Hoogste opleiding MBO en een baan?

Hoogste opleiding MBO en een baan?

  • Niet integraal ! ( had ik meer geld voor drank gehad)

    Votes: 3 5.0%
  • naar de kls! daarna bij klm proberen

    Votes: 23 38.3%
  • naar de kls! niet bij klm proberen

    Votes: 3 5.0%
  • naar de epst! ik hoef niet in nl

    Votes: 14 23.3%
  • naar de epst! bridgecourse--> klm

    Votes: 3 5.0%
  • naar de nls! bridgecourse--> klm

    Votes: 1 1.7%
  • naar de nls! en dan ergens in nl

    Votes: 2 3.3%
  • naar stella! en dan ergens in nl

    Votes: 7 11.7%
  • naar martinair! bridgecourse--> klm

    Votes: 0 0.0%
  • geen luchtvaart

    Votes: 4 6.7%

  • Total voters
    60
Wat is nou eigenlijk het doel van je poll? Wat heb je met de keuze van andere mensen te maken? Het gaat er toch om dat JIJ een goed gevoel hebt bij een vliegschool?
Bezoek veel open dagen, stel veel vragen en uiteindelijk baseer je hier je keuze op.

En wat Fukko al zei, van de 10 opties zijn er 5 realistisch.
 
Even terug naar het topic.
Ikzelf heb MAVO gedaan en toen twee maal een MBO-4 studie. (luchtvaart gerelateerd) En nu via EPST/OAT bij BA Cityflyer en hopelijk over een poos BA mainline. Fingers crossed...!

Voor zover ik het KLM Bridgecourse programma heb begrepen bij EPST, was nml net de opstartfase toen ik mn opleiding afronde, kwam ik niet in aanmerking voor het EPST-KLM traject vanwege mijn vooropleidingen. (MAVO en de MBO's)

Maybe this helps...succes :)
 
dankjewel!,Het helpt inderdaad dutchbird!

en Jester747 het doel van de poll is om informatie te verzamelen van mensen die weten waar ze het over hebben. Als ik open dagen bezoek (wat ik ook ga doen sta al ingeschreven) dan zal ik toch een hoop marketing gepraat horen(geen enkele vliegschool zegt:kom bij ons!onze vliegers hebben geen werk!)
 
Het nadeel alleen is, dat je aan het eind van de dag toch je eigen keuze voor een vliegschool maakt en je dus iets kiest waar je jezelf lekker bij bij voelt, ongeacht de uitslag van de poll. Dus de poll heeft geen toegevoegde waarde. ;)
Informatie verzamelen is echter altijd een goed idee. :D
 
weet iemand hoe het zit op dit moment met banen als je havo afgerond hebt? ik ben aangenomen bij Stella. helaas gezakt voor mijn examen afgelopenjaar maar dit jaar ga ik het wel halen. volgens mn pa (tecnische dienst martinair) die heeft via piloten gehoord dat tegenwoordig mensen met havo bijna geen baan meer kunnen krijgen ivm dat ze meer hbo ers willen? iemand enige uitleg?
 
Met het huidige niveau van onderwijs kan ik me niet voorstellen dat een VMBO diploma goed genoeg is om ergens binnen te komen. Heb toevallig dit jaar het VMBO 'wiskunde' examen gezien. Tjonge jonge jonge wat moeilijk. Dit was gewoon een groep 8 rekenexamen. De eerste vraag was letterlijk 'Als je 1 munt van 1 euro en 1 munt van 50 eurocent per week spaart, hoeveel heb je dan na 8 weken?'

Ik vind het werkelijk belachelijk om dit zo uit te spreken, ik heb dit jaar ook vmbo afgerond met dit examen, wiskunde kwam als moeilijkste uit de test, en als mensen daar nou moeite mee hebben, jou probleem?
Dat jij nou misschien vwo weet ik veel om je duimpie deed wil nog niet zeggen dat je je zo kan uitspreken over het vmbo niveau, ik ken zat leerlingen die met een mbo opleiding aan de bak zijn gekomen, ook in nl.
 
Het gaat er toch niet om dat mensen wiskunde moeilijk vinden (heeft met logisch denken te maken) en als ze dat wel vinden lijkt me een baan als piloot geen handige vervolgstap (zeker niet als je moeite hebt met de som die KL voorschotelde), maargoed...
Via EPST en stella en weet ik veel wat voor school zullen vast mensen met een mbo aan een baan komen, maar zou jij dat risico nemen? (KL had het trouwens over vmbo en en niet mbo)
Het is makkelijker om voor een vliegopleiding nog een extra papiertje te halen, dan daarna (zonder vliegbaan). Met een grote vraag zal je inderdaad wel met een mbo aan een baan komen, maar stel dat de markt weer instort. Dan wil je je onderscheiden van je medekandidaten en al niet onder doen v.w.b. vooropleiding.
 
Beste fireiceviper, ik denk dat het in deze kwestie belangrijk is om te beseffen dat je zometeen misschien pakweg €100.000,- gaat lenen voor je opleiding. En die 100.000 ekkies zul je eigenhandig moeten terugverdienen. Ik ken je niet, dus ik kan nu niet zeggen of je wel of niet het 'niveau' hebt om te gaan vliegen. En zo gaat het precies bij de selecties voor een vliegschool, en al helemaal bij de sollicitatie bij een maatschappij. Geen bewijs? Jammerdebammer!

Ik hoop dus dat je een beetje een luie donder bent geweest op de middelbare school, maar toch allemaal zevens en achten op je eindexamen hebt in een exact pakket. Dan lijkt het mij het slimst om gewoon een papiertje te gaan scoren dat aantoont dat je inderdaad het gewenste 'niveau' hebt. Mijn tip is dan ook: ga een jaar naar het Luzac, of in een internaat of een dergelijke dwingende omgeving; scoor je HAVO-diploma NT (met allemaal zevens en achten). Dan zou je voortraject absoluut geen probleem moeten zijn voor je toelating. Je bent dan 23 of 24 als je begint aan je vliegopleiding, hetgeen echt niet zo heel erg bijzonder is.

Bovendien zul je het met een MAVO/MBO-basis waarschijnlijk ook moeilijker hebben om goede resultaten te boeken in de theoriefase van je vliegopleiding. Hetgeen ook niet echt bevorderlijk is voor je kans om ergens binnen te komen.

Denk erom: Het is nu misschien lullig als je niet toegelaten wordt, maar het is nog veel lulliger als je straks een studieschuld hebt van €100.000,- en geen baan.
 
voor de mensen die toch nog willen weten hoe het niveau van een vmbo wiskunde examen is http://www.eindexamen.nl/9336000/1/j9vvhinitagymgn_m7mvh1hfoug0zla/vhdxecqp2czq/f=/bestand.pdf
of je dit hoog of laag vindt beslis je voor jezelf maar.
Dit niveau vind ik eerlijk gezegt een beetje laag (het kan dat andere daarover van mening verschillen).
Je kunt trouwens bij onderstaande link het examen van HAVO wiskunde B1 vinden, ik had hiervoor een 8, maar dat word op dit forum waarschijnlijk(/hopelijk) nog als laag gezien ;) :
http://ncrv.eindexamen.nu/eindexamens/uitwerkingen/2007/HAVO/1/wiskunde_B1/
 
Dit was ook het 2006 examen, als hier 2007 gepost kan worden denk ik dat er wellicht mensen anders zullen reageren....
 
Daan, ik denk dat beide examens van VMBO gewoon qua moeilijkheidsgraad niet verschillen. De vragen zijn anders, anders geformuleerd etc. Het is en blijft toch echt een VMBO examen, dus het niveau blijft gewoon hetzelfde. Immers, zijn de meeste fouten, toch echt leesfouten...

EDIT: Ik weet nog toen ik in 3VWO zat en eindtoets van Engels en Nederlands, bestond uit een examentekst van het VMBO. Misschien dat ik een verkeerde conclusie trek, maar dit zou met andere woorden betekenen dat VMBO gelijk staat aan de onderbouw van VWO.
 
Last edited:
Misschien dat ik een verkeerde conclusie trek, maar dit zou met andere woorden betekenen dat VMBO gelijk staat aan de onderbouw van VWO.

Dat staat het ook. VWO-3 scholieren zijn slechts één jaar jonger dan de VMBO-4 scholieren die examen doen. Is het zo raar dat je met twee niveaus hoger na drie jaar een jaartje voorloopt?
 
Ik hoop dat ik hier geen dromen uiteen laat spatten, maar als je moeite hebt met die VMBO examens zou ik GEEN opleiding tot verkeersvlieger doen.

Ik vind trouwens in de enquete de optie "naar EPST (ik hoef niet in NL) een verkeerde reden om voor EPST te kiezen. Come to think of it, elke vliegschool eigenlijk. Ik denk dat minimaal 70 % de mensen die in Nederland hun vliegopleiding (welke dan ook) hebben afgerond in het buitenland terecht komt. Als je dit niet wilt, moet je een ander vak kiezen.
 
maak je maar geen zorgen, ik was eerder iemand die gewoon niks deed op vmbo en nu op mbo ook nog steeds niet (niet nodig). Ik snap trouwens de discussie over het vmbo niet echt? (ik doe mbo4 :S)
 
maak je maar geen zorgen, ik was eerder iemand die gewoon niks deed op vmbo en nu op mbo ook nog steeds niet (niet nodig). Ik snap trouwens de discussie over het vmbo niet echt? (ik doe mbo4 :S)

Ja, met die attitude moet je vooral aan een typerating bij een maatschappij beginnen.
 
Back
Top