Zet 'em daar maar neer

je hoort steeds sinkrate enz...

staan dit soort approaches niet automatisch gekoppeld aan de gpws.
Zodat de envelope waarin de warnings gegeven word "verhoogd" word en dus onderdrukt worden tot zekere hoogte?

Reken me er niet op af, maar volgens mij is het een beetje afhankelijk per vliegtuig/systeem.
De TAWS (Terrain Alerting Warning System, met interne database met alle elevaties ter wereld) vergelijkt constant de huidige hoogte met de veilige hoogte in zijn eigen database.

In die database is de veilige vlieghoogte verlaagt in schalen naarmate je dichterbij vliegvelden komt, zodat je geen PULL UP en TERRAIN AHEAD warnings krijgt tijdens landingen.

Echter... in veel landen zijn geen officiele vliegvelden en ik heb vaak meegemaakt dat de TAWS daar maar tot ver boven de irritatie grens bleef waarschuwen dat we t terrein in gingen vliegen op final, tot 10 seconden na touchdown ofzo.

Was dat wat je bedoelde?

Overigens wel dik respect voor deze approach... dit is pas vliegen!

Laatst bewerkt:
500 is RA 1000 is pressure alt?

500 is idd RA, maar in welke situatie ligt je RA nou lager dan wat voor altitude dan ook. Als het pressure is, waarom blert die dat dan juist uit, heeft toch geen zin of zie ik dat verkeerd. Wij gebruiken 1000 - 500 - 200 - 100ft above minimums of als het een VFR approach is above TDZE.

Volgens mij is het als volgt maar ik ben maar PPL dus kan het mis hebben.
RA is gemeten vanaf de grond, de grond waar hij op dat moment overheen vliegt ligt 500 ft hoger dan de hoogte van het vliegveld waar hij gaat landen dus hij laat de FO de hoogte vanaf het vliegveld roepen omdat de RA op dat moment niet relevant is.

Groeten,
Eelco

idd,

1000ft op de Press altimeter om established te zijn, en de RA geeft 500ft door het hogere terrein voor de baan. in de cockpit clip kan je goed die heuvel voor de baan zien.

dit is nu exact de reden dat voor een cat 1 primair de press alt gebruikt wordt, omdat CAT 1 DH ver voor de baan ligt. stel je vliegt naar een veld met oplopend terrein naar het veld toe, op de press ben je op 200ft AGL terwijl de RA nog niet eens actief is
voor een cat 2 en 3 word de RA als primair voor DH gebruikt want je zit dichter bij de baan of boven de baan zelfs

k.

Laatst bewerkt:
Respect met een grote R. Erg mooi. Duidelijke een gevalletje van het GPWS override knoppie, en geen flare in de landing. Moet wel een CAT C of D aerodrome zijn lijkt me. 75 Rules.

Moet even K*nkeren hoor...

Ik geloof dat toen er een foto KLM Kist verscheen die ongeveer even laag over de Treshhold vloog ongeveer half airwork begon te roepen dat dat niet kon...

Zo, uitgek*nkerd..

Mooie filmpjes :)

Ach, zolang VFR met acceptabel weer nog van kracht is en hij parkeert hem niet in het plantsoen zit het wel knor :biertje: .

Winds,

WvdB

Nu nog een keer vanuit de cockpit :1855: ! Was de laatste approach van deze Captain voordat ie met pensioen ging:biertje: ...

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=a_XG6g0yU2U[/YOUTUBE]

Moet even K*nkeren hoor...

Ik geloof dat toen er een foto KLM Kist verscheen die ongeveer even laag over de Treshhold vloog ongeveer half airwork begon te roepen dat dat niet kon...

Zo, uitgek*nkerd..

Mooie filmpjes :)

Je hebt helemaal gelijk Okki!

Tegucigalpa, Honduras ik ben er een keer langs gereden maar toen zag ik alleen een DC3 landen.
Ligt in de stad en het verbaast me dat er nog nooit grote ongelukken zijn gebeurt daar.
Zou de 757 graag een keer willen landen op die baan maar zie het niet gebeuren

Neil

@Okki,

dat was een straight in over vlak terrein/zee!
volgens mij is dit een circle to land over hoog terrein!
toch wel een beetje verschil

k.

idd,

1000ft op de Press altimeter om established te zijn, en de RA geeft 500ft door het hogere terrein voor de baan. in de cockpit clip kan je goed die heuvel voor de baan zien.

dit is nu exact de reden dat voor een cat 1 primair de press alt gebruikt wordt, omdat CAT 1 DH ver voor de baan ligt. stel je vliegt naar een veld met oplopend terrein naar het veld toe, op de press ben je op 200ft AGL terwijl de RA nog niet eens actief is
voor een cat 2 en 3 word de RA als primair voor DH gebruikt want je zit dichter bij de baan of boven de baan zelfs

k.

Damn, ben gesnapt. Was er niet echt van uitgegaan dat het voorliggende terrein afliep naar de baan toe. Oke, Oke dan klopt het. Loop langzaam met me staart tussen m'n benen terug naar huis.

Terug
Bovenaan