Beste manier?

Aero

New member
Hallo allemaal!

Momenteel zit ik eigenlijk met een probleem. Ik heb in juni dit jaar mijn HAVO eindexamen behaald, met het profiel E&M. Ik studeer momenteel aan de Hogeschool Rotterdam, opleiding Vastgoed en Makelaardij. Maar ik heb het idee dat dit niet echt bij mij past. Nou is er toch wel iets anders wat mij erg aanspreekt, namelijk de luchtvaart. Ik zou graag piloot willen worden.
Maar dit is dus niet zo makkelijk omdat ik een HAVO examen met het verkeerde profiel heb. Nou weet ik dat ik deelcertificaten kan gaan halen in Natuurkunde 1 en Wiskunde B1.
Wat zou in mijn geval de beste manier zijn om eenmaal te kunnen beginnen bij een pilotenopleiding en bij welke instellingen zou ik deze opleiding / deelcertificaten moeten behalen. Of is het meer een aanbeveling om eerst de KLM flight academy selectieprocedure te doen?
Dus ik ben op zoek naar het beste traject om te volgen tot de pilotenopleiding vanaf het moment dat ik mij uitschrijf bij de HBO waar ik nu studeer.

Greetings,

Aero :airforce:
 
Hey Alias!

In principe heb ik niets tegen de luchtmacht, mn pa is majoor bij de KLu.
Maar ik prefereer toch de civiele luchtvaart boven de luchtmacht op het moment, omdat je bij de luchtmacht eerst nog eens een militaire opleiding van 6 maanden moet volgen en vast zit aan een contract van 7 jaar. En ook nog eens de possibility dat je uitgezonden wordt. Ik zou eerst graag het beste traject te weten zien te komen vanaf de positie waar ik nu in zit, naar een opleiding tot piloot voor de commerciële luchtvaart.

- Aero
 
Als je met de search op 'havo' + 'profiel' zoekt kom je al een aantal topics over deelcertificaten tegen. Deel certificaten NA en WiB zou ik in ieder geval halen. Sommige vliegopleidingen eisen het niet, maar de meeste airlines wel. Maar dat staat in die topics ook allemaal.