Advies: 26 jaar en piloot willen worden.

go for it

go for it

Zet voor jezelf alle plussen en minnen op een rijtje. Onderzoek zo goed mogelijk wat de plussen en minnen werkelijk zijn, maar ik veronderstel dat je dat al wel gedaan zult hebben. Als je er voor jezelf uit bent dan zou ik zeggen , go for it.

Wel zou ik je aanraden om alle hedendaagse sores af te wikkelen alvorens een vliegopleiding te beginnen. Als je dit niet doet dan is het wel heel erg moeilijk om je voor de volle 100% op je opleiding te concentreren.

Motivatie? Dat weet je alleen voor jezelf of dat goed zit. Een goede acteur kan een ander wel om de tuin leiden maar zichzelf niet.

Gezien jouw achtergrond zou ik kiezen voor een integrated course.

Happy landings.
 
Probeer bij een negatief uitgevallen psychologische test altijd een andere school. Zo´n test is altijd onderhevig aan meningen en vooral bij het ´in iets TE zijn´ kunnen ze het fout hebben. Waar ligt immers de grens tussen gemiddeld en te extreem. Dat is een vage scheidingslijn, die ze bij de KLS vooral halen uit die persoonlijkheidsvragen. Ik zou daarom EPST proberen, want daar kijken ze volgens mij alleen naar aantoonbare competenties dmv veel observeren.
 
Ik weet niet hoe die "modulaire" of "all-inclusive" paketten werken tegenwoordig, maar ik denk dat je de school moet nemen die jou de meeste waar voor je geld geven. Door de mooie verkooppraatjes heen kijken en afvragen wat heb ik aan het eind van de rit? Daarnaast even minimaal 25K reserveren voor je eerste typerating om ueberhaupt aan de bak te komen. Vooralsnog ziet de markt er goed uit, maar dat zeiden ze ook tegen mij........

Als je tijd hebt, ga even een paar weekjes zonder geld in een beroerd hotelkamertje met alleen maar Polen op een eiland zitten......denk dat je na drie weken precies weet wat je moet veranderen aan jezelf en wat je echte motivatie in het leven is.....

Tsjesus mina,

Er staan hier een aantal beroeps-psychologen langs de zijlijn, meine gute!

Dr. Oetker heeft gesproken, uch ;)

Succes met je keuzes en alvast de beste wensen voor 2008!

Climb350
 
Of je kunt Imo Apita even PM,men. Die heeft op het forum piloten in opleiding een thread lopen over FAA opleiding met een baan op het eind.

Nu zeg je misschien; Ik kan niet uit Nederland weg want ik moet die 3 bedrijven runnen, maar als je die bedrijven runt terwijl je een Ab Initio opleiding doet dan zou dat ten koste kunnen gaan van je resultaten.

Ik ben ook geen psycholoog(verre van) maar je loopt wel met baggage rond en misschien is het beter om een traject te doorlopen waar je minder onder druk staat. Ie: Imo,s scheme = Kost minder, met baan(minder druk tijdens studie), je bent sneller klaar met opleiding en het belangerijkste: bush vliegen een van de leukste takken van aviation( ik heb zelf 2 jaar Alaska gedaan). Dit meer omdat je misschien wel wat afwisseling kunt gebruiken.

Ik moet dan wel opmerken dat als je terug wilt naar Europa je dan nog steeds een JAR nodig hebt en dat (major)airlines niet altijd even cool tegen dit soort werk aankijken.

Je moet gewoon even alle mogelijkheden bekijken en dan zien welke het beste bij jouw situatie past.

En 26 jaar te oud is toch ook gewoon grote onzin.

Succes, D
 
Amen Robin,

Wat een verschrikkelijke botte eikels zijn er hier op het board zeg, jeeeee zus. De "top" van der nederlandse luchtvaart??? HAHAHAHAHA

Hockeyer,
Gewoon doen, heb ook met 26 mn baan opgezegd, 200K FL schuld op me genomen, ik weet waar ik over spreek. Echter een goede orientatie is wel van belang. Als je meer wilt weten, stuur me een PM.

Groet

C
 
Het belangrijkste is dat je in jezelf gelooft en je door niemand laat ontmoedigen. Net zoals enkelen hierboven zeggen; psychologische onderzoeken zijn slechts een momentopnamen, maar ervaring leert ons dat deze vaak wel een redelijk geschetst beeld geven van de betreffende persoon. Trek er lering uit en doe er zoveel mogelijk mee!

Welke school is de beste keus? Deze vraag dwaalt bij iedere aspirant vlieger in zijn hoofd rond. Het beste is om gewoon alle open dagen te bezoeken waar je interesse in hebt en van elke school de voor en nadelen eens op papier te zetten om simpelweg te vergelijken en uiteindelijk je intuïtie laten spreken.

P.S: Het belangrijkste voordat je aan een pilotenopleiding begint is het allemaal op een rijtje te krijgen. Je moet proberen om de dingen die je tot nu toe ervaart hebt in je leven, (hoe makkelijk het klinkt/hoe moeilijk het af en toe is) om te zetten in positieve kracht. Door deze levenservaringen om te zetten naar positiviteit wordt je mentaal sterker. Ik begrijp dat je het soms ontzettend moeilijk hebt, maar probeer het zo goed mogelijk te verwerken, beter nu goed, als later 'instorten'

Ik hoop dat je er wat aan hebt, Succes!

Winds,

WvdB
 
Gewoon ervoor gaan, heb zelf met 35 m'n baan opgezegd (mits je het financieel kunt permitteren natuurlijk!) En mocht het in nederland niet lukken om bij een school binnen te komen.
In de rest van de wereld genoeg mogelijkheden om de opleiding te volgen en nog veel meer mogelijkheden om een baan te vinden!

omdat ze opzoek zijn naar een dynamisch persoonlijkheid
:haha::haha::haha:

Zoals hierboven al genoemd, geloof in je zelf en vooral niet dit soort niets zeggende uitspraken!
 
Mensen op de board proberen je te helpen Hockeyer, het is en blijft je eigen keus. Daarom denk ik dat je ook niet meteen in de verdediging moet schieten als mensen proberen hun mening (en die zal waarschijnlijk ergens op berusten) aan jou te vertellen. Reacties die jij nou geeft geven (zonder dat ik psycholoog ben) idd aan dat je emotioneel bent. Dit kan ik natuurlijk compleet begrijpen aangezien hetgeen dat je meegemaakt hebt!! Alleen je hoeft niet in de verdediging te schieten als mensen je (op een niet altijd even soepele manier) advies proberen te geven. Hou er ook rekening mee dat dit een openbaar bulletin board is he, en dat iedereen ziet wat je schrijft. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel, ik denk dat ik er wel wat van mag zeggen want heb ook dingen in dezelfde trand mee gemaakt. Als je vragen hebt stuur me dan een PM!
 
ALs jij wilt vliegen dan moet je er voor gaan, zo simpel is het. 26 te oud? Ik ben 31 en ook druk bezig (integrated) en hier op school zitten (en zaten) zat mensen van boven de 25... En ook deze mensen vinden een baan (en ook heeeele mooie!!).

Maar wees je er van bewust dat een integrated opleiding geen HBO is... je hebt geen jaren de tijd om het af te maken. Vliegscholen (in tegenstelling tot HBO's en Uni.) zijn commerciele instellingen die er baat bij hebben dat jij z.s.m. weg bent en ergens vliegt... snoeihard werken dus!

Als je vragen hebt mag je uiteraard PMen
 
Ik zal is zeggen hoe het er nu voor staat. Ik heb het niet opgegeven en ben nu door de selecties heen gekomen bij DFA en Stella. Als ik morgen de medische keuring haal moet ik kiezen tussen de twee opleidingen.

Thanks voor jullie steun en adviezen.
 
Super! Erg leuk om te zien dat je hebt volgehouden en nu bent waar je wilde zijn.
Veel succes bij het maken van je keuze en ik ben benieuwd waar je uiteindelijk voor kiest.

Vriendelijke groeten
 
Mijn grootste zorg bij het kiezen van een opleiding is of ik wel of niet aan een baan kom na afloop. Iedereen zegt kijk naar de uitstroom van studenten, maar waar kan ik hier informatie over vinden? Klasse site bestaan voornamelijk alleen nog maar van klassen die nu in de opleiding zitten of worden na de opleiding niet mee geupdate.

Kan iemand mij hierbij helpen.
 
[cynische mode aan] Als je het antwoord weet, kun je het hier even posten dan?
[cynische mode uit]

Dit soort info is eigenlijk niet te vinden. Behalve misschien als je het forum hier een beetje doorleest.
 
Dacht ik al heb de laatste 2 dagen zo ongeveer de hele forum doorgelezen. Maar het is nog steeds onduidelijk.

Een andere vraag hoe belangrijk zijn uren als je gaat solliciteren? Dan bedoel ik vooral ME uren, volgens mij maak je bij de ene meer ME uren dan bij de andere omdat ook de IR gedeelte op een multi engine wordt gedaan.
 
Het maakt helemaal niets uit of je 10 of 100 uur ME hebt. Je bent lowtimer als je solliciteert met minder dan 1500 uur. Dan moet je dus gewoon geluk hebben om ergens tussen te rollen. Pas als je pakweg 1500 uur hebt en een multipilot type op je brevet hebt staan, gaan er meer deuren open. Tot die tijd komt veel aan op geluk (juiste plek op het juiste moment etc.)
 
Back
Top