerkt. Dit zelfs ongeacht het feit dat veel van deze personen zelf vers van de havo, zonder enige levens, werk of studie-ervaring, met een zelfde lening als ik ook wil afsluiten, via een luchtvaartschool als beginnend vlieger zijn begonnen. Ja jullie kennen het vliegwereldje nu van binnen, maar dat betekent niet dat je de HELE wereld doorhebt. Probeer eens te antwoorden vanuit dat perspectief. En kom met antwoorden waar mensen die hier vragen stellen wat mee kunnen.
 
Wie is er hier nu piloot geworden "vanwege het geld"?

Was jij piloot geworden voor het salaris van een stewardess o.i.d.? Ik doe het niet voor het geld, maar als het geen goed betaald beroep was geweest, had ik het niet gedaan.

Hoe dan ook, 10000 euro zit er voor mij voorlopig niet in :grijns:.
 
Sorry voor de, nu ook, ietwat botte reactie van mijn kant, maar ten eerste mag je wel iets doen aan je toon. Het feit dat ik nog geen pilotenopleiding heb afgerond betekent niet dat ik een idioot ben en net om de hoek kom kijken.

Holy crap Neos!
Ik vraag me af of je wel door de medische keuring kan komen met zulke lange tenen of zo'n lange p!k, want ik ben er dus duidelijk op gaan staan.:grijns:

Mjn opmerking was slechts een algemene en niet meer dan dat en heeft betrekking op het krantenartikel en niets te doen met jou. Ik zit echt verbaasd voor me uit te kijken waarom je dat uberhaupt (=duits;)) denkt.

Afin, even terugkomend op je eerdere post waarin je schrijft dat er maar genoeg zijn hier die meer als 10.000 euro netto in de maand meenemen, wil ik je maar al te graag doorverwijzen naar het "take-home pay" draadje http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=7070

Ik heb even gekeken en hier is de tussenstand:
40 reacties waarvan 20 hun salaris gepost hebben.
Tot nu toe NUL die meer als 10.000 euro netto per maand meeneemt!
OK, niet helemaal waar, want Overload is en blijft de best betaalde Airworker hier en zal dus zonder meer die 10.000 eurootjes per maand meenemen.

Beste Neos, succes met je keuzes en ik zal op mijn toon letten in de toekomst;)
 
Last edited:
Back
Top