Hoogste opleiding MBO en een baan?

Hoogste opleiding MBO en een baan?

  • Niet integraal ! ( had ik meer geld voor drank gehad)

    Votes: 3 5.0%
  • naar de kls! daarna bij klm proberen

    Votes: 23 38.3%
  • naar de kls! niet bij klm proberen

    Votes: 3 5.0%
  • naar de epst! ik hoef niet in nl

    Votes: 14 23.3%
  • naar de epst! bridgecourse--> klm

    Votes: 3 5.0%
  • naar de nls! bridgecourse--> klm

    Votes: 1 1.7%
  • naar de nls! en dan ergens in nl

    Votes: 2 3.3%
  • naar stella! en dan ergens in nl

    Votes: 7 11.7%
  • naar martinair! bridgecourse--> klm

    Votes: 0 0.0%
  • geen luchtvaart

    Votes: 4 6.7%

  • Total voters
    60
En dan hebben we ook nog eens een 6jes mentaliteit!:stapelge: :biertje:
 
Dat hangt er vanaf. Neem je die 12E mee naar de VS, wacht je paar weken tot de koers op 1.40 staat, kom je er daarna weer mee terug naar NL heb je opeens een Eurootje of 10 over :grijns:

Oh wacht, we hadden het over een VMBO reken examen....
 
we hebben het toch over mbo 4? of heb ik wat gemist?en tevens welk examen heb je gezien vmbo heeft namelijk 4 niveau's? net als dat mbo 4 niveau's heeft, waarbij niveau 4 toegang geeft tot het hbo.
 
En dan hebben we ook nog eens een 6jes mentaliteit!:stapelge: :biertje:

Ik wil niet moeilijk doen, maar je hebt vaak genoeg mensen die ervoor knokken om een 6 te halen. Die hebben naar mijn zeggen meer mentaliteit dan al die mensen die op hun sloffen een 8 halen en dan later in de knoei komen..
 
Iets met sarcasme.....:kerst: Ben van mening dat er niks mis is met 6en halen, zolang je je best er voor doet.....alleen wordt in het huidige schoolsysteem middelmatigheid gestimuleerd......als je slimmer bent dan de juffrouw (niet heel moeilijk aangezien de helft vd PABO-leerlingen het niveau van groep 8 al niet eens halen) door je best ervoor te doen, dan ben je een streber.

Maargoed totzover deze thread-hijack....:angel:
 
...
Trouwens om voor iedereen de verwarring weg te halen: mavo is niet Mbo, mbo4 is hetzelfde niveau als havo alleen mag je met mbo4 binnen dezelfde richting het eerste jaar van je hbo "overslaan". dus ik hoef mijn p in princiepe niet eens te halen als ik hbo ga doen.
...

Om ook even de verwarring weg te halen...mbo 4 is absoluut niet hetzelfde niveau als havo. Ik heb het allemaal gevolgd:
Havo/vwo (vwo werd apart gerekend)
Mbo
Hbo
Voor het mbo hoefde ik in principe niks voor te doen en heb het met gemak gehaald. Het havo daarentegen heb ik niet gehaald en daar deed ik in principe ongeveer hetzelfde voor, volgde wel N&T (qua inzet etc.).

Het is niet voor niets dat de KLS aangeeft dat als je de opleiding ap&m met een mbo begint, je het hbo-gedeelte af dient te maken, omdat de meeste maatschappijen de Havo/hbo eis hebben.

Overigens vind ik dat het hbo prima te doen is, mits je je ervoor inzet (zal ook aan de motivatie liggen uiteraard :kerst: ) en ik denk dat het qua niveau overeenkomt met een havo.
 
Om nog heel even op het topic terug te komen:

@fireiceviper: er heeft nog niemand gereageerd met een alleen MBO en een baan, dus trek zelf je conclusie.
 
je hebt idd een punt koning lucht!

zou iedereen zijn vooropleiding neer kunnen zetten en wat hij/zij anders had gedaan kwa opleiding (niet vliegschool)?


en tevens wil ik ook geen had ik dit of dat maar in een keer gehaald discussie. Dus alleen de feiten beroep/maatschappij(evt)/opleiding/ anders gedaan kwa opleiding.
 
Nou, dan hebben we niet goed gelezen. Ik heb dus alleen MBO, wel een baan, maar geen (echte) toekomst. Daarom: P halen.
 
Ja, met je 'p' maximaliseer je uiteindelijk toch je eigen kansen. En van die kansen moet je het nou net hebben. Bovendien bewijs je ermee dat je het niveau goed aan zou kunnen, met als gevolg dat een vliegschool minder aan jou hoeft te twijfelen. Het is een jaartje extra, maar ik denk persoonlijk wel de moeite waard.

Succes
 
je hebt idd een punt koning lucht!

zou iedereen zijn vooropleiding neer kunnen zetten en wat hij/zij anders had gedaan kwa opleiding (niet vliegschool)?


en tevens wil ik ook geen had ik dit of dat maar in een keer gehaald discussie. Dus alleen de feiten beroep/maatschappij(evt)/opleiding/ anders gedaan kwa opleiding.


Daar mijn vorige Post niet echt een antwoord was:

Opleiding: Mavo - MTS Vliegtuigonderhoud - Vliegopleiding NAV (failliet, but who cares)
Werkgever: Lufthansa Cityline GmbH

Anders gedaan: P halen HTS vliegtuigtechniek/vliegtuigoperaties. Dan KLS. (geen beter of slechter discussie, maar gewoon directe weg naar de KLM. Daar ben ik best jaloers op.)

Maar ja, je bent jong, en het moet alles vandaag gebeuren...
 
Hoe graag ik ook wilde vliegen, heb eerst besloten om een studie te gaan doen. Dan heb ik tenminste iets achter de hand en ik doe een leuke studie-ervaring op!

Dus met jouw 21 jaar kun je prima verder gaan studeren en je 'ambitie' om piloot te worden verzetten. Mijn advies is dan ook om minimaal je P te halen.

(Als je voor CV-building gaat, ga dan na je HBO P aansluitend een paar maanden aan de Universiteit studeren. Als je dan zorgt dat je selectie doet en aangenomen wordt, dan staan die paar maanden studeren aan de Universiteit goed op je CV, zeker voor sommige buitenlandse maatschappijen!. Je kunt het altijd nog beargumenteren dat de Universiteit zeer interessant was, maar je toch piloot wilde worden)


Zelf ben ik geen 18 meer, maar wordt binnenkort alweer 24.

Had wel een goede vooropleiding (VWO), maar toch eerst begonnen aan de TU Delft. Via wat omzwervingen uiteindelijk gekozen voor HBO Technische Bedrijfskunde en binnenkort klaar. Zojuist ook aangenomen bij de KLS en kan in februari beginnen.
 
Voel me nog op en top student, wat inhoudt dat ik in een studentenhuis woon, en weinig 'eisen' stel aan m'n leefniveau en dus een laag uitgavenpatroon heb. Ik heb wel een verenigingsleven, maar ben nu 'ouwe lul' dus de borrels zijn niet zo duur meer.... (leve de sjaarzen op de vereniging)

Daarnaast werk ik elke zondag van 11.00 tot 23.00 a 13 euro per uur, dus inkomsten heb ik wel (ook stage en afstudeerbijdrage). Het vergt wel discipline om 5 dagen per week te werken (nu 50 uur met afstuderen) en op zondag nog eens extra te werken (totaal dus zo'n 60 uur). M'n vrije zaterdag vliegt dan altijd verdomt snel voorbij......

Hierdoor ook genoeg inkomsten en heb ik bijna m'n IBG afbetaald!! Ik wil geen studieschuld hebben als ik bij de KLS begin.

Deze regelmaat heb ik nu al bijna een jaar. Het vergt veel inzet en discipline, maar het resultaat is er ook naar. Nu het er naar uitziet heb ik dan in 3,5 jaar m'n HBO gehaald.

Ter aanvulling: ik heb daarvoor ook 3 jaar 'verkloot' aan het begin van de studie. Ben er niet trots op, maar dat is nou eenmaal gebeurt. Dacht ff dat het zwaar zou worden bij de COVA van de KLS, maar die hebben me gelukkig voornamelijk beoordeeld op de laatste 3,5 jaar.

Dus jouw '21 jaar' zijn zo erg nog niet. Ga dus lekker je HBO doen en laat inzet zien!
 
Daar mijn vorige Post niet echt een antwoord was:

Opleiding: Mavo - MTS Vliegtuigonderhoud - Vliegopleiding NAV (failliet, but who cares)
Werkgever: Lufthansa Cityline GmbH

Anders gedaan: P halen HTS vliegtuigtechniek/vliegtuigoperaties. Dan KLS. (geen beter of slechter discussie, maar gewoon directe weg naar de KLM. Daar ben ik best jaloers op.)

Maar ja, je bent jong, en het moet alles vandaag gebeuren...


Om toegelaten te worden tot de KLS met een HBO-propedeuse, moet je minimaal havo hebben gedaan.
 
dus dan kan ik beter havo halen dan p. Want de meeste van jullie (ook pm) vinden dat voorlopig de kls de beste keuze is. Ik vermoed dat de klm toch wel een gewild bedrijf is om voor te werken in nl, of zijn mensen het er niet mee eens?
 
Last edited:
Die poll bovenaan klopt niet. Via de NLS is de kans toch erg groot dat je in het buitenland komt te werken, net zoals stella, etc. Bij die vliegscholen heb je lang niet altijd de keus om in NL te gaan werken. Net zoals met die bridgecourse...
 
Back
Top