Another one bites the dust...

Koning Lucht

Well-known member
Britse prijsvechter Thomsonfly houdt Schiphol voor gezien

30-09-2007

AMSTERDAM - De Britse prijsvechter Thomsonfly houdt het na drie jaar voor gezien op Schiphol. De maatschappij, die onderdeel is van de TUI-groep, beëindigt per november al haar verbindingen naar Nederland. Thomsonfly vloog dagelijks vanuit Doncaster, Bournemouth en Coventry naar Amsterdam. De maatschappij gaat zich, afgaande op het vliegschema, meer concentreren op bestemmingen in Zuid-Europa.

Of Thomsonfly het invoeren van de vliegtax door de Nederlandse regering heeft laten meespelen in haar beslissing om te stoppen op Schiphol is niet duidelijk. Na het wegvallen van Thomsonfly blijven op Schiphol nog zes Britse maatschappijen over: easyJet, British Airways, bmi, bmi baby, Flybe en Jet2.com. In augustus dit jaar besloot ook ScotAirways Schiphol vaarwel te zeggen.

Van onze redactie

Bron: luchtvaartnieuws.nl

Tja, goed idee hè? het invoeren van 'greentaxes'. Hoelang nog voordat het bij de Partij van de Afbraak begint te dagen?
 
Last edited:
Allemaal tactiek voor de volgende verkiezingen....
Veel werkelozen door banenverlies in toerisme, luchtvaart etc.....worden allemaal weer sociale stemmers....

bah, walgelijk
 
Jet2.com volgt in Januari Thomsonfly, alleen de Leeds Bradford bestemming blijft over, alle andere bestemmingen Manchester, Newcastle, Blackpool verdwijnen!! Ik denk dat Jet2.com nog wat slots achter de hand wil houden in het geval dat deze regering binnenkort valt.

Zo niet... tja meneer Bos het ziet er naar uit dat meer en meer buitenlandse airlines Schiphol de rug toe keren, echt geweldig die verkapte steun aan KLM (cityhopper), de airlines die de prijzen naar de UK nog enigszins laag hielden gaan weg!:traantjes :traantjes
Kan KLM (cityhopper) de prijzen weer verhogen naar de UK, want er is tenslotte binnenkort toch geen concurrentie meer op deze routes.:mad: :mad:
 
Zullen we het bij de feiten houden?

Of Thomsonfly het invoeren van de vliegtax door de Nederlandse regering heeft laten meespelen in haar beslissing om te stoppen op Schiphol is niet duidelijk.
 
Dank je Q. Dat heb ik ook zo gelezen, trek echter mijn eigen conclusies er uit.:)
 
zal me benieuwen hoe lang bmi baby en Flybe dan nog op ams zullen vliegen.
Als het idd allemaal zo duur blijft / wordt zullen hun waarschijnlijk ook niet heel erg lang wachten met aftaaien uit nl.

Gaat goed zo....
 
"Zo niet... tja meneer Bos het ziet er naar uit dat meer en meer buitenlandse airlines Schiphol de rug toe keren, echt geweldig die verkapte steun aan KLM (cityhopper), de airlines die de prijzen naar de UK nog enigszins laag hielden gaan weg"

Tja, was Wim Kok niet commissaris bij de klm? Hij zal vast af en toe nog wel eens telefoneren met Wouter Bos (die na zijn amt als minister van Financien ook vast wel ergens een goeie functie is aangeboden bij klm of shell ofzo...).


Cheers!
 
Ja inderdaad slambam! die Wim Kok vertrouw ik ook voor geen ene fuck. In zijn tijd benzine prijs omhoog...goh meneer werkt nu bij shell......
 
Maar de PvdA tovert nog meer konijnen uit hun 'sociale' hoed:
'De PvdA vindt het geen enkel probleem als de bijtelling voor leaserijders van 22 naar maximaal 30 procent gaat. Dat zei PvdA-kamerlid Diederik Samsom vanmorgen.'
 
PH-JPC said:
Een beetje rellen en schoppen tegen de Partij vd Allochtonen mag toch wel?

Een beetje rellen tegen de PVDA mag altijd. :)

En Diederik Samson mogen ze aan de hoogste boom hangen!
 
Neej, Bos wordt commisaris bij de KLM. Hij trekt op deze manier de KLM voor. Verkapte subsidie noemen ze dat. Alle andere bedrijven vliegen niet meer naar AMS, dus de KLM kan de ticketprijzen verhogen.
 
Toch is KLM volgens mij niet gebaat bij deze vliegtax. KLM is namelijk de enige maatschappij die zijn tickets op alle routes (beahalve transit paxen) duurder moet maken i.v.m. de vliegtax. Dit levert natuurlijk een concurrentienadeel op.
Een buitenlandse maatschappij als United of BA kan ook zeggen: wij nemen die vliegtax op routes naar NL voor onze rekening, houden de ticketprijzen op het oude niveau, en gaan zo de concurrentiestrijd met KLM aan.
 
Toch is KLM volgens mij niet gebaat bij deze vliegtax. KLM is namelijk de enige maatschappij die zijn tickets op alle routes (beahalve transit paxen) duurder moet maken i.v.m. de vliegtax. Dit levert natuurlijk een concurrentienadeel op.
@papierprikker

Welke maatschappij heeft in Amsterdam verreweg de meeste transit pax? juist ja. Dus wie heeft er relatief het minste last? Juist de passagier die met KLM /cityhopper in de UK opstapt om vervolgens in Schiphol over te stappen op een andere KLM vlucht naar zijn/haar bestemming!
Dat scheelt ze sowieso €11,-(short haul) + € 45,-(long haul) = €56,-

Een buitenlandse maatschappij als United of BA kan ook zeggen: wij nemen die vliegtax op routes naar NL voor onze rekening, houden de ticketprijzen op het oude niveau, en gaan zo de concurrentiestrijd met KLM aan.

Natuurlijk de (low cost) maatschappijen gaan de passagiers geld mee geven want de vliegindustrie is toch al een filantropisch gebeuren dus ik denk inderdaad dat die maatschappijen daar helemaal géén probleem mee hebben! NOT :duh:

Verder heeft de KLM voor wat betreft de nederlandse markt nagenoeg geen concurrentie en ziet het er naar uit dat ook de feeder routes naar Schiphol nu voor KLM zijn. Het wachten is dus nu op de 1e prijsverhoging op deze concurrentieloze routes.
Ik kan alleen maar hopen dat mensen verstandig zijn en vanaf juli 2008 Schiphol links laten liggen en vanaf de meestal veel goedkopere duitse(regionale) velden en brussel gaan vliegen. Dit om de nederlandse regering te frusteren. Want dat betekend uiteraard minder opbrengsten dan verwacht om de schatkist mee te vullen, meer files, meer vervuiling op de weg. met andere woorden de regering slaat de plank volledig mis.

Balkenende / Bos= gooien en smijten met het geld van de ander! De tijden van Joop den Uyl herleven weer!!!

Hé dat lucht op!
 
Toch is KLM volgens mij niet gebaat bij deze vliegtax. KLM is namelijk de enige maatschappij die zijn tickets op alle routes (beahalve transit paxen) duurder moet maken i.v.m. de vliegtax. Dit levert natuurlijk een concurrentienadeel op.
Een buitenlandse maatschappij als United of BA kan ook zeggen: wij nemen die vliegtax op routes naar NL voor onze rekening, houden de ticketprijzen op het oude niveau, en gaan zo de concurrentiestrijd met KLM aan.

Ik zie nog niet zo snel gebeuren dat maatschappijen de tax wel op hun rekening gaan nemen. Ook niet voor concurentiestrijd.
 
'Staatssecretaris: vliegbelasting kost geen banen

03-10-2007

DEN HAAG - De belasting op vliegtickets die het kabinet volgend jaar wil invoeren, leidt niet tot een verlies van werkgelegenheid op de Nederlandse luchthavens. Staatssecretaris Jan Kees de Jager van Financiën heeft dat woensdag (3 oktober) gezegd in de Tweede Kamer. De staatssecretaris noemde het ‘een misverstand’ dat het aantal passagiers door de vliegbelasting met vijf tot tien procent afneemt.

Er is volgens De Jager alleen sprake van een lagere groei van de hoeveelheid reizigers tot 2011. Het effect van de vliegbelasting op regionale luchthavens is volgens De Jager “heel gering''. Vanuit deze luchthavens vinden vooral Europese vluchten plaats. De vliegbelasting bedraagt dan maar 11,25 euro per ticket.

De Jager denkt niet dat mensen voor dat bedrag zullen uitwijken naar luchthavens in Duitsland of België. De staatssecretaris meldde verder dat de hoogte van de vliegbelasting na 2008 afhankelijk wordt van de vervuiling die vliegtuigen teweeg brengen.'

Bron : Luchtvaartnieuws.nl

Wie dit gelooft ....................
 
Back
Top