@SuperP
je berekening is niet correct< EDIT ,ZIE NET DAT MZFW EN BLOCK GEBRUIKT, DUS WEL GOED
onderstaande gebruik ik elke vlucht op de classic
MLW
Tripfuel +
-----------
MTOW <- voor die vlucht, niet max. structural
Blockfuel -
-----------
MZFW <- voor die vlucht, niet max. structural
je gebruikt de hele blockfuel, maar je verbrand je trip onderweg!!
dus volgens mij moet het zijn
302.0 T MLW
3.0 T + trip
-------
305.0 T T/O
12.9 T - block
--------
292.1 T ZFW
dus geen restricties
doe ik het voor de classic
MLW 285.7
MZFW 267.6
MTOW 377.8
wij hebben een company fuel policy van minimaal 30 T, voorste boostpumps etc
zal een Trip nemen van 5.0T
285.7
5.0 +
----------
290.7
30.0
----------
260.7
wij kunnen dus nog op een vluchtje van RTM-AMS een lading van
ZFW<- berekend hierboven
DOW<-leeg gewicht van 747
------
lading
260.7-160 ton 100.7 ton
LET WEL!!! dit is gebaseerd op de structural gewichten van het vliegtuig!!
als eerste ga je natuurlijk kijken hoe limiterend de baan in RTM is.
hierboven staat dat we 290.7T kunnen wegen voor T/o.
Komt er nu uit de tabellen van RTM op die dag,korte baan/ hoge T/lage QNH/weinig wind. een limited TOW van bv 280T is dat nu natuurlijk het gewicht waar je mee gaat werken!
krijg je 280-30=250 t ZFW,
250-160= 90 ton payload
Hierna maak ik dan nog een keer de berekening met de actuele gewichten:
Act. ZFW
Act. BLOCK-TAXI +
-----------------------
Act. TOW
Act. TRIP -
-----------------------
Exp. LW
komt dan de loadsheet weet je welke gewichten je kan verwachten, is er een groot verschil, ga je na waar de fout zit.
klopt de loadsheet, controleer je de V speeds overeenkomen voor dat gewicht.
in mijn ogen is TO performance zeker op zware freighters zeer belangrijk, 1 fuck up en het gaat mis.
Performance wordt vaak onderschat en maar klakkeloos aangenomen
k.