Milieudefensie......bedankt !

Laat die figurantjes lekker protesteren. Hebben de honden van de ME ook weer iets te eten. Ze moeten eindelijk eens inzien dat de luchtvaart momenteel maar 1,6% van de uitstoot voor haar rekening neemt. In China wordt momenteel wekelijks een energiecentrale op kolen geopend. Laat ze lekker daar gaan protesteren.
 
Spandoeken in reclamezuilen ophangen is ook milievervuilend. Hiervoor moet extra politie op de been komen en die auto's waarmee ze komen stoten natuurlijk ook CO2 uit! Maar de mensen van milieudefensie zijn natuurlijk te dom om zoiets te snappen.
Ze streven alleen hun idealen op zeer korte termijn na, op zich wel goed maar het heeft helaas op lange termijn geen effect.

Dat we niet bewust het milieu moeten vervuilen mag voor een ieder duidelijk zijn. De olie van je auto verversen op straat en dan in het rioolputje laten lopen kan natuurlijk niet.

De paniek over de CO2 uitstoot en daardoor de opwarming van de aarde is natuurlijk een komplete joke. Eerder is het andersom, de aarde warmte op en koelt af in een natuurlijke cyclus. De opwarming van de aarde zorgt voor CO2 uitstoot en niet andersom.

Als het temperatuurverloop van de aarde op lange termijn (tienduizenden jaren) bekeken word, dan is er een duidelijke variatie waar te nemen.

Het feit dat er op Spitsbergen steenkool gewonnen word duidt op een hogere temperatuur in het verleden. Hetgeen verklaarbaar is doordat de organismen die aan de basis staan van steenkoolproductie niet gedeien bij zeer lage temperaturen (permafrost).

GF.
 
Hoe zit het uberhaupt met Accijns? Volgens mij mocht een aantal jaren geleden de vliegclub het nog terugvorderen, maar tegenwoordig niet meer. Toen ging het over 100LL avgas .. is dit anders voor commerciele luchtvaart? Wordt er op bepaalde vluchten geen accijns geheven ofzo?
Ik weet niet beter dan dat er altijd al accijns geheven werd over kerosine en was dus een beetje verbaast over deze actie.
 
Het is heel simpel: Accijns op brandstof hier zorgt voor:

- Oneerlijke (slechtere) concurrentiepositie voor Nederlandse airlines
- Buitenlandse airlines die niet meer op Schiphol gaan vliegen

Secundaire gevlogen:

- Verslechtering van economie (ook luchtvracht is de dupe)
- Minder groei, of zelfs krimp of zelfs faillissementen in de Nederlandse luchtvaart en dat geldt ook voor secundaire bedrijven die met luchtvaart te maken hebben
- Mensen hun banen kwijt

Tertiäire gevolgen:

- Economie die slechter gaat en gedwongen ontslagen = minder mensen gaan vliegreizen maken....misschien is dit wel de strategie van Mileudefensie?
- Accijns in de staatskas moet weer uitgegeven worden door toename uitkeringen

Onopgemerkte gevolgen:
- Luchtverkeer verplaatst zich naar het buitenland
- Vracht moet nu met meer vrachtwagens naar NL worden getransporteerd. Meer uitstoot en meer files en dus nog meer uitstoot

Goed bezig!
 
De milieu heffing is wat mij betreft alleen te rechtvaardigen als elke ontvangen euro daarvan in het MILIEU wordt geinvesteerd.

Ik weet vrijwel zeker dat dat niet gaat gebeuren.
 
De milieu heffing is wat mij betreft alleen te rechtvaardigen als elke ontvangen euro daarvan in het MILIEU wordt geinvesteerd.

Ik weet vrijwel zeker dat dat niet gaat gebeuren.

En zo is het maar net. Sjongesjongesjonge, wanneer raken we eindelijk eens verlost van dit schorriemorrie met tunnelvision? :mad:
 
Last edited:
Iedereen is toch al lang mee eens dat dit soort maatregelen helemaal niets met milieu te maken hebben? Het is gewoon een flauw excuus om nog extra geld op te halen en mensen zijn minder geneigd om daar tegen te protesteren. Kijk ook naar die vleesbelasting van de vorige week...
 
Het is heel simpel: Accijns op brandstof hier zorgt voor:

- Oneerlijke (slechtere) concurrentiepositie voor Nederlandse airlines
- Buitenlandse airlines die niet meer op Schiphol gaan vliegen

Secundaire gevlogen:

- Verslechtering van economie (ook luchtvracht is de dupe)
- Minder groei, of zelfs krimp of zelfs faillissementen in de Nederlandse luchtvaart en dat geldt ook voor secundaire bedrijven die met luchtvaart te maken hebben
- Mensen hun banen kwijt

Tertiäire gevolgen:

- Economie die slechter gaat en gedwongen ontslagen = minder mensen gaan vliegreizen maken....misschien is dit wel de strategie van Mileudefensie?
- Accijns in de staatskas moet weer uitgegeven worden door toename uitkeringen

Onopgemerkte gevolgen:
- Luchtverkeer verplaatst zich naar het buitenland
- Vracht moet nu met meer vrachtwagens naar NL worden getransporteerd. Meer uitstoot en meer files en dus nog meer uitstoot

Goed bezig!


Waarom zou de Nederlandse economie slechter worden door extra heffingen op vliegen???
Het levert immers meer overheidsinkomsten op die ook weer extra uitgegeven kunnen worden en zodoende ook weer inkomsten opleveren.
Misschien word het wel gebruikt om de staatsschuld te verkleinen, verminderd de inflatie, hetgeen weer zorgt voor lager rentepercentages op leningen (voor bijvoorbeeld leerling-vliegers).
Wellicht steekt de overheid de extra inkomsten wel in beter scholing van jongeren, potentieel beter opgeleide mensen en beter concurrentiepositie van NL.

Je doet voorkomen alsof de economie van Nederland slechter zal worden van extra heffingen op vliegen. Zo simpel is het allemaal niet.

Je brengt een en ander wel erg simplistisch (je economische redeneringen zijn eenzijdig.)
Begrijp met niet verkeerd, ik zie ook liever geen extra heffingen in de luchtvaart, maar de zaken zijn niet zo simpel als jij ze doet voorkomen...
 
Werkelijk hylarisch Lift, ik hoop dat je een betere piloot dan econoom bent, want je verhaaltje hangt met los zand aan elkaar vast. De zaken niet zo simpel....lagere rentepercentages door milieuheffingen.......en beter geschoolde mensen, naja....wat een BS. Maar goe, geen zorgen over die millieuheffing, links gereutel voor de achterban. Als alles eenmaal doorgerekend is door het CPB zal het met de stille trom weer verdwijnen. Krijg je ervan, lekker trendy links stemmen, nu het gezeik aan je kop.
 
Ik wilde eerst een lang verhaal typen, maar dat kwam eigenlijk redelijk overeen met Iz' post......

Bedenk je wel dat die extra inkomsten inderdaad kunnen worden uitgegeven DOOR DE OVERHEID, en niet meer door de burger. Dit kan dus never nooit goed zijn voor een economie.......

En de overheid die geld gaat steken in het onderwijs?:haha: :haha: Heb jij wel gezien wie d'r aan de macht zijn? Jan-Peter "Back to the 50'ies" Balkenende en Wouter "Popi-jopi" Bos :haha:
 
Lift, al zou het heffen van extra accijns potentiele positieve gevolgen met zich meebrengen, dan nog zouden deze de negatieve gevolgen echt niet dekken. Deze regering is met slechts één ding bezig; geld jatten van de burger.
Je wordt geboren. Tegenwoordig is de kinderbijslag ook al inkomensafhankelijk. Heb je hard geleerd en werk je hard, met als goed gevolg dat je een beetje redelijk verdient? Vergeet die kinderbijslag dan maar, je krijgt opeens een stuk minder.
Als je ouders eens gul willen zijn en je een bijvoorbeeld voor je 18de verjaardag een grote som geld willen geven, moeten ze boven een bepaald bedrag ook al belasting gaan betalen. Gedurende die tijd heb jij hard gewerkt op je bijbaantjes en moet je tegenwoordig nog eens extra hard gaan werken omdat we geen 19%, maar 20% BTW betalen. Extra dokken dus... Als je dan op je 18de pilootje wil spelen ga je (waarschijnlijk) de duurste opleiding van ons land doen, zonder ENIGE financiele steun van de overheid (OV, stufie, etc). Daarna ga je inderdaad goed verdienen en betaal je over het hoogste gedeelte van je inkomen geen 52%, maar 60% belasting meer.
Deze overheid is echt enkel bezig met geld innemen, zonder dat ze duidelijke positieve gevolgen aan kunnen wijzen. Nu dit ook nog eens. Het gaat eindelijk goed met de economie, het lijkt wel alsof ze dat niet kunnen waarderen.

Erg grappig dat Bos vandaag in de Volkskrant liet weten wat de cijfers van het CPB niet als heilig moeten worden beschouwd en dat men de inversteringen in het onderwijs onderschat. Yeah, sure. Alles wat jouw in een negatief daglicht zet, is tegenwoordig onbetrouwbaar...
 
De investeringen in het onderwijs onderschat? :1855: Het kwam er in het kort op neer dat de leraren niet meer gingen verdienen, maar minder...en alleen met extra cursussen weer omhoog kunnen. Een WO-afgestudeerde leraar kwam volgens mij op 3000 bruto! Ken maar weinig WO'ers die daarvoor 5 jaar willen studeren.......
 
Lift heeft wel een punt...

Dit geld kan besteed worden voor bijvoorbeeld anti cyclische investeringen die een neergaande conjunctuur kunnen bestrijden.
Jammer voor ons alleen dat deze investeringen niet op de boterham van de piloot terecht zullen komen.
Misschien uiteindelijk wel, want dan heeft 'Sjaak de bouwvakker' die net een verlengde A4 heeft aangelegd weer meer geld en kan hij met zijn hele gezin weer gezellig naar een all inclusive resort in Turkije.
Maar voordat het zo is, staan er een hoop kistjes aan de grond....

Kortom, er zijn heel heel heel misschien wel voor voordelen op de hele hele hele lange termijn.....maar die staan denk ik in geen enkel opzicht gelijk aan de ontzettend negatieve gevolgen die het nu met zich meebrengt !
 
Die Lift, die krijgt er wel van langs zeg. Maar dat wist ie vast vooraf ook wel. Knuppel in hoenderhok idee krijg ik ervan :grijns: :haha: :grijns:
 
Die Lift, die krijgt er wel van langs zeg. Maar dat wist ie vast vooraf ook wel. Knuppel in hoenderhok idee krijg ik ervan :grijns: :haha: :grijns:


Hehe, zeker weten. Typ je in een half bezopen bui eens wat neer, word je meteen afgeschoten. :D

Ik liet met mijn post alleen zien dat je erg eenzijdig economisch kunt redeneren, zoals IZ ook deed.
 
Back
Top