voorbereiding psychotechnische keuring

chinook12

New member
Goedenavond allemaal

Ik heb een vraag voor iedereen die mij kan vertellen hoe ik
mij het beste kan voorbereiden op de psychotechnische keuring.
De luistertest van Tjeerd Schouten ben ik al aan het oefenen,
zijn er nog andere oefeningen die ik kan doen?
Alvast bedankt.
 
Je gaat de psychologische test doen omdat je een CPL in nederland gaat doen? of voor je werk?

Als het voor je opleiding is, waar ga je vliegen dan?

greetz
 
Ik wil PPL gaan halen en daarna CPL+ATPL bij HeliHolland.
Mijn bedoeling is om off shore vlieger te worden bij CHC.
Ik wil mij daar zo goed mogelijk op voorbereiden en dus ook op
de psycotechnische keuring. die krijg ik deze maand.
maar wat kan ik oefenen, wat krijg je allemaal?
Cijferreeksen? Staartdelingen?Luistertest?orientatietesten?
Ik wil graag weten hoe die dag eruit ziet en hoe je je eigen zo goed mogelijk
kan voor bereiden. (wat is nuttig om te leren. en wat niet) gr.
 
Is het niet de bedoeling dat je ''zonder oefening'' aan een selectie deelneemt? Naar mijn weten is dat de bedoeling, als je iets kunt leren geven zij wel aan wat dat dan precies is.
 
Ik wil PPL gaan halen en daarna CPL+ATPL bij HeliHolland.
Mijn bedoeling is om off shore vlieger te worden bij CHC.
Ik wil mij daar zo goed mogelijk op voorbereiden en dus ook op
de psycotechnische keuring. die krijg ik deze maand.
maar wat kan ik oefenen, wat krijg je allemaal?
Cijferreeksen? Staartdelingen?Luistertest?orientatietesten?
Ik wil graag weten hoe die dag eruit ziet en hoe je je eigen zo goed mogelijk
kan voor bereiden. (wat is nuttig om te leren. en wat niet) gr.

Heb je je al aangemeld voor de keuring?
 
Het PO bestaat uit:

- Een interview op basis van jouw levensbeschrijving
- Technisch inzicht, en persoonlijkheidsvragenlijsten
- EPST Compass test
- Beoordelingsgesprek waarin het advies wordt doorgenomen en het rapport wordt samengevat

Doe wat rekentestjes van te voren, rust goed uit, schrijf een beknopte levensbeschrijving en probeer te herleiden wat ze je gaan vragen en bereid een antwoord voor. Kleed je netjes, hoeft niet te formeel. Maar pak + stropdas is nooit overdressed. Tenzij je je er niet lekker in kan bewegen, want dat is ook te zien.
 
He Tripak... bekijk even het onderwerp: Theorieopleiding te zwaar?
daar staat een klein verslag van de keuring. opzich ging het allemaal goed.
 
Is het niet de bedoeling dat je ''zonder oefening'' aan een selectie deelneemt? Naar mijn weten is dat de bedoeling, als je iets kunt leren geven zij wel aan wat dat dan precies is.

Niet correct, al blijft het een persoonlijke keuze of je jezelf nu wel of niet wilt voorbereiden. Als je in het 'normale' bedrijfsleven voor een serieuze functie in aanmerking wil komen, zul je ook een assessment moeten doen. Daarbij wordt je vaak door het bedrijf waar je wilt werken en meestal ook het assessmentbureau zelfs nadrukkelijk aangeraden te oefenen met intelligentietesten en dergelijke. Je wordt er echt niet slimmer van, maar op het moment dat je het moet gaan doen, kun je jezelf er echt op toeleggen om de vragen op te lossen, zonder dat je eerst moet uitvinden wat ze exact van je verlangen (wat niet bijdraagt aan jouw intelligentiescore).

Zie zo'n keuring als een dergelijk assessment: bereid je voor, dat is normaal, want je krijgt vaak maar één kans. Geldt niet alleen voor dat deel van de keuring overigens, maar voor de hele procedure: bereid je voor !

Over al of niet trainen/oefenen voor de GVSS is al het nodige geschreven overigens.
 
Back
Top