hulp gevraagd: KLS selectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sorry, in slaap gevallen ;-)

Ja, binnenlangs als in, recht naar beneden, om de buis heen en vervolgens vanaf de buitenkant terug naar de mannetjes.

Is eigenlijk erg logisch gezien de mannetjes anders een touwtje recht omhoog moeten trekken ipv schuin naar boven.

mwoah die plaatjes lijken me er niet voor niets in te staan. Misschien zijn de plaatjes wel het belangrijkst? Kan er niets over zeggen, heb er nog nooit een voor me gehad..

De drie plaatjes op de eerste pagina nemen ongeveer de hele pagina in beslag en dat terwijl er twee hetzelfde zijn... De plaatjes daarna zijn handig, maar zeker niet het belangrijkste van allemaal. Voor iedere cross-check wordt het plaatje van de basic-six herhaalt, alleen staan de pijlen erin iets anders (en soms nog verkeerd ook, joepie!) De plaatjes zijn handig, maar met 10 plaatjes (lees: 5 pagina's) minder, had het ook nog steeds heel makkelijk gekunt.

Maak je trouwens echt niet teveel zorgen met het leren van dit boekje. Ja, je moet het zeker heel goed kennen, maar ik vond 10 dagen ruim voldoende. Ik ken mensen die pas 5 dagen vantevoren gingen leren en makkelijk door het theorie gedeelte heen kwamen. Best te doen dus. Een groot deel is ook basis principes van het vliegen. Als je die niet weet heb je wel wat meer te leren, dat zeker...

De drie plaatjes op de eerste pagina nemen ongeveer de hele pagina in beslag en dat terwijl er twee hetzelfde zijn... De plaatjes daarna zijn handig, maar zeker niet het belangrijkste van allemaal. Voor iedere cross-check wordt het plaatje van de basic-six herhaalt, alleen staan de pijlen erin iets anders (en soms nog verkeerd ook, joepie!) De plaatjes zijn handig, maar met 10 plaatjes (lees: 5 pagina's) minder, had het ook nog steeds heel makkelijk gekunt.

Maak je trouwens echt niet teveel zorgen met het leren van dit boekje. Ja, je moet het zeker heel goed kennen, maar ik vond 10 dagen ruim voldoende. Ik ken mensen die pas 5 dagen vantevoren gingen leren en makkelijk door het theorie gedeelte heen kwamen. Best te doen dus. Een groot deel is ook basis principes van het vliegen. Als je die niet weet heb je wel wat meer te leren, dat zeker...

Klopt, dat boekje is echt niet zo schokkend, en er staan ook wat foutjes in ja. Eigenlijk moet je hem van voor tot achter kennen, want alle dingen die erin staan heb je nodig, en worden ook nagevraagd.
Voor degenen die het boekje thuis krijgen moet het geen probleem zijn om dit met een normale inspanning te leren. Je hebt immers de PO1 al gehaald. Let wel op, want er schijnt toch bijna elke week iemand naar huis gestuurd te worden (behalve dan bij ons groepje ;) ). Dat kost je waarschijnlijk een nacht de Brak voor niks, maar vooral je droom (als het goed is).

Het hotel is eigenlijk gewoon waardeloos, maar het is toch gezellig als je met je hele groep daar zit. Wij hadden iig een leuke tijd daar, en hebben nog geregeld contact met elkaar! Dus gewoon lekker naar de Braak gaan, als je dinsdags naar de KLS-bar gaat zul je merken dat iedereen het meegemaakt heeft.

PS: laat even weten of de eigenaar nog steeds dagelijks dezelfde oranje trui aan heeft ;) :grijns:

Ik zou zeker iedereen willen aanraden om naar de Braak te gaan. Inderdaad, het is een flut hotel en je moet de douches delen. Maar, at the same time weet je ook wel met wie je het deelt, aangezien er verder toch niemand is (serieus, dat hotel leeft van de KLS volgens mij). Je kan elkaar gewoon super veel helpen met leren. Wij zaten iedere avond met een (non alchoholisch) drankje aan de tafel beneden. Vaak werd er meer gelult dan geleerd eigenlijk, maar als er vragen waren konden we die altijd stellen. Ook is het een stuk makkelijker om met elkaar in contact te komen voor eten enz. Ik denk dat je toch een beetje buiten de boot valt als je naar het GTH gaat...

Daarnaast, toch ook nog volledig onbelangrijk, vroegen ze bij mijn COVA naar het 'sociale aspect van de GVSS'. Is toch goed als je dan kan vertellen dat je het erg gezellig hebt gehad en elkaar goed hebt kunnen helpen.

P.S. Die oranje trui heb ik niet gezien volgens mij. Maar ik denk wel dat die mensen onderhand IEDERE documantaire van National Geographic Channel uit hun hoofd kennen, van voor tot achter...:grijns:

Het sociale aspect bij de GVSS heb ik zeker meegemaakt. Eelde is een klein dorp en volledig KLS georienteerd. Als je dus een gezellig groepje hebt, wordt dit zeker opgemerkt. Onze instructeur zei zelfs op een gegeven moment: Jullie hebben het wel gezellig met elkaar he, samen dingen doen enz. Waren we dus gezien bij de bowlingbaan, en in restaurants. Je voelt je bijna een blanke in Harlem op die manier! ;)

En ja, volgens mij leeft die Braak ook echt op de KLS. Toen wij er waren verbleven er alleen KLS-ers en 1 duits echtpaar, maar die hadden het na een nacht al gezien volgens mij!

En dan krijg je te horen dat je rustig aan moet doen ivm de andere gasten...:grijns:

De GVSS is in 1 woord geweldig. Hotel de Braak is het beroerdste hotel waar ik ooit heb geslapen, maar het was wel verschrikkelijk gezellig met z'n allen. Met z'n allen beneden zitten en meer lullen dan leren komt me bekend voor. 'S avonds lekker met z'n allen uit eten en elkaar door de dipjes heen sleuren.. Echt een super leuke week, maar wel super vermoeiend! Ik zou voor een 2e keer zo weer naar de Braak gaan, ondanks alle minpunten(en National Geographic..:passed: )!

even iets anders. Ik moet dit jaar een profiel kiezen. ik kies NT, dat staat vast. maar ik twijfel alleen nog wat ik erbij zou kiezen. wat zouden jullie kiezen en waarom?
ik twijfel tussen de volgende vakken:
*informatica
*economie
*biologie

welk vak is het handigst als je piloot wilt worden??

op mijn school kun je trouwens ook het vak vliegkunde kiezen. Zijn er meer mensen die dit vak hadden op hun school??

nooit van gehoord.
wist niet eens dat zo'n vak bestond op de havo/vwo.
maar het lijkt me wel leuk.

nee, het is ook wel een bijzonder vak. Een leraar bij mij op school had te veel geld, dus dacht ie, laat ik eens een prive-jet kopen. Later heeft ie het vak ''vliegkunde'' bedacht. hierin worden zeg maar de beginselen van het vliegen behandelt. Zoals; hoe vliegt een vliegtuig, luchtvaartwetten, communnicatie met de grond enzo. Het schijnt redelijk moeilijk te zijn en de meeste leerlingen sluiten het vak dan ook niet af met een voldoende maar een onvoldoende. Je mag echter wel een paar keer mee met zn prive-jet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan